یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰

«وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

امیدواریم دولت جدید مسیر فرهنگ اسلامی را که با چنین ارتفاعی اوج گرفته است، در پیش بگیرد و ادامه دهد

انتخابات ریاست جمهوری 1403

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم دولت جدید مسیر فرهنگ اسلامی را که با چنین ارتفاعی اوج گرفته است را در پیش بگیرد و ادامه دهد.

«محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واپسین روزهای استقرار دولت سیزدهم و در مصاحبه با خبرنگار سینماپرس به تشریح اقدامات صورت گرفته در دولت شهید رئیسی پرداخت و بیان داشت: ما از روزهای ابتدایی تشکیل دولت سیزدهم با برنامه کاملی فعالیت خود را آغاز کردیم. برنامه هایی که طی این سه سال انجام شد و ما ظرف روزهای آینده نیز آنها را بصورت عمومی منتشر خواهیم کرد.

ایشان افزودند: اقدامات مختلفی در همه بخش ها صورت گرفت من جمله بازگشت مرجعیت به وزارت فرهنگ که طبق آخرین مصوبه ای که هفته پیش ابلاغ شد تمامی اصناف فرهنگی زیر نظر وزارت فرهنگ به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وزیر ارشاد تصریح نمود: مواردی از این دست در طول دولت سیزدهم بسیار صورت گرفت و همکاران ما در وزارت ارشاد در حال تدارک نشستی با مطبوعات خواهند بود تا به تشریح مفصلی از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم باشیم.

سکاندار فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم همچنین به انتظارتی که از دولت چهاردهم در زمینه فرهنگ اسلامی متوقع است اشاره نموده و بیان داشت: امیدواریم دولت جدید مسیر فرهنگ اسلامی را که با چنین ارتفاعی اوج گرفته است را در پیش بگیرد و ادامه دهد.

وزیر ارشاد پس از این گفتگو نیز در خصوص اهمیت انتخابات و نقش اهالی فرهنگ و هنر در این امر مهم اظهار نظر نمود و گفت: همه تلاش کردند که فضای انتخابات به نحو مطلوبی جلو برود و همه در یک فضای باز و آرام و با احترام، رئیس‌جمهور خود را انتخابات کنند. اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شد، نشانگر رقابت سخت و در عین حال شانه به شانه با رعایت اصول، نشانگر بلوغ سیاسی جمهوری اسلامی است. مردم در این انتخابات بلوغ سیاسی بالای خودشان را به منصه گذاشت . در یک هفته دو انتخابات سراسری بزرگ با حضور مردم در حال برگزاری بود و این شاید در هیچ جای دنیا با این شکل، آرامش، امنیت و آزادی در بیان دیدگاه‌ها در چنین سطحی نداریم.

محمد مهدی اسماعیلی در پایان افزود: این که بیش از یک سال از عمر دولت کوتاه شد، خیلی تاثیر نامطلوبی گذاشت. با این حال، الحمدالله، بیش از ۹۰ درصد کارها طبق زمان‌بندی انجام شده و مرکب آماده‌ای داریم که راکب خوبی بیاید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.