به گزارش سینماپرس، نشست خبری اولین دوره جشنواره «فرزند من» با حضور مهدی یوسفوندی مدیر خانه خلاق و نوآوری تم و دبیر این جشنواره صبح امروز ۲۹ مرداد ماه برگزار شد.
مهدی یوسفوندی دبیر جشنواره «فرزند من» در این نشست ضمن تشریح علل برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره «فرزند من» در حقیقت جدیدترین رسالت و راهکاری است که در خانه خلاق تم ایجاد شده است. رسالت اصلی خانه خلاق تم بحث تجاریسازی محتوای ایرانی است.
وی ادامه داد: در حقیقت تکمیل زنجیره خرید کالای ایرانی هدف اصلی و بنیادی خانه خلاق تم است. با توجه به اینکه ما در ایران موضوعی بر مبنای کاراکتر یا محتوای ایرانی را برای کودکان به صورت کامل و یکپارچه نداشتهایم، خانه خلاق تم این موضوع را به عنوان یک فرصت شناسایی کرده است. ما سه سال است که در این عرصه فعالیت میکنیم و نتیجه و خروجی کار ایجاد چند مجموعه و شرکت بوده است. اکنون جدیدترین خروجی کار ما جشنواره «فرزند من» است که در حقیقت با چند هدف همراه شده است.
حضور بیش از ۶۰۰ تولید کننده ایرانی در جشنواره فرزند من
دبیر جشنواره «فرزند من» تصریح کرد: اولین هدف جشنواره «فرزند من» این است که تمام اکوسیستم و محصولات حوزه کودک و نوجوان با محتوای ایرانی را زیر یک سقف جمع کنیم. به همین دلیل ما امسال در این جشنواره بیش از یک میلیون کالای ایرانی با محتوای ایرانی و سالم را که مخصوص صفر تا ۱۸ سال است خواهیم داشت. همچنین حدود ۶۰۰ تولیدکننده و ۱۲ دسته کالایی و خدماتی در این جشنواره حضور دارند و پای کار هستند که شامل نوشتافزارها، اسباب بازی، کولهپشتی، جامدادی، محصولات آموزشی، کمک آموزشی، کالاهای مربوط به اتاق کودک، مواد غذایی، کالاهای بهداشتی و کالاهایی است که مربوط به نیازهای خردسالان و در نهایت بحث صنایعدستی است.
یوسفوندی ادامه داد: جمع کردن این حجم از کالا در حوزه کودک و نوجوان یکی از اهدافی بود که همیشه مد نظر داشتیم، اما هدف دوم ما این بود که خانوادهها بتوانند با هزینه کمتر سبد کالایی مورد نیاز فرزندانشان را از این نمایشگاه خریداری کنند.
تخفیفات ۵۰ درصدی کالاهای کودک و نوجوان برای خانوادهها
دبیر جشنواره «فرزند من» گفت: کالاهای موجود در این جشنواره تا ۵۰ درصد تخفیف دارند و اغلب کالاها با بیش از ۲۰ درصد کمتر از قیمت معمول در این جشنواره عرضه خواهند شد.
وی افزود: امیدوارم این رویداد جدید باعث شود خانوادهها بتوانند با مبلغ کمتری نیازهای کودکان خود را تامین کنند.
یوسفوندی ادامه داد: هدف سوم این جشنواره توجه ویژه به محتوای سالم و محتوای ایرانی است. ما شناسایی تولیدکنندگان محصولات و خدمات کودک و نوجوان را از ماه آبان سال گذشته با یک تیم خوب شروع کردهایم. در این مدت بیش از ۴ هزار تولیدکننده ایرانی کودک و نوجوان شناسایی شدند و در نهایت تک تک محصولات مورد بررسی قرار گرفتند.
وی گفت: در جشنواره فرزند من حدود ۶۰۰ برند تولیدکننده و یک میلیون کالا در ۱۲ دسته کالایی حضور دارند که مخاطبان با توجه به نیاز مورد نظر خود و تنوع کالایی میتوانند محصول مورد نظرشان را خریداری کنند.
توجه ویژه به موسسات خیریه شناسنامه دار
مدیر خانه خلاق تم گفت: یکی از اتفاقات خوب جشنواره «فرزند من» برای موسسات خیریهای که خدمات مشخص در حوزه کودک و نوجوان انجام میدهند، فراهم کردن کالاهای کودک و نوجوان برای مناطق محروم یا کم برخوردار با قیمت کارخانه است. برای مثال موسسات خیریه شناسنامهدار میتوانند با مراجعه به غرفههای مورد نظر در جشنواره از تخفیفات خوب استفاده کنند و با کمترین هزینه ممکن اقلام مورد نیاز کودکان کم برخوردار را تامین کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر به دلایل مختلف تامین کالاهای با کیفیت کودک و نوجوان برای خانوادهها سخت شده است و شاید بتوان گفت که کالاهای حوزه کودک و نوجوان در حال تبدیل شدن به کالاهای لاکچری هستند. از این رو رسالت اجتماعی و فرهنگی جشنواره «فرزند من» است که در این حوزه بتوانیم کمک خوبی به موسسات خیریه داشته باشیم.
یوسفوندی در پایان و با اشاره به مکان و ساعات برگزاری جشنواه «فرزند من» اظهار کرد: جشنواره «فرزند من» از ۳۱ مرداد تا ۱۰ شهریور به مدت ۱۱ روز بعدازظهرها در محل مصلی تهران برگزار میشود.
ارسال نظر