چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱

همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام؛

«باغ ارغوان» با اجرای «مریم نشیبا» شنیدنی می‌شود

امام محمدباقر علیه السلام

سینماپرس: شبکه‌های رادیویی طبق سال‌های گذشته ویژه سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) ویژه برنامه‌هایی را پخش می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، شبکه‌های رادیویی طبق سال‌های گذشته ویژه سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) ویژه برنامه‌های «باغ ارغوان»، «فرصت»، «سهم من»، «مروارید حکمت»، «روشنا»، «آسمان معرفت»، «غریب مدینه»، «سرگذشت» و ... را پخش می‌کنند که در این گزارش جزییات برنامه‌ها اشاره شده است.

رادیو ایران؛ محفلی از شعر و نغمات آیینی

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، برنامه «باغ ارغوان» روز پنجشنبه ۲۴ خرداد با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵از شبکه رادیویی ایران پخش می‌شود. این برنامه به نغمه‌های آیینی اختصاص دارد. «خانه دوست اینجاست» عنوان ویژه برنامه دیگری است که با مضمون حدیثی از امام محمد باقر (ع) تقدیم مخاطبان رادیو ایران می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی ۲۴ و ۲۵ خرداد ساعت ۱۷:۱۵ روانه آنتن می‌شود.
«اسم و رسم» با محوریت شهدای هم نام امام محمد باقر (ع) ساعت ۱۹:۰۵ روی آنتن می‌رود. «در سوگ پنجمین آفتاب» عنوان ویژه برنامه دیگری است که ساعت ۲۱:۲۵ رادیو ایران پخش می‌کند. «خورشید نامه» با محوریت فضایل اخلاقی آن حضرت به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای محمد اطهری ساعت ۲۲ روانه آتن می‌شود. «نوبت نوا» محفلی است از موسیقی و شعر که شب شهادت به گویندگی فاطمه میناخانی ساعت ۲۲:۳۰ تقدیم می‌شود. برنامه «راه شب» در بخش‌های مختلف به مناسبت شهادت امام محمدباقر (ع) می‌پردازد. «شهریارعلم»، «به افق نور»، «حرفی از نام تو» و «به نام عشق» دیگر برنامه‌های رادیو ایران است که مخاطبان با ابعاد شخصیت علمی و سبک زندگی امام محمد باقر (ع) آشنا می‌شوند.

رادیو جوان؛ برکت ولایت مداری

شبکه رادیویی جوان به مناسبت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع)، ویژه برنامه‌ای را تدارک دیده است. ویژه برنامه «سهم من» به آثار و برکات ولایت و ولایت مداری و همچنین به تبیین معارف ایشان خواهد پرداخت. ویژه برنامه «سهم من» کاری از گروه تاریخ ومعارف این شبکه رادیویی است که ساعت ۸ صبح روانه آنتن می‌شود.

رادیو فرهنگ؛ بیان روایات

شبکه رادیویی فرهنگ با برنامه‌های «از چشمه سار درایت»، «آسمان معرفت» و «ساعت سوگ» شهادت امام محمد باقر (ع) را به سوگ می‌نشیند. برنامه «ساعت سوگ» با محوریت شاعرانه‌هایی در سوگ ائمه اطهار (ع) ساعت ۲۰:۳۰ پخش می‌شود. «از چشمه سار درایت» برنامه ترکیبی است و ابعاد مظلومیت و غربت امام محمدباقر (ع) و زندگی علمی و اجتماعی امام را مورد بررسی قرار می‌دهد. از محورهای این برنامه، بررسی سیره حضرت و کاربرد آن در عصر کنونی با توجه به سبک زندگی اسلامی است. در این برنامه حجت الاسلام علی منصوری به بیان سیره امام پرداخته و ضمن بیان روایاتی از امام محمدباقر (ع) درباره شرایط و ویژگی‌های آن دوران مطالبی را بیان می‌کند. برنامه «آسمان معرفت» با روایتی از زندگی و مروری بر فعالیت‌های امام، احادیث حضرت، بررسی القاب و چگونگی تولد تا شهادت، شاگردان و ... پخش می‌شود.

رادیو تهران؛ سیره اخلاقی و تربیتی

شبکه رادیویی تهران شب شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) برنامه‌های «در ساحت حضور»، «فرصت» و «شمس العماره» را تدارک دیده که به جایگاه، اقدامات، سیره اخلاقی و تربیتی و شخصیت علمی امام محمد باقر (ع) می‌پردازد. آشنایی با فضایل و مناقب امام محمد باقر (ع) و اهمیت روضه ایشان با توجه به ایام حج از جمله موضوع‌هایی است که در برنامه‌های این شبکه رادیویی به آنها پرداخت می‌شود.

رادیو معارف، الگو به سبک زندگی امام

شبکه رادیویی معارف، ویژه برنامه «غریب مدینه» را با محوریت الگوگیری از سیره و زندگانی امام محمدباقر (ع) در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پخش می‌کند و جایگاه علمی ایشان را مورد بررسی قرار می‌دهد. این برنامه پنجشنبه ۲۴ خرداد ساعت ۲۱ روانه آنتن می‌شود. دومین ویژه برنامه این شبکه رادیویی ویژه شهادت امام باقر (ع) با نام «یادگار کربلا» پخش می‌شود که اشاره به آیه صبر از امام باقر (ع) دارد که روز جمعه ۲۵ خرداد ساعت ۹ صبح تقدیم مخاطبان خواهد شد.

رادیو سلامت، روایتی از حجاج

شبکه رادیویی سلامت ویژه برنامه «مروارید حکمت» را به تهیه کنندگی سارا شریفی به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، جمعه ۲۵ خرداد ماه روانه آنتن می‌کند. این برنامه با محوریت شخصیت علمی امام محمد باقر (ع) و با هدف بررسی سبک و سیره اخلاقی حضرت باقرالعلوم (ع) پخش می‌شود. در این برنامه رادیویی، در بخش «من رای می‌دهم» با توجه به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به منظور افزایش مشارکت حداکثری دانشجویان و نخبگان کشوری به بررسی نقش دانشجویان و جامعه نخبگان در انتخابات پرداخت می‌شود. روایتی از حجاج در مدینه و بقیع، معرفی دانشگاه امام باقر (ع) و پرداخت به سیره علمی و اخلاقی ایشان از دیگر بخش‌های ویژه برنامه «مروارید حکمت» است.

رادیو نمایش؛ همراه با تکیه

ویژه برنامه‌های «تکیه» و «روشنا» در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ خرداد به ترتیب ساعت‌های ۱۸ و ۸ و ۳۰ دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی محسن جواهری، نویسندگی سهیلا خدادادی و گویندگی نگین خواجه نصیر و محمدسعید سلطانی روانه آنتن می‌شود.

رادیو پیام؛ پیام زندگی

شبکه رادیویی پیام در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) برنامه «پیام زندگی» را به تهیه کنندگی رضا صفری پخش می‌کند. این برناه به بررسی سبک زندگی اسلامی ایشان اختصاص دارد.

رادیو صبا؛ هر طرف صدای تو

شبکه رادیویی صبا با ویژه برنامه‌های «ساده و صمیمی، سرگذشت، نواهنگ و هر طرف صدای تو» همراه مخاطبان می‌شود. برنامه «ساده و صمیمی» به پخش دلگویی‌های مردمی با امام اختصاص دارد که ساعت ۱۸:۳۰ راهی آنتن می‌شود. برنامه «سرگذشت» با موضوع تاثیر اسلام و احادیث دینی به ویژه نهضت علمی امام صادق (ع) و امام محمد باقر (ع) در علم ستاره شناسی ساعت ۲۰ تقدیم مخاطبان می‌شود. برنامه موسیقی محور «نواهنگ» با پخش موسیقی و تصنیف این روز را گرامی می‌دارد. برنامه «هر طرف صدای تو» جمعه ۲۴ خرداد در روز شهادت همراه مخاطبان می‌شود. این برنامه تعاملی به صورت زنده ساعت ۱۰ صبح با موضوع فضایل اخلاقی امام محمد باقر به تعامل با مخاطبان می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.