چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰

عباسی در اختتامیه جشنواره «رسول آفتاب»:

«لیبرالیسم»، فتنه اکبر است/ امروز نیازمند فیلمسازی هستیم که در مورد فتنه فیلم بسازد

حسن عباسی در نشست خبری نخستین جشنواره مردمی بازی‌های رایانه‌ای عمار

سینماپرس: دکتر حسن عباسی امروز طی سخنانی گفت: لیبرالیسم فتنه اکبر است و اگر با این فتنه مقابله نشود در آینده در مورد ایران همان چیزی را باید شاهد باشیم که امروز در مورد چین شاهدیم.

به گزارش سینماپرس، پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب که با شعار «من انقلابی‌ام» و در سه محور: «فتنه ۸۸ ـ بیداری اسلامی و مقاومت»، هنرمندان و نویسندگان بصیر کشور و فرهیختگان آزاده‌ی جهان را به تولید اثر دعوت کرده بود، برگزیدگان خود را در مراسم اختتامیه که امروز چهارشنبه ۹دی در حوزه هنری برگزار شد معرفی کرد.

در مراسم اختتامیه از اثر انگشت ۷ خانواده معظم شهید (حاج حسین همدانی ـ غضنفر رکن‌آبادی ـ  شیخ مهدی مطلبی ـ سید محمدعلی رحیمی) که به لوح تقدیر برگزیدگان اعتبار بخشیده و تجلیل از خانواده شهدا رونمایی شد.

همچنین طبق روال سال‌های قبل جشنواره چهره های سال جشنواره رسول آفتاب نیز معرفی شد که در مراسم امسال این افراد عبارت هستند از: علیرضا قزوه (شاعر)، مازیار بیژنی (کاریکاتوریست)، احمد شاکری (داستان‌نویس)، غلامعلی نسایی (خاطره‌نویس) و جانباز حسین عبادپور (عکاس)‌.

بر پایه این گزارش، دکتر حسن عباسی در این مراسم با اشاره به اینکه روز ۹ دی ماه روز تبیین فتنه است، گفت: فتنه پدیده تمام نشدنی در زندگی مؤمن است و انسان با فتنه‌های مختلف آزمایش می‌شود و اگر فرد آمادگی داشته باشد از آزمایش و امتحان نمی‌هراسد. فتنه وقتی رقم می‌خورد که حق از باطل قابل تشخیص نیست.

وی افزود: برای جلوگیری از فتنه نیاز است که حق از باطل تفکیک شود و بعد از آن امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد و برای این اتفاق لازم است که حق به عنوان معروف معرفی شود و بعد امر به معروف صورت گیرد اما در کشور ما قبل از تبیین حق و باطل مستقیم سراغ امر به معروف و نهی از منکر می‌رویم.

عباسی با اشاره به زمان رخ دادن فتنه، گفت: هنگامی که حق و باطل جایشان عوض شود، فتنه رخ می‌دهد و آن زمان مفهومی چون امیرالمؤمنین یزید جایگزین لفظ اصلی می‌شود و داعش داعیه‌دار اسلام می‌شود. جریانی به نام داعش ظواهر اسلام را رعایت می‌‌کند اما در باطن فاسق است و یک فرد عامی ممکن است بگوید جمهوری اسلامی نمی‌تواند این ظواهر را حفظ کند اما آنها توانسته‌اند. در این شرایط است که برای حفظ اسلام خون حسین نیاز است تا درخت اسلام سر پا بماند. یک راه کلیدی و اصلی در مقابله با فتنه وجود دارد آن هم این است که خود را همواره در فتنه ببینیم.

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی گفت: درد امروز جامعه ما عدم درک درست از توحید است و ما با عبارت یکتاپرستی خود را راحت کرده‌ایم و اگر فتنه گریبانگیر ما بشود به خاطر همین مسئله است. امروز هر کس از دانشگا‌ه‌های ما در رشته‌های علوم انسانی فارغ‌التحصیل می‌شود در ذهنش موحد نیست و تحصیلات او تثلیثی است و این یک فتنه معرفتی است. اگر این سخن در جامعه دانشگاهی زده شود مطلق اساتید جلوی آن خواهند ایستاد و ۹ دی ریشه در همین مسائل دارد.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نظام بانکی حاکم در کشور گفت: نظام بانکی ما ریشه در مسائل ربوی دارد و رسانه‌های ما شبانه‌روز در حال تبلیغ منکری به نام ربا هستند اما امر به معروف و نهی از منکر حجاب و آستین‌ لباس‌ها می‌شود. فتنه‌‌ها در طول تاریخ بشر را نابود کرد و باطل جای حق را گرفته و تبلیغ می‌شود.

وی افزود: چقدر بعد از نماز جمعه برای حجاب راهپیمایی شد اما تاکنون یک بار برای توحید و یا ربا در بانک‌ها راهپیمایی نشده است. ۱۹۱ نفر از چهره‌های اسلامی در مورد نظام بانکی ربوی حرف زده‌اند اما هیچ اراده‌ای برای زدودن آن وجود ندارد تا کی مردم برای زدودن باطل وارد میدان شود پس خواص کجا هستند؟

عباسی گفت: کسانی که مسئولیت داشتند تا به اسلامی شدن علوم دامن بزنند خودشان این مقوله را مسخره می‌کنند امروز با سه موج فتنه درگیر هستیم، فتنه اصغر،‌ فتنه اوسط و فتنه اکبر؛ سازمان ملل و سازمان‌های تابعه آن چون یونسکو، یونیسف، فائو و ... مانند اختاپوس در حال استعمار جهان هستند. فتنه اصغر از سوی جناح استکبار جهانی خود را حق معرفی می‌کند که اتفاقاً در داخل کشور هم هوادارانی دارد.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به فتنه اوسط گفت: اسلام تکفیری فتنه اوسطی است که در جهان اسلام نفوذ کرده است سنی‌های تکفیری و شیعه‌های تکفیری که در حقیقت نه سنی هستند و نه شیعه از سیستم جاسوسی انگلستان پول می‌گیرند که تفرقه ایجاد کنند این جریان می‌خواهد اسلام را تخریب کند تا بعد از ۳۰ سال اثری از زیرساخت‌های اسلام نماند در حالی که نظریه‌پردازان غربی معتقدند اسلام می‌تواند نجات‌بخش بشریت باشد.

او با اشاره به فتنه اکبر گفت: در این نوع از فتنه حق و باطل در جبهه خودی با هم ممزوج می‌شوند در این فتنه ما مشکل مالک اشتر نداریم همانطور که امروز کمبود قاسم سلیمانی نداریم بلکه کمبود عمار داریم. هنرمندی که برای فتنه فیلم بسازد و یا شاعری که برای فتنه شعر بسراید نیاز داریم. امروز چه کسی جرأت دارد برای فتنه فیلم بسازد او را طوری روی آنتن تلویزیون بایکوت می‌کنند که پشیمان شود. در این فتنه آنقدر فشار می‌آورند که امیرالمؤمنین مجبور می‌شود مالک را وادار به عقب‌نشینی کند.

عباسی گفت: امروز در ایران فتنه، فتنه استحاله جمهوری اسلامی از درون است و دشمن از درون می‌خواهد لیبرالیسم را شکل دهد. در ابتدای انقلاب یک نفر مانند بنی‌صدر بود که معتقد به اسلام منهای روحانیت بود که امام هشدار داد و این خطر زدوده شد ولی امروز خطر دیگری وجود دارد آن هم روحانیت منهای اسلام است روحانیتی که جرأت حرف زدن از اسلام را ندارد.

این استاد دانشگاه گفت: لیبرالیسم فتنه اکبر است و اگر با این فتنه مقابله نشود در آینده در مورد ایران همان چیزی را باید شاهد باشیم که امروز در مورد چین شاهدیم.

وی در پایان سخنانش با اشاره به هنر و ادبیات گفت: هنر امروز هالیوودی و ادبیات داستانی غرب ایجاد تشویش و ناآرامی در جان آدمی می‌کند اما قصه قرآنی هدفش ایجاد آرامش در قلب است. قصه قرآنی اسطوره نمی‌سازد و  تثبیت قلب انجام می‌دهد تثبیت قلب باید انگاره اصلی ادبیات ما باشد.

بر اساس این گزارش اسامی برگزیدگان این جشنواره در بخش های مختلف بدین شرح است:

* بخش داستان

محمد خدادوست خراسان رضوی

محمدجواد سرامی اصفهان

مریم مقامی تهران

* بخش شعر

قاسم بای تهران

محمدزارعی استان مرکزی

محمدحسین ملکیان اصفهان

* بخش عکس

امیر قیومی تهران

عطا رنجبر خراسان

احمدرضا کریمی تهران

* بخش کاریکاتور

حمید قالیجانی کرمانشاه

عفت امجدی پور خراسان

محبوبه پاکدل خراسان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.