دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

نفوذ سفارتی در سایه بی توجهی نهادهای دولتی/۵

بهمنی: فیلمسازان جوان هوشمندانه با دعوت سفارتخانه برخورد کنند/ نهادهای نظارتی باید به میدان بیایند

حبیب الله بهمنی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی تهیه کننده و کارگردان سینما گفت: اگر غربی ها چراغ سبز نشان می دهند قطعاً در برابرش می خواهند چیزی بگیرند.

حبیب الله بهمنی تهیه کننده و کارگردان سینما در پی اقدامات مداخله جویانه برخی سفارتخانه های اروپایی در امور فرهنگی کشورمان گفت: فیلمسازان جوان باید هوشمندانه با دعوت های سفارتخانه برخورد کنند! آن ها باید بدانند که هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد و اگر غربی ها به آن ها وعده می دهند و چراغ سبز نشان می دهند قطعاً در برابرش می خواهند چیزی را از آن ها بگیرند.

کارگردان فیلم های سینمایی «شب کایت ها» و «سیب و سلما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلمسازان جوان باید آگاهانه با این قبیل مسائل برخورد داشته باشند. آن ها باید با تحقیق و پژوهش تن به حضور در جشنواره های غربی، سفارخانه ها و... بدهند. آن ها باید بدانند در کجا پای شان را می گذارند و آیا جایی که می روند و کاری که می کنند بر اساس مصالح مردم و نظام است یا نه؟

وی ادامه داد: از سوی دیگر مسئولان هم باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و نظارت ویژه ای بر تمام اتفاقاتی که در جشنواره های جهانی و سفارتخانه های غربی در حوزه فرهنگی و هنری می افتد داشته باشند.

بهمنی با بیان اینکه اگر در سفارتخانه و جشنواره های غربی کاری برخلاف مصالح نظام صورت می گیرد نهادهای نظارتی باید به میدان بیایند تصریح کرد: دستگاه های نظارتی مثل کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی کل کشور و... باید از حقوق ملت ایران محافظت کنند. این ها مسئولیت مشخص دارند. اگر دستگاهی در حوزه فرهنگ و هنر وظیفه خود را درست انجام نمی دهد این ها باید وسط بیایند و از مسئولان آن دستگاه ها مطالبه کنند.

این سینماگر متذکر شد: وقتی با دستگاه های اجرایی روبرو می شویم که وظیفه خود را درست انجام نمی دهند چرا کمیسیون فرهنگی مطالبه نمی کند؟ چرا فقط فیلمسازان بچه مسلمان باید بیایند و مصاحبه کنند و در معرض بایکوت توسط برخی مدیران قرار بگیرند؟

کارگردان فیلم های سینمایی «زندانی ۷۰۷» و «تارهای نامرئی» در خاتمه این گفتگو افزود: برخی دستگاه ها از ترک فعل تا افعال منفی که بر خلاف مصالح کشور است مسئولیت دارند و اگر وظیفه خود را به درستی انجام ندهند باید پاسخگو باشند. ما نباید توپ را در زمین بچه های انقلاب بیندازیم. ما چرا مطالبه نکنیم از دادستانی کل کشور؟ آن ها باید وسط میدان باشند و جلوی این اتفاقات شوم را بگیرند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.