سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

رئیس سینمای جوان اردبیل در گفتگو با ما:

وضعیت آموزشی سینمای جوان هنوز تا حد ایده‌آل فاصله دارد/ دوره‌های ۷ماهه دارای شتاب‌زدگی فراوان است

میردولت موسوی*

سینماپرس: میردولت موسوی رئیس دفتر انجمن سینمای جوان در شهر اردبیل در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: اگرچه وضعیت آموزشی و تولید در انجمن سینمای جوان نسبت به سالهای گذشته بهتر شده ولی هنوز با حد ایده آل خود فاصله دارد.

موسوی در ابتدای این گفتگو با اشاره به شکل آموزشی جدید انجمن تصریح کرد: به عنوان کسی که ۳۰ سال است در انجمن سینمای جوان خدمت می کنم باید بگویم که این انجمن دیگر جایی برای آزمون و خطا ندارد و گام هایی که می خواهد بردارد باید مستحکم تر باشند. دپارتمان های آموزشی که در معاونت آموزش انجمن مشخص می شوند باید امروزی باشند.

موسوی در ادامه افزود: نباید مباحث و منابع آموزشی به گونه ای باشند که هنرجویان با جستجو در اینترنت بتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند و در این دوره ۷ ماهه آموزشی که انجمن در نظر گرفته است شتابزدگی فراوانی دیده می شود.

رئیس دفتر انجمن سینمای جوان شهر اردبیل در ادامه افزود: ما در سال جاری ۲۲ فیلم تولید کردیم که در ساخت آنها تنها از منابع استانی استفاده شد و شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی با ما همکاری کردند. در حال حاضر نیز برای ساخت ۱۴ فیلم با دفتر تهران انجمن سینمای جوان قرارداد بسته ایم که منتظر پرداخت مبالغ هستیم و اگر این اتفاق رخ دهد وارد مرحله تولید خواهیم شد. ما در تلاش هستیم تا همه فیلم ها از استانداردهای اولیه برخوردار باشند.

موسوی در رابطه با نحوه برگزاری کلاسها اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸ نفر دوره فیلمسازی را پشت سر می گذارند و ۱۲ تا ۱۳ نفر هم هستند که ترم آخر را پشت سر می گذارند. در مشاغل فیلمنامه نویسی و کارگردانی نیز دو کلاس برگزار می کنیم که به طور کلی می توان گفت ۱۰۰ نفر در حال آموزش در فضای کوچک انجمن سینمای جوان اردبیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: کلاس های فیلمنامه نویسی و کارگردانی در ۳۲ ساعت انجام می شوند و هنرجویان باید در ۳۲ ساعت این دو کار را یاد بگیرند در حالیکه اگر بخواهند یک فیلمنامه ساده بنویسند به وقتی بیشتر از ۳۲ ساعت نیاز دارند. انجمن باید با طرح درس ها در یک سال، دو سال و حالا هفت ماه تجربه کافی را کسب کرده باشد.

موسوی در ادامه اظهار داشت: انجمن سینمای جوان اردبیل برای حمایت از هنرجویان خود لازم است فیلمنامه های ارسالی را تأیید کند و این امر در شورای ۵ نفره صورت می گیرد و پس از آن ما با حمایت سازمان ها، نهادها و ارگان ها وارد کار می شویم. انجمن سینمای جوان اردبیل نه تنها از هنرجویان خود بلکه از همه کسانی که علاقه به فیلمسازی دارند حمایت می کند.

وی در پایان از لزوم استقلال عمل روسای انجمن در دفاتر شهرستان ها سخن گفت و اظهار داشت: اتفاقی باید رخ دهد که روسای انجمن ها بتوانند خودشان با حوزه های علمیه، سپاه و دیگر ارگان ها و نهادها وارد عمل شوند و همکاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.