دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱

علیرام نورایی:

دغدغه اصلی‌ام «بازیگری» است/ در بحث «اجرا» خیلی جدیت ندارم

علی رام نورایی در دومین روز سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: علیرام نورایی، بازیگر سینما و تلویزیون که بیشتر در نقش‌های پلیسی و امنیتی در تلویزیون دیده شده تاکید دارد: علاقه شخصی‌اش بیشتر او را به ایفای این نقش‌ها مجاب می‌کند. بازیگر سریال پلیسی «رخنه» می‌گوید: اولویت اصلی‌ام بازیگری است و این حرفه را به اجرا ترجیح می‌دهم.

به گزارش سینماپرس، علی رام نورایی در گفت‌وگویی با ایسنا از حضورش در سریال جدید «رخنه» گفت. سریال «رخنه» که برگرفته از پرونده‌های امنیتی است با همکاری سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع، سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی تولید شده است.

فیلمنامه این سریال بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده است. سریال «رخنه» به کارگردانی علی غفاری هر شب ساعت ۲۲ از شبکه اول سیما در حال پخش است.

علیرام نورایی که در حال حاضر سریال پلیسی ـ امنیتی «رخنه» را روی آنتن شبکه یک سیما دارد، خاطرنشان کرد: به نظرم «رخنه» سریال خوش‌ساختی است و قصه جذابی هم دارد. شخصا از این کار راضی بودم و اکنون به همه همکارانم خسته نباشید می‌گویم که با زحمت و دشواری، این سریال را برای مردم آماده کردند؛ امیدوارم مردم هم از کار راضی باشند.

چرا بیشتر در کارهای پلیسی ـ امنیتی هستید؟

نورایی در توضیح اینکه چرا اغلب در سریال‌های پلیسی امنیتی دیده می‌شود؛ آیا این اتفاق به علاقه شخصی‌اش برمی‌گردد یا پیشنهادها او را به این سمت برده است؟ اظهار کرد: همان‌طور که در جریان هستید قبل از سریال «هفت سر اژدها» من در کارهای پلیسی ـ امنیتی دیگری هم مثل «محرمانه»، «گاندو»، «وضعیت زرد» و «ماتادور» بازی داشتم اما اصولاً علاقه شخصی‌ام به ژانر اکشن و در کنارش ژانر تاریخی است. این دو ژانر من را بیشتر مجاب می‌کنند؛ ضمن اینکه کارهای اکشنی هم که در این سال‌ها ساخته می‌شود اصولاً تم امنیتی دارند؛ یعنی دیگر کار پلیسی خشن ساخته نمی‌شود. در مجموع اینگونه نقش‌ها هم بسیار به من پیشنهاد می‌شود که خودم هم علاقه دارم و اولویت انتخابی‌ام است. از طرفی تلاش‌هایی هم در این زمینه کردم تا مهارت‌هایی را کسب کنم و همین امر باعث شده به ژانر پلیسی امنیتی علاقمند شوم.

بازیگر سریال «رخنه» در پی این صحبت‌ها در واکنش به این دیدگاه که وقتی یک بازیگر در ژانری موفق می‌شود دیگر همه پیشنهادها به همان سبک و سیاق می‌رود، آیا تمایلی به شکستن این فضا دارید؟ تاکید کرد: من این کار را انجام داده‌ام و در ژانرهای مختلفی هم حضور داشته‌ام اما فکر می‌کنم اینگونه کارها با توجه به موضوعات جذابی که دارند و داستانی که شاید اکثریت مردم اطلاعات چندانی از آن نداشته باشند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ وگرنه من به عنوان بازیگر کارهای متفاوت زیادی انجام داده‌ام. به عنوان مثال در سریال «جاده چالوس» یک نقش عجیب و غریب و متفاوتی را بازی کردم که شاید آن سریال آن زمان کمتر دیده شد ولی سریال‌های این چنینی در ژانر امنیتی بیشتر مورد توجه مخاطب عام قرار می‌گیرد.

وی در عین حال گفت: اینکه مدام به بازیگرانی که در یکسری نقش‌ها جا افتاده‌اند پیشنهادهای تکراری می‌شود، کمی به تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها برمی‌گردد؛ اغلب این افراد خیلی ریسک‌پذیر نیستند و این را کاملاً قبول دارم. به نظرم بهتر است این سوال را از خودشان و کسانی که کار کَستینگ (انتخاب عوامل) انجام می‌دهند پرسیده شود، چون ما به عنوان بازیگر خیلی تاثیرگذار نیستیم. اساسا یا انتخاب می‌کنیم یا انتخاب می‌شویم.

«شهروند و مافیا» چه شد؟

نورایی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره‌ی ادامه مسابقه «شهروند و مافیا» در شبکه نسیم هم گفت: سال گذشته ما ضبط نداشتیم و این مسابقه متوقف شد چون شبکه نسیم همان یکسری سفارش را داشت و دیگر خبری نشد. من هم در یک پُست اینستاگرامی خداحافظی کردم چون خبری نبود.

او درباره جذابیت‌های بازی مافیا که مدت‌هاست به پلتفرم‌ها با حضور بازیگران هم راه یافته است و تفاوت آنها با «شهروند مافیا»، خاطرنشان کرد: من خیلی به بحث مقایسه ورود نمی‌کنم اما تنها فرقی که مسابقه «شهروند و مافیا» داشت این بود که مردم عادی و کسانی که حرفه‌ای این بازی بودند، در آن شرکت می‌کردند تا اینکه مورد اقبال عمومی قرار گرفت و کم کم داغ شد. اکنون هم که مدتی است در پلتفرم‌ها همکاران خودم و هنرمندان بازی می‌کنند و فکر می‌کنم آنها هم جذابیت خاص خودشان را دارند و قطعاً مردم استقبال می‌کنند که با این حجم در پلتفرم‌ها در حال ساخت است.

دغدغه اصلی‌ام بازیگری است

بازیگر سریال‌های «مسافری از هند»، «جابربن حیان»، «عملیات ۱۲۵»، «هوش سیاه»، «گاندو»، «بیست کووید» و «هفت سر اژدها» سپس در پاسخ به اینکه شما در حوزه اجرا هم حضور داشتید خودتان را بیشتر مجری می‌دانید یا بازیگر؟ چنین گفت: در ایام نوروز در حوزه اجرا مسابقه «مردان آهنین» را داشتم اما حقیقتاً در بحث اجرا خیلی جدیت ندارم و دغدغه اصلی‌ام بازیگری است چون واقعاً این کار را دوست دارم.

علیرام نورایی در پایان درباره پیشنهادهای جدیدش در تلویزیون اعلام کرد: فعلاً یکی دو پیشنهاد داشتم برای سریال اما هنوز به مرحله قرارداد و قطعیت نرسیده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.