یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶

تا ۲۵ آبان ماه؛

«موسیقی خلاق» فراخوان خود را تمدید کرد

جشنواره ملی «موسیقی خلاق»

سینماپرس: فراخوان نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق به دلیل استقبال هنرمندان تا ۲۵ آبان ماه تمدید شد.

به گزارش سینماپرس، فراخوان نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق با هدف کشف استعدادهای ویژه و شاخص در شاخه‌های موسیقی فاخر در کشور در ۲ بخش رقابتی و غیررقابتی منتشر شده بود که تا انتهای مهر ماه مهلت ارسال آثار داشت و به دلیل اقبال مخاطبان این فراخوان تا بیست و پنجم آبان ماه تمدید شد.

بخش نهایی این رویداد هم طی روزهای ۲۱ تا ۲۴ دی برگزار می‌شود.

دکتر امید قبادی دبیر نخستین جشنواره موسیقی خلاق دراین باره عنوان کرد:تاکنون بالغ بر سیصد اثر از هجده استان کشور به دبیرخانه رسیده است، آثار در هر چهار شاخه صنعت، آفرینش، آموزش و پژوهش بوده است. تمامی آثار فاخر هستند و بالغ بر پنجاه درصد آثار ارسال شده با محور جشنواره موسیقی خلاق که همان تفکر محوری است، تناسب دارد.

وی در ادامه افزود: تعداد آثار روز به روز بیشتر می‌شود و تناسب بیشتری هم کارها با موضوع جشنواره پیدا می‌کند. از همه هنرمندان کشورمان درخواست داریم که با دقت بیشتری آثاری را براساس محورها و موضوعات جشنواره که خلق یک اثر جدید و خلاقانه است، ارسال کنند.

براساس این گزارش، جشنواره ملی موسیقی خلاق با هدف کشف استعدادهای ویژه و شاخص در شاخه‌های موسیقی فاخر در کشور، تقدیر از هنرمندان خلاق کشور در حوزه موسیقی، ترغیب سایر هنرمندان به نوآوری در این هنر فاخر، آشنایی جوانان با موسیقی ریشه‌ای و آیینی کشور، کشف و ثبت شاخصه‌های مختلف موسقی، ترغیب و آشنایی هنرمندان با مسئولیت اجتماعی خود در حوزه هنر، معرفی هنر فاخر موسیقی به عموم جامعه و تلاش در جایگزینی آن با تهاجم فرهنگی، صیانت از موسیقی ناب تعزیه و آیینی و حذف الحان وارداتی در این حوزه، تلاش در نهادینه سازی تفکر موسیقی پژوهش و نوآوری و خلاقیت در هنرمندان، کمک به ارتقای صنعت موسیقی برپا می‌شود.

جشنواره در بخش رقابتی دارای محورهای آفرینش، پژوهش، آموزش، صنعت با موضوعات موسیقی ردیف دستگاهی، موسیقی نواحی، موسیقی آیینی و مذهبی، کلاسیک، تلفیقی، پاپ و موسیقی کودک و نوجوان و در بخش جنبی و غیر رقابتی شامل اجرای صحنه‌ای ویژه پیشکسوتان معتبر کشور در شاخه‌های موسیقی، شب‌های شعر و موسیقی با شهرهای خواهرخاندگی شاهین شهر خواهد بود.

علاقه‌مندان برای دریافت فراخوان جشنواره و ارسال اثر به سایت Music.shahinshahr.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.