چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

از گورستانی در آلمان

سَر کارگردان فیلم‌های ترسناک از قبرش ربوده شد!

فردریش دیلهلم مورنائو

سینماپرس: سَر «فردریش دیلهلم مورنائو» یکی از تاثیرگذارترین کارگردان تاریخ سینما و سازنده فیلم معروف «نوسفراتو» از برترین‌های ژانر وحشت سینما از قبر وی در نزدیکی برلین دزدیده شد.

به گزارش سینماپرس، «فردریش ویلهم مورنائو» کارگردان فیلم «نوسفراتو‌» اولین فیلم خون آشامی و صامت و یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست که در سال ۱۹۳۱ در گذشته بود و در گورستان «استاندروف» در آلمان به خاک سپرده شده بود.

به گزارش ورایتی به نقل از «اشپیگل آنلاین»؛ محل دفن این کارگردان سینمایی کلاسیک در ۱۲ کیلومتری برلین قرار دارد و در حالی که قبر دو برادرش در کنار او دست نخورده مانده،‌ عده‌ای جمجمه او را از قبر خارج کردند و مقداری موم نیز در اطراف قبر او مشاهده شده است که اسرارآمیز بودن ماجرا را دوچندان کرده است.

«نوسفراتو» فیلم بسیار مشهور مورنائوست که یک اقتباس سینمایی از رمان «دراکولا» ساخته‌ی «برام استوکر» می‌باشد اما بعد از این کارش خانواده «استوکر» بابت این کار او برای حق کپی رایت اثر شکایت کرد.

مورنائو در دادگاه مغلوب شد و دستور داده شد تا تمام نسخ فیلم نابود شود. اما نسخه‌های قاچاقی اثر از این قضیه نجات یافتند. نقش «خون‌آشام» در این اثر توسط بازیگر تئاتر آلمان «ماکس شرک» ایفا شده است.

«فردریش ویلهلم مورنا» سابقه چندین سال فعالیت در هالیوود را نیز دارد و با فیلم «طلوع خورشید» در اولین دوره اسکار چندین جایزه را از آن خود کرد.

آخرین فیلم آلمانی مورنائو، فیلم پرهزینه «فاوست» بود که در سال ۱۹۲۶ به سینما آمد.

این کارگردان تاثیرگذار آلمانی در سال ۱۹۳۱ در یک سانحه رانندگی در «سانتاباربارا» کشته شد و جسد او برای دفن به کشور زادگاهش آلمان منتقل شد.

نظرات

  • ۱۳۹۴/۰۴/۲۶ - ۱۷:۴۸
    0 0
    ارواح اینکار رو باهاش کردند !

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.