یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

نگاهی به آثاری با موضوع رهبر کبیر انقلاب؛

کمیک استریپ «بت شکن» با محوریت زندگی امام خمینی(ره) منتشر می‌شود

کمیک استریپ امام خمینی(ره)*

سینماپرس: امین مویدی سرپرست کارگاه کمیک استریپ حوزه هنری از اختصاص دادن دو جلد از مجموعه سی جلدی کمیک استریپ به زندگی امام خمینی(ره) با نام «بت شکن» یاد کرد.

بنا بر این گزارش امین مویدی سرپرست کارگاه کمیک استریپ حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس به بهانه میلاد امام خمینی(ره) از دوکتاب شصت صفحه ای با محوریت زندگی امام به نام "بت شکن" در این مجموعه کمیک استریپ یاد کرد. مویدی در این باره گفت: قهرمانان بزرگی مانند امام خمینی(ره) در تاریخ مملکت باعث تغییر تاریخ و ایجاد یک دیدگاه شدند ، همچنین باعث ترویج مفاهیم انسانی شدند و از مردم و کشور خود دفاع کردند.

وی افزود: این شخصیت ها بیشتر حالت ابر مرد بودند، تا انسان هایی که در عالم واقع وجود داشته اند. اگر ما در کمیک استریپ های غربی با شخصیت های غیر واقعی مثل سوپرمن و مرد عنکبوتی روبه رو هستیم در مملکت خودمان با قهرمان هایی مواجهیم که واقعی بودند و حضور داشته اند و تاثیر گذار بودند.

وی در رابطه با انتخاب امام خمینی و دیگر شخصیت های این کمیک استریپ گفت: که این شخصیت ها در جامعه ایرانی تاثیر گذار بوده و به جوان مردی و شجاعت شهره بوده اند. تمام تلاش ما این این است که نسل جوان را با پیشینه کشور خود آشنا کنیم و بفهمانیم که این پیشینه چقدر قوی است.

مویدی گفت: مجموعه «پهلوانان» دربرگیرنده "پهلوان شیر دل" در مورد زندگی پهلوان میرکاشی، "پهلوان سربدار" درباره زندگی پهلوان عبدالرزاق، "جوانمرد" با معرفی زندگی پهلوان مفرد، "پیلتن" درباره زندگی پهلوان مالانی، "والی دادگر" در مورد زندگی پهلوان اسد، "مرد بیدار" درباره پهلوان مازار، "ناجی کاروان" درباره پهلوان عبدالله، "سردار ایرانی" در مورد زندگی پهلوان ساوی، "پهلوان غریب" با معرفی زندگی پهلوان صادق قمی، "رسم پهلوانی" درباره پهلوان پوریای ولی و "جهان پهلوان" در مورد بخشی از زندگی جهان پهلوان تختی است.

همچنین کتاب "پسر مظاهر"، دو جلد "افسانه سرزمین زمان" و "پرواز پادشاه" که برداشتی فانتزی از داستان های شاهنامه هستند و در نهایت "چهارصد" که در مورد عوالم و رویاهای یک پسر بچه مریض است مجموعه دیگری از کمیک استریپ های تولید شده توسط مرکز مطالعات و انیمیشن (پویا نمائی) حوزه هنری به شمار می‌رود.

مویدی توضیح داد: قرار است تا حد امکان کمیک استریپ ها به کمیک موشن تبدیل شود. تفاوت آن با کمیک استریپ آنست که تا حدی حرکت دارد. اما کمیک موشن در حد انیمیشن حرکت ندارد، این کمیک استریپ ها توسط سوره مهر منتشر خواهد شد و تولید آنها  از اردیبهشت سال 91 آغاز شده است.  ما کمیک استریپ ها را تحویل انتشارات دادیم بعد از رفع یک سری اشکالات در نوبت چاپ قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه حوزه هنری وارد عرصه ای از هنر شده است که فکر می کنم در ایران کمتر اتفاق افتاده در صورتی که قابلیت های بسیاری وجود دارد و امیدوارم از هنر صنعت انیمیشن که از جذاب ترین هنرهاست حمایت شود که علاوه بر ایجاد سرگرمی به بهترین نحو ممکن مفاهیم را منتقل می کند و همچنین ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارد .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.