چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

رئیس سازمان سینمایی:

«جشنواره سی و پنجم فیلم‌های کودک و نوجوان» می‌تواند نمایانگر گام‌ جدید و جدی مدیریت سینمای کشور برای کمک به احیای سینمای کودک و نوجوان باشد

سخنرانی محمد خزاعی در اولین جشن کارگردانان سینمای ایران

سینماپرس: پیام محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در آستانه آغاز این رویداد، منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، متن این پیام به شرح زیر است:
مهر سینمای ایران بار دیگر با بهار سینمای کودک و نوجوان تلاقی کرد. ‌ سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان سرآغاز جشنواره‌های سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ است، پروانه‌های این جشنواره معنابخش فصل جدید رویدادهای سینمایی کشورند.
سینمای کودک و نوجوان و جشنواره آن، مولود سینمای انقلاب اسلامی است، سینمای نجیبی که محصولات آموزنده و سینماگران پرآوازه‌ای را در بوستان و گلستان نقره‌ای سینما معرفی کرد.
سینمای کودک و نوجوان، «سینمای دغدغه» است. سینمایی ریشه دار و صاحب اصالت که دغدغه انسان‌سازی دارد. دغدغه پرورش، تربیت و آموزش در ذات سینمای کودک و نوجوان نهفته و همزاد آن است. رویکرد راهبردی سازمان امور سینمایی در دو سال اخیر بر مدار اخلاق، آگاهی و امید قرار دارد و سینمای کودک و نوجوان بیشترین قرابت را با این رویکرد دارد. سینمایی که صیانت از مرزهای تربیتی و پرورشی فرزندان ایران را در برابر فرهنگ مهاجم برعهده دارد و نسل امروز را با میراث نسل گذشته مانوس و افتخارات او را به نسل فردا پیوند می‌دهد.
جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علاوه بر عرصه تجلیل از صاحبان تجربه، صحنه بروز خلاقیت و اعتماد به نفس فیلم‌سازان جوان نیز هست. این جشنواره ظرفیت سینمایی هنرمندان ما در عرصه فیلم‌های بلند، کوتاه و پویانمایی را در ابعاد جهانی و بین‌المللی به فیلمسازان دنیا معرفی می‌کند و قصه‌ها و داستان‌های کودک و نوجوان ایرانی را در ابعاد جهانی بر پرده می‌نشاند.
در دو سال اخیر، همزمان با حضور موفق آثار سینمای کودک و نوجوان، قدم‌هایی برای رشد این سینما برداشته شده تا بار دیگر صحنه به نفع فیلمسازان و مخاطبان انبوه و خاموش سینمای کودک و نوجوان آراسته شود.
جشنواره سی و پنجم می‌تواند نمایانگر گام‌ جدید و جدی مدیریت سینمای کشور برای کمک به احیای سینمای کودک و نوجوان باشد.
سینمای کودک، در بخش تولید، اکران، جشنواره‌ها و المپیادها فعال بوده و نیازمند بازطراحی ساز و کارهای حمایتی از آن است. از همدلی همه اهالی سینما برای حضور گرم و پرانگیزه در جشنواره امسال قدردانی می‌کنم، مساعی همکارانم در سازمان سینمایی، بنیاد فارابی و مسولان شهرداری اصفهان، شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی جشنواره برای برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره جای سپاسگزاری دارد.
شور و شوق کودکان و نوجوانان و همراهی مردم خونگرم اصفهان برای میزبانی جشنواره سی و پنجم در یاد و خاطر سینماگران و میهمانان خارجی این رویداد بین‌المللی خواهد ماند.

محمد خزاعی
رییس سازمان سینمایی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.