سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

انتظارات از جشنواره فیلم فجر/۹

بروجردی: مدیران سینمایی باید با اقتدار و صلابت مانع حضور سینماگرانی که با اغتشاشات همراهی کردند در جشنواره فجر انقلاب شوند/ مسئولان سینمایی وسط باز نباشند

اعظم بروجردی

سینماپرس: اعظم بروجردی کارگردان، فیلمنامه نویس و مدرس دانشگاه همزمان با آغاز به کار هیأت انتخاب چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: مدیران سینمایی باید با اقتدار و صلابت مانع حضور سینماگرانی که با اغتشاشات همراهی کردند در جشنواره فجر انقلاب شوند؛ جشنواره فجر انقلاب باید محلی برای حضور سینماگران متعهد به ارزش ها و آرمان های انقلاب باشد و قطعاً اگر مدیرانی لایق در حوزه فرهنگ و هنر سینما حضور داشته باشند نمی گذارند که هنرمندانی که با دشمن همراه و هم کلام شدند در جشنواره جایگاهی داشته باشند.

فیلمنامه نویس سریال تلویزیونی «پهلوانان نمی میرند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من امیدوارم امسال بتوانیم شاهد اقتدار و صلابت مدیران فرهنگی و سینمایی جمهوری اسلامی ایران باشیم؛ یک بار نشان دادن اقتدار و صلابت از سمت مدیران فرهنگی کافی است تا همه هنرمندان حساب کار خود را بکنند و متوجه شوند که اگر هر نوع همسویی و هم کلامی با دشمنان این آب و خاک داشته باشند برای همیشه فید خواهند شد.

وی ادامه داد: مسئولان سینمایی وسط باز نباشند و اجازه ندهند هنرمندانی که به هر شکل با اغتشاشات و اغتشاش گران همراه شدند و مردم را تحریک کردند در سینما و جشنواره فجر انقلاب باز هم اجازه عرض اندام پیدا کنند.

نویسنده رمان های «خواب سبز عشق» و «من سین» در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه انتخاب آثار حاضر در این دوره جشنواره فجر انقلاب نیز بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: فیلم های جشنواره فجر باید از میان آثاری انتخاب شوند که بتوانند مردم را آگاه کرده و باعث بصیرت افزایی آن ها شوند. واقعاً ما دیگر از این همه فیلم های مبتذل و سخیف در سینما خسته شده ایم و نیازمند یک تحول جدی و اساسی در این حوزه هستیم.

بروجردی خاطرنشان کرد: فیلم هایی با موضوعات پیش پاافتاده نظیر عشق های سه نفره و... نه تنها تطابقی با فرهنگ و هنر و آرمان های ملی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارد بلکه جامعه را دچار انحراف و انحطاط می کند.

وی متذکر شد: مدیران سینمایی فراموش نکنند که در حال حاضر فیلم های هالیوودی هم از مسائل پیش پاافتاده دور شده اند و در پی آن هستند تا اهداف کلانی را دنبال کنند که پیرو منافع ملی شان باشد اما ما در این زمینه همواره تنبل هستیم!

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: برای رسیدن به یک استاندارد نقش مدیران فرهنگی مهمتر از هر مسأله دیگری است؛ اگر مدیران لایق باشند و به اهداف و آرمان های بشری معتقد باشند همه هنرمندان تابع آن ها می شوند اما اگر وا بدهند و کارها را از سر خود باز کنند و بیشتر به منافع شخصی شان برسند همه چیز رها می شود. مدیران فرهنگی باید بدانند ذات هنرمند تابع بودن است و این مدیر است که او را باید درست هدایت کند. هنرمند اگر رها شود دنبال مطرح شدن و گیشه و درآمد است اما مدیر باید جلوی این اتفاق را بگیرد.

بروجردی در پایان این گفتگو افزود: کسانی که اغتشاشات را پیگیری می کنند دنبال بی بندوباری و بی حجابی هستند این آدم هایی هستند که رها شدند و از سمت دشمن مدیریت می شوند از این رو همه سلبریتی هایی که با اغتشاشات همراهی کردند نباید جایگاهی داشته باشند و مدیران فرهنگی باید هنرمندان متعهد را دستچین کنند و نگذارند فیلم های این افراد در جشنواره فجر حضور داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.