سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

نگاهی به طرح اکران آثار خارجی/۱

مصیری: به جای اکران فیلم های خارجی تدبیری برای تقویت سینمای ملی داشته باشید/ سینمای ایران را نیرومند و از استعدادهایی که فرصت بروز و ظهور ندارند حمایت کنید!

منوچهر مصیری

سینماپرس: منوچهر مصیری کارگردان سینما در پی اعلام اکران فیلم های خارجی توسط محمد خزاعی در حالی که تعداد کثیری فیلم های ایرانی در صف اکران هستند و اغلب صاحبان آثار از بی عدالتی در حوزه اکران گلایه دارند گفت: بنده معتقدم برخی کارها در سینما هیچ فایده ای ندارد و نه تنها نمی تواند مشکلات موجود در سینما را برطرف کند بلکه مشکلی به مشکلات اضافه می کند از این رو توصیه ام به مدیران سینمایی این است که به جای اکران فیلم های خارجی تدبیری برای تقویت سینمای ملی داشته باشید و با جسارت و شهامت کمک اقتصادی شایانی را به سمت سینما سرازیر کنید نه اینکه به فکر نمایش فیلم های خارجی باشید که فایده ای برای اهالی سینما ندارد.

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین خون» و «تشکیلات» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از نکات بسیار مهمی که در بحث اکران فیلم های خارجی در سینمای ایران وجود دارد این است که اغلب فیلم های تولید شده در سینمای جهان از آمریکا گرفته تا اروپا و... از نظر مضمون و محتوا و فرهنگ باب میل مخاطبان ایرانی نیستند؛ از سوی دیگر بسیاری از این فیلم ها سرشار از بی پروایی جنسی و سکس و... هستند و روابطی را ترویج می کنند که فرهنگ ملی ما هیچ قرابتی با آن ندارد.

وی ادامه داد: بی تردید نه عموم مردم از تماشای این گونه فیلم ها استقبال می کنند و نه کسانی که احیاناً این گونه آثار را تماشا می کنند برای تماشای این آثار سانسور شده به سالن های سینما خواهند رفت و ترجیح می دهند در منازل خود فیلم ها را بدون سانسور و با کیفیت دانلود کرده و تماشا کنند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: در زمانه ای که بیکاری در سینما به بالاترین میزان خود رسیده و بسیاری از هنرمندان و فیلمسازان سال ها است که بیکار و خانه نشین هستند مدیران سینمایی باید تدابیری اندیشه کنند که به نفع اهالی سینمای ایران باشد.

مصیری سپس خطاب به مدیران سینمایی با بیان اینکه سینمای ایران را نیرومند و از استعدادهایی که فرصت بروز و ظهور ندارند حمایت کنید تأکید کرد: شما باید کاری کنید که به نفع اهالی سینما باشد. مدیران بایستی به فضای سینمای ایران و کمک اقتصادی و نگاه ملی به سینما توجه داشته باشند که بتوانیم از این طریق سینمای مان را فراتر از این برویم.

وی در پایان این گفتگو افزود: البته قطعاً می توان گاهی اوقات برخی فیلم های برجسته و شاخص دنیا را در شرایطی خاص و به شکلی گزینشی و به صورت محدود به نحوی که ناوگان کم ظرفیت سینمای کشور را دچار اختلال نکند اکران کرد تا کسانی که تمایل به تماشای این آثار روی پرده سینماها دارند بتوانند این فیلم ها را در سینما تماشا کنند اما اینکه بخواهیم به صورت عمومی بخشی از ظرفیت اندک سالن های سینما را در طول سال به اکران فیلم های خارجی اختصاص دهیم کاری غلط است که پیش از انجام باید در آن بازنگری شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.