سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی:

تنها نظارت و بررسی آموزشگاه‌های دارای مجوزی را عهده‌دار هستیم/ امکان برخورد با متخلفین را نداریم!

قادر آشنا در نشست خبری دومین جشن مهر سینمای ایران

سینماپرس: معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی ضمن اشاره به ساماندهی آموزشگاه‌های سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد، به خانواده‌ها هشدار داد که نسبت به ثبت نام فرزندانشان در این مراکز نامعتبر حساسیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش سینماپرس، مدتی است که در فضای مجازی و حقیقی با تعداد بسیار زیادی تبلیغ با موضوع بازیگری و کارگردانی و یا حضور در رشته‌های مختلف سینمایی روبرو می‌شویم. بی‌شک دنیای هنر و خصوصا سینما از بدو تولد برای بشر جذاب بوده و همه دوست داشتند که خود را یک بازیگر مشهور و معروف در قاب تلویزیون یا پرده نقره‌ای سینما ببینند.

اما طی سال‌های اخیر این آموزشگاه‌ها نه تنها خروجی برای سینما و تلویزیون نداشته بلکه فقط باعث ثبت شکایت‌های پی در پی از این موسسات در خانه سینما و سازمان سینمایی شده است. در هفته گذشته جشنواره‌ای با عنوان جشنواره آموزشگاه‌های آزاد سینمایی در موزه ملی سینما (باغ فردوس) برگزار شد و آموزشگاه‌های زیادی از سراسر کشور که دارای مجوز از سازمان سینمایی بودند در این جشنواره شرکت کردند.

تفاوتی که میان این آموزشگاه‌ها با آموزشگاه‌هایی که بعضا معروف هم هستند در این بود که این آموزشگاه‌های سینمایی معتبر اجازه رویافروشی به دانش‌آموزان و هنرجویان خود را نداشته و ندارند.

در همین زمینه و برای اطلاعات بیشتر به سراغ قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی رفتیم تا از او اطلاعات بیشتری درباره آموزشگاه‌های سینمایی کسب کنیم.

قادر آشنا ضمن اشاره به تاثیر آموزشگاه های سینمایی در رشد کیفی آثار سینمایی گفت: آموزشگاه‌های آزاد سینمایی در آموزش و رشد کیفی سینما بسیار تاثیرگذار هستند. تلاش بنده و همکاران من در معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی کمک به رشد و بالندگی آموزشگاه‌های آزاد سینمایی در ابعاد گوناگون است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده برای ارتقای جایگاه آموزشگاه‌های آزاد سینمایی گفت: در برنامه لایحه هفتم که به مجلس رفته است تلاش کردیم آموزشگاه‌های آزاد سینمایی و دیگر مراکزی که وابسته به ما هستند در این برنامه گنجانده شوند که خوشبختانه با نظر مساعد وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی این امر محقق شد و مراکز آموزشی آزاد سینمایی و مراکز فنی در موضوع معافیت‌ها و کمک‌هایی که قرار است در این حوزه انجام شود، پررنگ‌تر شدند.

آشنا درخصوص رتبه‌بندی آموزشگاه‌های سینمایی در کشور گفت: برای تعریف نظام‌مند و شهریه‌های مصوب آموزشگاه‌های سینمایی رتبه‌بندی این مراکز را در دستور کار قرار دادیم.

آشنا تصریح کرد: از همین رو از آموزشگاه‌ها خواسته‌ایم تا مدارک خود را برای رتبه‌بندی ارائه دهند، هرچند تعدادی از این آموزشگاه‌ها تا کنون از این امر استنکاف کرده‌اند. چنانچه تخلفی از آموزشگاه‌ها سرزده باشد افراد می‌توانند با ارائه مستندات لازم تخلفات را پیگیری کنند.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با هشدار به خانواده‌ها تاکید کرد: خانواده‌ها مراقب باشند و به هشدارهای ما دقت کنند، اینکه برخی از مراکز آزاد سینمایی موفق به دریافت پروانه فعالیت نمی‌شوند به این معناست که مورد تایید ما نیستند.

این مدیر سینمایی در ادامه افزود: ما امکان برخورد با متخلفین را نداریم و تنها امر نظارت و بررسی آموزشگاه‌های دارای مجوزی که با شاخص‌ها و استانداردهای ما همسو هستند را عهده‌دار هستیم.

امیدواریم اداره اماکن نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی در خصوص برخورد قانونی با مراکز آزاد آموزشگاهی و زیرزمینی ورود کرده و به تخلفات آن‌ها رسیدگی کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.