دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

ایفای مضحک نقش اپوزیسیون؛

ژِست دیرهنگام «آقای رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم کوتاه تهران» پس از چهل سال استفاده حداکثری از رانت حکومتی!

رسول صدرعاملی در اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: آقای سخنگو، رئیس هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران هم بوده است که کمتر از یک ماه پیش یعنی در اوج ناآرامی‌های اخیر برگزار شده بود.

به گزارش سینماپرس، سخنگوی خانه سینما در حالی ژست اپوزیسیون گرفته است که یکی از سینماگران نورچشمی دولت‌ها بوده است؛ ازجمله در دولت فعلی، هم بودجه گرفته است، هم عضو شورای یک نهاد دولتی است، هم داور جشنواره‌ای دولتی بوده و هم در یک محفل دولتی، تجلیل شده است!

طی روزهای اخیر سخنگوی هیئت مدیره خانه سینما با تاثیرگیری از رسانه‌های آن سوی آبی و با ادبیاتی مورد خوشایند اپوزیسیون خارج‌نشین به تحلیل سینما پرداخته است.
بد نیست از سخنگوی خانه صنفی سینما ‌که این سال‌ها به خانه سیاسی و خانه تیمی برخی جریانات اپوزیسیونی علیه حاکمیت بدل شده بپرسیم آیا تشویق به خشونت و آشوب از طریق برخی از همکاران سینمایی از اشکال خشونت محرز نیست؟


از طرفی دیگر، وی همچنین، به مشکلات کاری و معیشتی اعضای خانه سینما هم‌ گریزی زده است اما نگفته در این مدت خود به‌عنوان عضو هیئت مدیره خانه سینما چه گامی در راستای کاهش آلام هم‌صنفان خود برداشته است!؟ البته تا عده‌ای در سینما حلقه بسته خود را داشته باشند و بودجه و امکانات را برای خود بخواهند، این بی‌عدالتی‌ها و تبعیض ادامه خواهد داشت.
سخنگوی خانه سینما در حالی در این گفت‌وگوی پرتناقض و عجیب از حال بد سینما و سینماگران در این روزها حرف می‌زند که خود هم‌اکنون در عین عضویت در هیئت مدیره خانه سینما، عضو شورای بنیاد سینمایی فارابی است و همزمان تهیه‌کنندگی یکی از آثار مصوب حمایت مالی این نهاد را هم برعهده گرفته است!

و نیز، آقای سخنگو، رئیس هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران هم بوده است که کمتر از یک ماه پیش یعنی در اوج ناآرامی‌های اخیر برگزار شده بود و در خطابه آئین پایانی این جشنواره برخی از کج‌اندیشان هم‌صنفی خود را به باد انتقاد گرفته بود که چرا از به اصطلاح تحریم فعالیت‌های فرهنگی و سینمایی حرف می‌زنند. البته یادمان باشد که آقای صدرعاملی ضمنا به‌عنوان چهره سینمایی- رسانه‌ای از سوی سازمان سینمایی در ماه‌های اخیر در موزه سینما تجلیل هم شده است.


با همه این احوال، چه کسانی و جریاناتی خواسته‌اند تا سخنگوی خانه سینما به ‌دور از واقع‌بینی پشت پا به حقیقت ماجرا بزند و حرف‌های دلخواه ضد انقلاب و شبکه‌های «ایران اینترنشنال»، «صدای آمریکا» و «بی‌بی‌سی» را واگویه نماید؟
تناقض دیگر در اظهارات صدرعاملی این است در عین حالی که به‌طور تلویحی به عدم رغبت سینماگران برای مشارکت در جشنواره فجر اشاره می‌کند که چندی پیش در اوج این ناآرامی‌ها خود، به‌عنوان داور در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت اما اکنون بر طبل تحریم و بی‌اعتباری جشنواره فجر به‌عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور پس از انقلاب می‌کوبد.

* کیهان

نظرات

  • علی ۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - ۱۸:۵۱
    0 0
    انگار سینما پرس نوکر تندروهای حاکمیتی باشد و برای لقمه‌ای نان به همراه همپالکی های خود به ملت و سینماگران مستقل از حکومت توهین میکنه و دنبال رو کیهان و لمپن های تندرو شده است،

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.