سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

لزوم اصلاح رویه در صندوق اعتباری هنر/۳

کریمی: اگر همین الآن در تمامی نهادهایی مانند «خانه سینما»، «صندوق اعتباری هنر» و... را ببندند هیچ اتفاق بدی برای سینما نمی افتد!

حسن کریمی فیلمبردار

سینماپرس: حسن کریمی فیلمبردار پیشکسوت سینما گفت: اگر همین الآن در تمامی نهادهایی مانند «خانه سینما»، «صندوق اعتباری هنر» و... را ببندند هیچ اتفاق بدی برای سینما نمی افتد چرا که این ها نهادهایی هستند که هیچ تدبیری برای رفع معضلات و مشکلات اهالی سینما ندارند و سینماگران را کاملاً به حال خود رها کرده اند.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «برف روی شیروانی داغ» و «پشت دیوار سکوت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: گویا از نظر مدیران صندوق اعتباری هنر بخشی از اهالی سینما سربار و اضافی هستند و به همین دلیل آقایان تصمیم گرفته اند عضویت ما را در صندوق تعلیق کنند!

کریمی سپس با انتقاد شدید از تصمیم گیری های غلط در این نهاد تصریح کرد: این جماعت مدیر که تشریف آورده و در صندوق نشسته اند چه فکری می کنند؟ چرا این گونه با اهالی فرهنگ و هنر برخورد می کنند؟ چرا ما باید به عنوان هنرمند خودمان را هر چند وقت یک بار به این افراد اثبات کنیم؟

این سینماگر متذکر شد: یک نکته ای که برای بنده بسیار تعجب برانگیز بود اینکه در جایی اعلام شده بود صندوق اعتباری هنر ۹۰ هزار نفر عضو دارد؛ من نمی دانم این عدد و رقم چطور به دست آمده است. من مطمئن هستم کلیه هنرمندان این مملکت در تمامی حوزه ها از سینما و تئاتر و موسیقی گرفته تا هنرهای تجسمی و خبرنگاران و نویسندگان هرگز تعدادشان به ۹۰ هزار نفر نمی رسد! شاید حضور برخی اشخاص در این صندوق باعث شده که مدیران به این نتیجه برسند که ما زیادی هستیم و جای دیگران را تنگ کرده ایم! ای کاش برای یک بار هم که شده به صورت شفاف اسامی این ۹۰ هزار عضو صندوق اعلام شود تا ما ببینیم مدیران صندوق چه کسانی را به عنوان هنرمند قبول دارند که ما را هنرمند نمی دانند؟

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «به رنگ ارغوان» و «قدمگاه» در پایان این گفتگو افزود: ما یک بار خودمان را برای گرفتن عضویت به عنوان هنرمند به صندوق معرفی کرده ایم و دیگر نباید هر چند سال یک بار نامه ببریم که هنرمندیم! آقایان ما را به صنف و خانه سینما کشاندند و خود خانه سینما اسامی ما را برای صندوق ارسال کرد اما باز هم این رفتار را با ما کردند. من اصلاً نمی دانم وقتی نهادی مانند خانه سینما وجود دارد چرا خودش نباید مستقیماً اعضایش را بیمه کند و اصلاً چرا ما باید زیر چتر صندوق برویم؟

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.