دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

در پردیس سینمایی چارسو؛

بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» مراسم رونمایی برگزار کرد

فیلم کوتاه «اتاق فرار»

سینماپرس: مراسم رونمایی از فیلم کوتاه «اتاق فرار» با حضور عوامل فیلم، اهالی رسانه و چهره‌های شاخص سینما توسط گروه سینمایی هنرو تجربه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاحیه بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» که شامل پنج فیلم کوتاه از ۵ کارگردان سینمای کوتاه است، شب گذشته، یکشنبه ۲۰ اسفند با حضور عوامل فیلم، اهالی رسانه و چهره‌های شاخص سینمای کوتاه و بلند توسط گروه سینمایی هنرو تجربه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی زادمهر، مدیر روابط عمومی گروه سینمایی هنروتجربه قبل از شروع اکران فیلم‌ها، روی سن حاضر شد تا بعد از خوش‌آمدگویی به حاضران، ۵ فیلم‌از را برای گفتگو با حاضران در سالن دعوت کند و هر کدام از این ۵ فیلم‌ساز درباره فیلم خود و «اتاق فرار» صحبت کنند.

روناک جعفری کارگردان فیلم کوتاه «مورس» با تشکر از پدر و مادرش و همکارانش در فیلم مورس گفت: این پنج فیلم کوتاه، جریان معاصر سینمای ایران است و انتخاب هر کدام از آن‌ها کنار هم بی‌دلیل نیست و ارتباط معنوی و کانسپتی با هم دارند و امیدوار هستم که هر کدام از شما به عنوان یک رسانه در دیده شدن این فیلم‌ها به ما کمک کنید.

سپس فرید حاجی، کارگردان فیلم کوتاه «گوشت تلخ» مطرح کرد: «اتاق فرار» یک جایی است همراه با ترس و لذت، که درون‌مایه مشترک هر پنج فیلم همین دو کلید واژه بوده و به همین دلیل تلاش کردیم شما مخاطبان و مخاطبانی که برای تماشای فیلم‌های ما در سالن‌های سینما می‌نشینند، با ترس و لذت‌های خود آشنا و شریک کنیم.

صحرا اسداللهی، کارگردان و بازیگر فیلم کوتاه «اسپاسم» و بازیگر فیلم کوتاه «مورس» نیز باکس «اتاق فرار» و فیلم کوتاه خود را به خودش و تمام زنان بازیگری که شرایط مشابه شخصیت فیلم کوتاه «اسپاسم» را تجربه کرده‌اند، تقدیم کرد.

میلاد نسیم‌سبحان کارگردان فیلم کوتاه «نفس نکش» هم تصریح کرد: باکس «اتاق فرار» از این نظر برای من اهمیت دارد که سعی کرده متفاوت از جریان عمومی سینمای کوتاه باشد و قطعا بعد از تماشای هر ۵ فیلم کوتاه تاکیید و تایید خواهید کرد که ایده‌های ناظر هر ۵ فیلم، بکر هستند و امیدوار هستم هر کدام از ما اگر قرار شد فیلم بلند هم بسازیم، بتوانیم بکر بودن ایده‌هایمان را در سینمای بلند داستانی هم بسط دهیم که سینمای ایران نیاز به طراوت دارد.

در پایان آرمین اعتمادی کارگردان فیلم کوتاه «رویای نیمه جان» گفت: فیلم کوتاه من درباره آرزوها و رویاهای ذهنی یک زن است و به این واسطه قصد داشتم که فیلم خودم را به تمام زنان شجاع و جسور ایران تقدیم کنم.

این مراسم با استقبال قابل توجه برگزار شد و مهمان‌های این مراسم که برای اشاره به برخی از آن‌ها می‌توان از بهرنگ دزفولی‌زاده، نیما عباس‌پور، هوشنگ گلمکانی، جابر قاسمعلی، مسعود سلامی، مهدی آذرپندار، سامان صفاری، هادی معنوی‌پور، بهزاد عبدی و... نام برد، با امضای پوستر این باکس فیلم کوتاه با عوامل ۵ فیلم کوتاه «مورس»، «اسپاسم»، «نفس نکش»، «رویای نیمه جان» و «گوشت تلخ» عکس یادگاری گرفتند.

بعد از اتمام فوتوکال و مصاحبه چهره‌ها و عوامل هر پنج فیلم، یک کیک به لوگو تایپ «اتاق فرار» که توسط ۵ کارگردان بریده شد تا تمامی مهمان‌ها بعد از پذیرایی، برای تماشای «اتاق فرار» به سالن ۲ پردیس سینمایی چارسو بروند.

جمعیت حاضران در سالن به قدری بالا بود که سالن شماره برای آن‌ها محدود بود و بالغ بر ۵۰ نفر از مهمان‌ها تا انتهای این باکس ۱۰۴ دقیقه‌ای ایستاده ۵ فیلم کوتاه را تماشا کردند.

بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» که شامل فیلم‌های «مورس» ساخته روناک جعفری، «اسپاسم» ساخته صحرا اسداللهی، «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان، «رویای نیمه جان» ساخته آرمین اعتمادی و «گوشت تلخ» ساخته فرید است، در قالب یک فیلم سینمایی ۱۰۴ دقیقه‌ای به‌زودی، اکران خود را در سینماهای هنروتجربه سراسر کشور آغاز می‌کند.

این بسته فیلم کوتاه با حضور بازیگرانی، چون هادی حجازی‌فر، صحرا اسداللهی، سامان صفاری، الهه بخشی، علی باقری، علیرضا مهران و محمدعلی کریمی منش، در سینماهای منتخب گروه سینمایی هنروتجربه در سراسر کشور آماده نمایش است و اکران عمومی این فیلم‌ها از روز چهارشنبه ۲۳ اسفند آغاز می‌شود.

هوشنگ گلمکانی، جابر قاسمعلی، مهدی آذرپندار، نیما عباسپور، مسعود سلامی، رهبر قنبری، مسعود آب‌پرور، آذر تجلی، مرتضی علی عباس میرزایی، بانیپال شومون، رضا اخلاقی راد، آزاده مسیح‌زاده، بهزاد عبدی، سمانه منیری، بهرنگ دزفولی‌زاده، نسرین محمدپور، سعید نجاتی، محمد ثریا، محمد ربانی، هادی معنوی‌پور، سامان صفاری، سامان شهامت، پویا نبی، ابراهیم پرکاری، حسین کاکاوند، عاطفه صالحی، نوشین معراجی، وحید پرشاد، امیرحسین عنایتی، سعید کشاورز، محمد جعفری، عطیه غبیشاوی، راد پورجبار، حسن عسگری، فاطیما نوفلی، شیده غفاریان، علی کشاورز، حامد برغانی، سلمان فرخنده و مریم خدایی برخی از مهمانان این افتتاحیه بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.