تهیه کننده فیلم های سینمایی «گیرنده» و «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه برخی افراد در مجموعه ها و ارگان های مرتبط با تولید فیلم در حوزه سینمای استراتژیک نگاهی تنگ نظرانه دارند؛ آن ها به جای آنکه از همه فعالان و دغدغه مندان سینمای مقاومت دعوت به کار کرده و نقدها و نظرات آن ها را بشنوند تا به ضعف های خود پی برده و اشتباهات شان را جبران کنند تلاش می کنند این هنرمندان دلسوز را نادیده بگیرند.
وی سپس با اشاره به برخی از ضعف های جدی حوزه سینمای مقاومت ادامه داد: ما باید کم کاری رسانه ای را جدی بگیریم! اثرگذاری یک رویداد نظیر جشنواره فیلم مقاومت باید با کار رسانه ای حاصل شود. ما باید از بستر شبکه های اجتماعی و پلتفرم های خارجی استفاده کنیم، باید از طریق تلویزیون و شبکه های خارجی و رادیویی بتوانیم کار رسانه ای قوی و موثر کنیم و اثر گذاری در این حوزه داشته باشیم.
قهرمانی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته جشنواره فیلم برلین که رویکردی سیاسی دارد برگزار شد؛ این جشنواره چرا سر و صدا کرد؟ چون برای آن کار رسانه ای قوی انجام شد. جشنواره برلین در حوزه رسانه کار قوی انجام می دهد و باعث می شود تا سایر جشنواره هایی که می توانند از نظر سیاسی در دنیا موثر باشند نادیده گرفته شوند. پس ما باید این کم کاری و بدکاری در حوزه رسانه ای را جبران کنیم. نقش کار رسانه ای نباید نادیده گرفته شود و ما باید از همین امروز به فکر دور بعدی برگزاری جشنواره باشیم.
این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه سینمای مقاومت خاص ایران نیست و مقاومت هر جایی که اثری از این باشد که مظلومی جلوی ظالم قد علم کند چه در عرصه هنری چه غیر هنری می تواند نقشی از مقاومت را ایفا کند متذکر شد: ما باید از حالت پدافند خارج شده به سمت آفند حرکت کنیم. فیلمسازان و سرمایه گذاران که در بخش های دولتی و خصوصی هستند باید در این حوزه کار کنند. ما سوژه های بکر بسیاری داریم تا سیاست های غلط دولت های مستکبر و سرمایه داری را به چالش بکشانیم.
قهرمانی در پایان این گفتگو افزود: همه مدیران فرهنگی و دستگاه و نهادهای مرتبط و موثر در حوزه سینما باید اهتمام جدی خود را در راستای تقویت سینمای مقاومت اسلامی به کار بگیرند و تمام تلاش خود را به کار ببندند تا این سینما بتواند بیش از پیش رونق بگیرد.
ارسال نظر