شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

سینمای مقاومت؛ محور آزادی و آزادگی/۲

اسلاملو: استفاده از حضور سینماگران متخصص و متعهد در اتاق فکر مدیران و دوری گزیدن از افراد سطحی‌نگر می تواند باعث رونق و گسترش سینمای مقاومت شود

سینمای مقاومت؛ محور آزادی و آزادگی-محمدرضا اسلاملو

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: استفاده از حضور سینماگران متخصص و متعهد در اتاق فکر مدیران و دوری گزیدن از افراد سطحی‌نگر می تواند باعث رونق و گسترش سینمای مقاومت شود و اگر امروز نقصان و کمبودی در راستای رشد و توسعه سینمای مهم و ارزشمند مقاومت وجود دارد به دلیل آن است که مدیران افرادی را دور خود جمع کرده اند و از آن ها مشاوره می گیرند که شایستگی این امر مهم را ندارند.

کارگردان فیلم های سینمایی «شهابی از جنس نور» و «باغ سید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: توجه به سینمای مقاومت اسلامی ضروری ترین اتفاقی است که سینمای ایران باید به آن توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی نگاه به فردا دارد؛ همانطور که ما در سال ۱۳۵۷ با نگاه به فردا انقلاب اسلامی را به ثمر رساندیم، مدیران سینمایی نیز باید با نگاه به فردا وارد سینما شوند و بدون ترس از حرف دیگران و با جسارت و شجاعت اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی را رشد و توسعه دهند.

اسلاملو در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما علت اینکه مدیران همواره شعار حمایت از سینمای استراتژیک می دهند اما در عمل تدبیری برای رشد و توسعه این سینما ندارند اظهار داشت: تفکر و طبقه مدیران در این راستا بسیار مهم و اثرگذار است. مدیران اگر به فردا نگاه داشته باشند، انقلاب اسلامی را باور داشته باشند و تمام کوشش خود را برای ترویج استراتژی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار گیرند قطعا هرگز شاهد انفعال شان نخواهیم بود.

این سینماگر در همین راستا تصریح کرد: شما همین امروز به سینمای آمریکا نگاه کنید؛ به خوبی متوجه می شوید که مسئولان سیاست خارجه آمریکا چه اتاق فکرهای عجیبی را به کار گرفته اند تا توسط سینما نگاه و اهداف خودشان را در دنیا بسط و گسترش دهند. دنیای امروز دنیای تصویر و رسانه است و ما اگر در این حوزه عقب بمانیم هرگز نمی توانیم مقابله جدی با دشمنان داشته باشیم.

وی تأکید کرد: آنچه مشکل اساسی ما است فقدان تبیین استراتژی است. ما در سیاست گذاری های مان به شدت دچار مشکل هستیم. ما نیازمند اتاق فکرهای پرمحتوا هستیم باید بدانیم سینمای مقاومت اسلامی سینمای آزادی و آزادگی و آزادی خواهی است و از این رو باید تمام جان مان را برای رشد و توسعه این سینما به کار بگیریم.

این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: وقتی ما از سینمای مقاومت اسلامی صحبت می کنیم برخی افراد گمان می برند منظور ما ترویج سینمای جنگ است در صورتی که بنده صریح و رک می گویم سینمای جنگ متعلق به گذشته است! علیرغم اینکه ما نیاز داریم برای حماسه سازان که حماسه شان ادامه دارد فیلم بسازیم اما باید به آینده مقاومت و فردا باید بیندیشیم. ما صاحب فردا هستیم و این نکته ای است که باید در آثار ما وجود داشته باشد.

اسلاملو در پایان این گفتگو افزود: مدیران سینمایی باید از خود سوأل کنند آیا در مقوله فرهنگی در رسانه و ابزار سینما توانستیم از فردا حرف بزنیم و فردا را ترسیم و تصویر کنیم؟ آیا توانستیم فردا را سینما کنیم؟ مدیران سینمایی باید بدانند و آگاه باشند که دشمنان به این مسائل فکر کردند و از جنگ ستارگان تا شهر اجنبه و موجودات غیر ارگانیک و آواتار و... نشان از این اتفاق دارد. دشمنان از فرداهای موهوم حرف می زنند؛ فردایی که انسان ها با موجودات عجیب عجین می شوند؛ این اتفاق از «ای تی» شروع شد و به «آواتار» رسید! ما نیز باید بر اساس تفکرات دینی و عقیدتی خود با نگاه به فردا وارد این مقوله شویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.