یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

نفوذ سفارتی در سایه بی توجهی نهادهای دولتی/۴

نقدعلی: دخالت سفارتخانه ها در امور فرهنگی و هنری ایران اسلامی مصداق بارز حمله به کیان کشور است

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی گفت: مسئولان ذیربط باید هرچه سریع تر به این ماجرا ورود کرده و آن ها را ملزم کنند که به اقدامات مداخله جویانه شان پایان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پی اقدامات مداخله جویانه برخی سفارتخانه های اروپایی در امور فرهنگی کشورمان گفت: دخالت سفارتخانه ها در امور فرهنگی و هنری ایران اسلامی مصداق بارز حمله به کیان کشور است و مسئولان ذیربط باید هرچه سریع تر به این ماجرا ورود کرده و آن ها را ملزم کنند که به اقدامات مداخله جویانه شان پایان دهند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر انواع و اقسام و جلوه هایی دارد که یکی از آن ها دخالت در عرصه فرهنگ و هنر کشورها است. یکی از مصادیق بارز این اتفاق ترویج آثار ضد فرهنگی و یا حمایت سفارتخانه ها از فیلمسازانی است که علیه منافع ملی کشور خودشان مبادرت به ساخت فیلم می کنند.

وی ادامه داد: به هر صورت این اقدام به هر شکل و شیوه ای که باشد پسندیده نیست چرا که علناً نوعی دخالت در کشور ما محسوب می شود و مجلس شورای اسلامی و دستگاه های نظارتی و امنیتی و قضایی باید به این مسأله ورود کرده و به این دخالت های آشکار و علنی پایان دهند.

نقدعلی سپس با بیان اینکه وزارتخانه های ارشاد و امورخارجه اقدام عاجل کنند تصریح کرد: این سفارتخانه ها با فرهنگ ایرانی-اسلامی عناد می ورزند و از آثاری که فرهنگ ما را مورد هجمه قرار می دهد حمایت می کنند. بی شک کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز باید به این قضیه ورود پیدا کند و به دخالت آن ها پایان دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در این میان مهمترین نقش مرتبط با مسئولان وزارت ارشاد است؛ مدیران ارشاد به عنوان نهادی که متولی امور فرهنگی و هنری در جمهوری اسلامی ایران است و نظارت روی آثار تولید شده را بر عهده دارد باید در مقابل چنین اقداماتی موضع بگیرد و مجلس به عنوان نهاد ناظر این مطالبه را از شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد کرد و ایشان باید پاسخگو باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.