یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲

توسط همسر و فرزندانش؛

کتابخانه «آذرتاش آذرنوش» به مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اهدا شد

آذرتاش آذرنوش

سینماپرس: کتابخانه آذرتاش آذرنوش با ۴۶۴۸ جلد کتاب و نشریه و هم‌چنین فیش‌ها و یادداشت‌های تحقیقی او به مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اهدا شد.

به گزارش سینماپرس، روابط‌عمومی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در خبری اعلام کرد: کتابخانۀ شادروان دکتر «آذرتاش آذرنوش»، استاد گران‌مایه و برجستۀ دانشکدۀ الهیات و معارف اسلامی و نخستین مدیر گروه ادبیات عرب دانشگاه تهران و عضو فقید شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، توسط همسر و فرزندان او به مجموعۀ کتابخانه‌های اهدایی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اهدا شد که به‌صورت مستقل و به نام او نگاه‌داری خواهد شد و مورد استفادۀ پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

این کتابخانه حاوی ۴۶۴۸ جلد کتاب و نشریه و هم‌چنین فیش‌ها و یادداشت‌های تحقیقی اوست که بخش عمده و اصلی آن، در حوزۀ زبان و ادبیات عربی یعنی رشته‌ای که آن زنده‌یاد در آن تخصص یافته بود، است.

مرحوم دکتر آذرنوش در نخستین سال‌های تأسیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، به آن‌جا پیوست و در شمار اعضای هیأت علمی آن درآمد و در دهم آذر ۱۳۶۴، به مدیریت بخش ادبیات عرب منصوب شد. از آن پس که شورای عالی علمی مرکز به‌وجود آمد، در زمرۀ اعضای اصلی آن جای گرفت، و تا زمان درگذشت، هم‌چنان در جلسات شورا حضوری مؤثر داشت.

شادروان دکتر آذرنوش، در نیمۀ مهر ۱۴۰۰ در تهران، در هشتادوچهار سالگی دیده از جهان فروبست و با بدرقۀ رسمی که در سرسرای مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی از ایشان به عمل آمد، در قطعۀ نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.