پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

پس از سال‌ها بیماری؛

«فضل‌الله مهمانچی» درگذشت

سعید مهمانچی

سینماپرس: فضل‌الله (سعید) مهمانچی از حماسه‌سازان دفاع مقدس در عرصه رسانه و از تصویربرداران سریال‌های «به رنگ صدف» و «شمارش معکوس» درگذشت.

به گزارش سینماپرس، فضل‌الله (سعید) مهمانچی، از حماسه‌سازان دفاع مقدس در عرصه رسانه، درگذشت. مرحوم مهمانچی، برادرشهید بزرگوار حبیب الله مهمانچی (ازشهدای حادثه هفتم تیر) درسال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در تهران دیده به جهان گشود. او در اوان نوجوانی برای دفاع از میهن خویش به بسیج مسجد کمیل پیوست و به دلیل علاقه بسیار برای حضور در جبهه‌های جنگ در سال ۱۳۶۴ به عنوان دستیار فیلمبردار وارد گروه جنگ شبکه اول سیما شد و در عملیات والفجر۸ در عرصه ثبت و ضبط تصاویر مستند از رزمندگان اسلام فعالیتی چشمگیر از خود نشان داد؛ به‌طوری که در سال بعد، یعنی سال۱۳۶۵، به عنوان فیلمبردار جنگی در عملیات کربلای۵ حضور پیداکرد. در همین عملیات به علت اصابت ترکش خمپاره به دستش مجروح شد، اما تا پایان جنگ ماند و به ثبت و ضبط حماسه‌های دفاع مقدس و رزمندگان پرداخت.

مرحوم مهمانچی تصویربردار رسمی صداوسیما بود و در سال‌ها خدمت در این سازمان تا شروع بیماری‌اش توانست به عنوان مدیر تصویربرداری و تصویربردار چندین یادگار در زمینه فیلم‌های کوتاه، تله‌فیلم، سریال و همچنین مجموعه‌های مستند ماندگار از خود به یادگار بگذارد.

سریال‌های به «رنگ صدف»، «عاطفه»، «شمارش معکوس»، «دستی بر آتش» و «آهوی وحشی» از جمله این یادگاری‌های اوست. زنده‌یاد مهمانچی از بهمن ۱۳۹۸ درگیر بیماری لاعلاجی شد که کم‌کم او را از فعالیت حرفه ای محروم ساخت، اما او با روحیه‌ای عالی و غیرقابل وصف، همراه با کمک و همیاری ایثارگرانه خانواده تا سی‌ام ماه صفر سال جاری توانست زندگی را ادامه دهد.

او همزمان با سالگرد شهادت امام عزیز و گرانقدر خود، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام دعوت حق را لبیک گفت و به آستان حق شتافت. مراسم بدرقه و تشییع این هنرمند بسیجی و ایثارگرعزیز روز جمعه، ۱۶شهریورماه ساعت ۱۱ در قطعه ۳۸ بهشت زهرا ردیف ۴۵ شماره ۵۴ انجام می‌گیرد.

مراسم ختم و یادبود نیز در روزسه‌شنبه ۲۰شهریور از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ در مسجد علی بن موسی الرضا(ع) واقع در میدان شهدا خیابان قادری(سقاباشی سابق) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.