یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱

در سازمان سینمایی سوره به امضا رسید؛

تفاهم‌نامه همکاری جشنواره «فیلم ۱۰۰» و انجمن سینمای جوانان

جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰»

سینماپرس: نشست امضای تفاهم‌نامه میان جشنواره بین المللی «فیلم ۱۰۰» و انجمن سینمای جوانان ایران صبح امروز در محل سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست امضای تفاهم‌نامه میان سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ و انجمن سینمای جوانان ایران با حضور حمیدرضا جعفریان رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره و رییس سازمان سینمایی سوره، یوسف منصوری دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ و مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان روز یکشنبه ۱۱ دی ماه در سالن کنفرانس سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، یوسف منصوری دبیر سیزدهمین دوره جشنواره «فیلم ۱۰۰» پیرامون امضای تفاهم‌نامه و مفاد آن گفت: به لطف خدا و همراهی آقای آذرپندار و همکارانشان در انجمن سینمای جوانان، امروز تفاهم‌نامه ای را امضا خواهیم کرد تا جریان حرکت علاقه مندان به حوزه فیلمسازی که در گام‌های نخست رسیدن به هدفشان قرار دارند، پس از برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ نیز متوقف نشود.

وی افزود: در همین راستا اکنون در سه محور تفاهم‌نامه ای را امضا خواهیم کرد که اهم آن به شرح ذیل است:

۱.برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مشترک ساخت فیلم ۱۰۰ با استفاده از ظرفیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان سینمایی سوره حوزه هنری در استان های مختلف برای فیلمسازان جوان

۲.برگزاری رویداد پرتاب فیلم کوتاه (پیچینگ) در زمان برگزاری جشنواره توسط سازمان سینمایی سوره با محوریت اتصال سرمایه گذاران به فیلمسازان مستعد برای حمایت از متقاضیان و اعطای ۳ اعتبارنامه ساخت فیلم کوتاه داستانی هر کدام تا سقف ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به طرح های منتخب توسط انجمن سینمای جوانان


۳.اعطای ۲ اعتبارنامه ساخت فیلم کوتاه داستانی هر کدام تا سقف ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از میان آثار راه یافته به بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ توسط انجمن سینمای جوانان.

در ادامه این نشست، مهدی آذرپندار مدیر انجمن سینمای جوانان نیز پیرامون امضای این تفاهم‌نامه و اهداف آن نیز توضیح داد: بسیار خوشحالم جشنواره «فیلم ۱۰۰» قرار است بعد از چندین سال مجدد برگزار شود.

او ادامه داد: جشنواره «فیلم ۱۰۰» همیشه جشنواره‌ای با هویت بوده که امروزه با گران شدن ساخت فیلم برای جوانان، می‌تواند نقطه عطف و ورود خوبی به حوزه فیلمسازی باشد تا برای فیلم‌سازان‌ انگیزه‌ای را ایجاد کند که محصولی را تولید کنند و در صورت استقبال از آن محصول، کارهای جدی تری را دنبال کنند.

آذرپندار با اشاره به اینکه ما باید در نقطه‌ای قراره بگیریم تا حلقه وصل ساخت فیلم‌های کوتاه و ۱۰۰ ثانیه ای باشیم، عنوان کرد: همانطور که در حال حاضر انجمن سینمای جوان به بنیاد سینمایی فارابی متصل شده و فیلم کوتاه را به فیلم بلند متصل کرده است تا شناسایی استعداد صورت بگیرید، فکر می کنم اگر حلقه‌های مرتبط دیگر هم به یکدیگر متصل شوند، اتفاق خوبی را رقم میزنند. البته که سازمان سینمایی سوره چرخه کاملی است و می‌تواند این فرایند را رقم بزند.

مدیر انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به اینکه با توجه به اشتراک اهداف انجمن سینمای جوانان و جشنواره، علاقه‌مند به تقویت و تداوم جشنواره «فیلم ۱۰۰» هستیم، اضافه کرد: با تلاش‌های آقای یوسف منصوری و حمایت های آقای جعفریان امیدواریم که جشنواره پررونقی را رقم بزنیم و در همین راستا تصمیم به این همکاری مشترک گرفتیم. امیدواریم نفع امضای این تفاهم‌نامه به جریان فیلمسازی جوانان نوظهور در کشور برسد و به رونق و بهتر دیده شدن استعدادهای حاضر در جشنواره کمک کند. همچنین امیدوارم جشنواره ۱۰۰ تقویم ثابت خود را پیدا کرده و هرساله برگزار شود، تا افراد زیادی فیلم بسازند و به کشف استعداد دانشجویان و افراد تازه نفس کمک کند و ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

این مدیر سینمایی در پایان گفت: ما با جشنواره‌های دیگری هم تعاملات این چنینی داشتیم؛ ولی جشنواره «فیلم ۱۰۰» به این دلیل آنکه با هدف شناخت استعدادها که وظیفه ذاتی انجمن است، برگزار می‌شود، پرداخت به آن برای ما جدی تر است و امیدواریم در موعد مقرر برگزاری این رویداد، اتفاقات خوبی را رقم بزند.

در ادامه این نشست حمیدرضا جعفریان رییس شورای سیاست‌گذاری سیزدهمین جشنواره «فیلم ۱۰۰» ضمن خوشامدگویی به مهدی آذرپندار، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که این جشنواره به نقطه‌ای رسیده که می تواند ارتباطاتش را گسترش دهد و امیدواریم با همکاری نهادهای محتلف جشنواره را پربارتر برگزار کنیم.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه میان سیزدهمین جشنواره بین المللی «فیلم ۱۰۰» و انجمن سینمای جوانان ایران امضا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.