دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

انتظارات از جشنواره فیلم فجر/۳

توکلی: باعث تأسف است که دست اندرکاران جشنواره فجر شفافیت ندارند و اسامی اعضای هیأت انتخاب و فیلم های متقاضی را اعلام نکرده اند/ توجه به اصل سینما باید ملاک اصلی انتخاب آثار باشد

هوشنگ توکلی در رونمایی از منشور مستند انقلاب اسلامی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون همزمان با آغاز به کار هیأت انتخاب چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: ما چه می توانیم بگوییم وقتی همه چیز را از ما پنهان کرده اند؟ باعث تأسف است که دست اندرکاران جشنواره فجر شفافیت ندارند و اسامی اعضای هیأت انتخاب و فیلم های متقاضی را اعلام نکرده اند! چرا این همه ابهام در روند برگزاری جشنواره وجود دارد؟ آیا مدیران سینمایی نمی دانند این همه ابهام و پنهان کاری به ضرر کلیت سینمای کشور تمام خواهد شد؟

بازیگر فیلم های سینمایی «درساژ» و «خانه ابری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حرف های بسیاری در خصوص انتظارات از اعضای هیأت انتخاب، وظیفه آن ها در خصوص انتخاب آثار برای مهمترین رویداد سینمایی کشور و... می توان زد اما تا زمانی که اسامی این افراد به صورت رسمی و شفاف اعلام نشده معلوم است که آن ها از ما حرف شنوی نخواهند داشت!

وی ادامه داد: بی تردید اگر بنده و امثال بنده و هریک از کهنه کارها و کارشناسان باسابقه سینما بخواهند دیدگاه های منطقی و درست خود را در خصوص چگونگی گزینش آثار برای حضور در جشنواره فجر انقلاب اعلام کنند کارساز نخواهد بود چرا که این افراد پنهان آثار را بر اساس دستورالعملی انتخاب خواهند کرد که به آن ها القا شده!

توکلی تأکید کرد: چرا باید اعضای هیأت انتخاب جشنواره فجر خود را از جامعه اساتید و کارشناسان سینما جدا کنند؟ بنده باز هم اعلام می کنم که متأسفم از اینکه می بینم در روند برگزاری جشنواره شفافیت وجود ندارد؛ وقتی در مقدمه یک رویداد شفاف بودن وجود ندارد نمی توانیم منتظر معجزه در آینده باشیم. بنده باز هم صراحتاً عنوان می کنم که این رفتار به ضرر سینما و مدیریت سینمایی و کسانی که دست اندرکار جشنواره هستند خواهد بود.

این سینماگر پیشکسوت در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه توجه به اصل سینما باید ملاک اصلی انتخاب آثار باشد متذکر شد: اگر اعضای هیأت انتخاب جزو اهالی سینما و سینماشناس باشند خودشان وظیفه شان را می دانند در غیر این صورت باید شاهد حضور آثاری در جشنواره باشیم که شاید شایستگی حضور در این رویداد را ندارند؛ بنده معتقدم اعضای هیأت انتخاب جشنواره فجر همگی باید صاحب نام باشند و نقطه نظر درست در سینما داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.