یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

کدام بخش از برنامه «هفت» سانسور شده بود؟+ تصویر/

کافه سینما: شب گذشته و در حین پخش برنامه هفت، برش های ناگهانی برنامه، حکایت از ممیزی‌های این برنامه ضبطی داشت.

در چند قسمت اخیر برنامه هفت، مخاطبان بارها شاهد این رخداد بوده اند که گفتگویی به ناگاه شروع و بی مقدمه قطع می شود و گهگاه صدای برنامه دچار تغییراتی می گردد. از جمله در برنامه شب گذشته چندین تدوین ناشیانه حکایت از آن داشت که برنامه با جرح و تعدیل مواجه شده است. یکی از بخش هایی که دچار ممیزی شده بود، بخش میز خبر این برنامه بود.

http://www.caffecinema.com/new/media/k2/items/cache/3248de946d544b3b178daba01e4da0b0_M.jpg

این بخش درحالی روی آنتن رقت که مخاطب به ناگاه خود را در میانه یک گفتگو می دید. جایی که مجری خبر درباره آلودگی هوا از زبان داریوش مهرجویی سخن می گفت. اما آنچه از این گفتگو حذف شده بود، احتمالا اعتراض نمادین مجری خبر به بحث داغ این روزهای رسانه ها، یعنی آلودگی هوا بود. تصویری که به دست کافه سینما رسیده است و می‌بینید. جایی که او با ماسک روبروی بهروز افخمی می نشیند.
پیش از نیز این بخش هایی از گفتگوی مهدی فخیم زاده درباره رستاخیز نیز سانسور شده بود. البته اینها فارغ ار ممیزی های ریز و درشتی است که بعضا به چشم می خورد. و در مواردی آن چه پخش شده، حتی با حرکت لب‌های افخمی سازگار نیست.
شایان ذکرست که بهروز افخمی در اولین گفتگویش با فریدون جیرانی، ادعاکرده بود که اگر بخواهند برنامه اش را سانسور کنند، خواهد رفت. سخنی که البته به مانند دیگر سخنان افخمی نباید جدی گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.