پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸

معاون توزیع سازمان سینمایی حوزه هنری:

نمی‌توان هر سینمایی را به بهانه «قدیمی بودن» بازسازی‌ کرد/ سینما تنها «حس نوستالژیک» نیست!

سالن سینما؛ فیلم سینمایی «ریشه در خون»

سینماپرس: هادی اسماعیلی معاون توزیع سازمان سینمایی سوره و مدیر زنجیره سینماداری مهر گفت: بازسازی و احیا سینماها با نگاه به زیرساخت‌های فرسوده ای که در حوزه هنری بودهدر حال رخ دادن است.

به گزارش سینماپرس، معاون توزیع سازمان سینمایی حوزه هنری و مدیر زنجیره سینماداری مهر با اشاره به افتتاح پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز به عنوان بزرگترین پردیس سینمایی شمال غرب کشور بیان کرد: مهمترین ویژگی این سینما، چندمنظوره‌بودن و تعدد سالن‌هایش است به گونه‌ای که سالن ویژه کودک، سالن نمایش و پلاتو، سالن VIP، سالن اجرای تئاتر و در عین حال امکانات گالری و... را در دل خود جای داده است.

وی ادامه داد: همچنین ما در شهر تبریز، سینمایی با این تعدد سالن در غرب کشور نداشتیم و نفس این امکان در فضای اکران ظرفیت موثری برای سینما ایجاد خواهد کرد. همچنین احیای یک سینمای ماندگار و قدیمی می‌تواند حال‌وهوای شهر را در فضای فرهنگی تغییر دهد.

معاون توزیع سازمان سینمایی سوره با اشاره به آنکه شهر تبریز جمعیت قابل توجهی دارد اما جزو شهرهای پرفروش‌ سینمایی محسوب نمی‌شود، مطرح کرد: در حقیقت نبود پردیس سینمایی با تعدد سالن باعث این اتفاق شده بود. طبیعتا باتوجه به افتتاح پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز این امکان برای شهر ایجاد شده است و با شرط اینکه محصولات خوبی را سال آینده در چرخه اکران داشته باشیم، به احتمال زیاد این سینما با توجه به موقعیتش در یک کلانشهر می‌توان شاهد فروش بیشتر آثار باشیم.

اسماعیلی ادامه داد: طبیعتا اضافه شدن ظرفیت سینما باعث توسعه مخاطب در شهر تبریز می‌شود. پیش‌بینی ما این است که این اتفاق به افزایش فروش شهر تبریز و غرب کشور کمک کند. البته قاعدتا ما به عنوان سازمان سینمایی سوره و دوستانمان در شهر تبریز باید برنامه‌هایی برای افزایش تعداد مخاطبان و افزودن تماشاگران جدید داشته باشیم و آن را جدی دنبال کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که دست گذاشتن روی سینماهای قدیمی باتوجه به خاطرات آن‌ها و حس نوستالژی که آن مکان دارند و تبدیل آن‌ها به پردیس سینمایی اتفاقی مثبت از سوی مخاطبان ارزیابی می‌شود یا منفی؟ گفت: برای برخی از سینماهای قدیمی امکان بازسازی وجود ندارد و این مساله دلایل مختلف دارد. از جمله اینکه موقعیت جغرافیایی مناسبی ندارند. یعنی به دلیل توسعه شهرها در مرکز و یا پایین شهر قرار گرفته است. همچنین برخی از سینماها چند مالک دارند که ممکن است همگی موافق بازسازی نباشند. حتی در برخی مواقع امکان بازسازی بافت قدیمی و فرسوده یک سینما وجود ندارد.

مدیر زنجیره سینماداری مهر یادآور شد: پس نمی‌توان هر سینمایی را به بهانه قدیمی بودن، بازسازی‌ کرد. در این میان ما ناگزیر هستیم سازه سینمای قدیمی را تخریب کنیم و سالن‌ها را از نو بسازیم. قاعدتا این مساله ساختار قدیمی سینما را بهم می‌ریزد، اما سینما تنها حس نوستالژیک نیست. بلکه اتفاق داخل سینما از جمله آثاری که نمایش داده می‌شوند، افرادی که در آن مکان کار می‌کنند و رویدادهایی که در آنجا برگزار می‌شود، ارزشمند و تاثیرگذارست و حال‌وهوای مردم را به واسطه اتفاقات خوب می‌کند.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: بازسازی و احیا سینماها با نگاه به زیرساخت‌های فرسوده ای که در حوزه هنری بوده، اتفاق مبارکی است که اکنون رخ داده است. طبیعتا نگاه ما در آینده این است که علاوه بر ساخت و احیای سالن سینما، به سمت ساخت مجتمع‌های فرهنگی_تفریحی خانواده‌محور برویم. اساسا اینگونه مکان‌ها محل تجمیع مخاطب اصلی حوزه هنری که خانواده‌ها و علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ و هنر هستند، است. این مسیر باید هم در سینماسازی و هم در سینماداری اتفاق بیفتد و ما به این سمت حرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.