شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲

«غول خودخواه» بهترین فیلم اروپایی کن شد

غول خودخواه

سینما پرس- گروه سینما/ فیلم سینمایی «غول خودخواه» به کارگردانی کلیو برنارد جایزه بهترین فیلم اروپایی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص داد.

به گزارش سینما پرس، همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن و معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره فرانسوی، فیلم سینمایی «غول خودخواه» (The Selfish Giant) به کارگردانی کلیو برنارد توانست جایزه بهترین فیلم اروپایی این جشنواره مهم و معتبر بین‌المللی را از آن خود کند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، جایزه بهترین فیلم اروپایی که با عنوان «Europa Cinemas Lablel) شهرت یافته است توسط شبکه سینماهای اروپا تامین و اهدا می‌شود. شبکه سینماهای اروپا دارای 3 هزار سالن سینما در سراسر اروپا است و فیلمی که این جایزه را دربافت می‌کند در این سینماها اکران می‌شود.

 

آلیس بلاک، کویو یاماشیتا، رافائل مائسترو و پیتار میتریک اعضای هیات داوران سینمای اروپای حاضر در شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن بودند.

 

جایزه بهترین فیلم اروپایی علاوه بر جشنواره کن در دیگر جشنواره‌های معبر اروپایی مانند برلین، ونیز، کارلووی واری و لوکارنو نیز اهدا می‌شود.

 

انتهای پیام/ ع م

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.