شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

داروغه زاده خبر داد:

همکاری وزارت بهداشت با جشنواره فجر در تبلیغ عدم استفاده از «سیگار» در فیلم‌های سینمایی

سیگار

سینماپرس: ابراهیم داروغه زاده از تعامل موسسه آوای هنر سلامت با جشنواره فیلم فجر خبر داد.

به گزارش سینماپرس، دکتر ابراهیم داروغه زاده درباره اظهارات حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، درباره «سیگار» كه آن را مهم‌ترین مشکل و ممیزی فیلم‌های جشنواره دانسته بود، گفت: ضمن تشكر از ايشان، مطمئن هستم سينماگران عزيز ما اگر نسبت به اين واقعيت ثابت شده علمي كه نمايش تصاوير استعمال دخانيات در فيلم هاي سينمايي تاثير مستقيمي بر افزايش مصرف سيگار در نوجوانان دارد، دقت بیشتری داشته باشند، آنقدر نسبت به اين موضوع حساسيت خواهند داشت كه نياز به مميزي مديران سينمايي نخواهد بود.

دبیر نخستین جشنواره فیلم سلامت در ادامه اعلام کرد:  به نظر مي رسد آنچه هم اكنون در فيلم هاي سينمايي ما در حال اتفاق است، ناشی از غفلت همه ما درباره تاثير مثبت و منفي  است كه سينما مي تواند در جامعه و مخاطبان خود داشته باشد.

مدیر عامل موسسه «آوای هنر سلامت» تصريح كرد: متاسفانه در سال هاي اخير مصرف سيگار در فيلم هاي سينمايي توسط هنر پيشه هايي كه اتفاقا از محبوبيت بالايي نزد جوانان و نوجوانان برخوردار هستند ، بسيار افزايش يافته و اين اتفاق با توجه به تحقيقات علمي انجام شده تاثير مستقيمي در گرايش نوجوانان به مصرف سيگار دارد.

داروغه زاده خاطرنشان كرد: جالب توجه اينكه در همين سال هاي اخير ميزان تصاوير استعمال دخانيات در سينماي هاليوود كاهش یافته است و البته به همين نسبت ميزان مصرف دخانيات در سال هاي گذشته در كشور آمريكا نیز پایین آمده است.

ابراهیم داروغه زاده درباره همکاری موسسه آوای هنر سلامت با جشنواره فیلم فجر افزود: امسال ۷ تیزر با موضوع آموزش و پیشگیری از دخانیات تولید کرده ایم که طی جلسه ای که با آقای حیدری دبیر محترم جشنواره داشتیم، قرار شد تیزرها قبل از نمایش فیلم های جشنواره در تمام سالن های نمایش دهنده، اکران شود.

رییس پیشین کاخ جشنواره افزود: همکاری جشنواره فیلم فجر چه در زمینه ممیزی تصاویر مربوط به سیگار کشیدن و چه اکران تیزرهای مربوط به آموزش و پیشگیری از دخانیات قابل ستودنی است. چرا که این تعامل با استمرار و تداوم می تواند تاثیر بسیار خوبی در بلند مدت بر روی کاهش مصرف دخانیات در کشور داشته باشد.

لازم به یادآوری است چندی پیش حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی مهمترین مشکل و ممیزی‌ فیلم‌های سینمایی جشنواره‌ی فجر را صحنه‌های سیگار کشیدن دانست و نسبت به این موضوع هشداری جدی داد.

موسسه آوای هنر سلامت با هدف ارتقای سطح دانش و بینش عمومی در حوزه نظام سلامت با استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری کشور و رویکرد ترویج اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی و وظایف قانونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت خود را آغاز کرده است.

این موسسه تهیه و تولید سریال ها و فیلم های تلویزیونی، ویدیویی، انیمیشن، کوتاه، بلند و مستند اعم از داستانی، آموزشی، صنعتی و تاریخی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر عاملی موسسه آوای هنر سلامت را ابراهیم داروغه زاده بر عهده دارد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت موسسه آوای هنر سلامت به نشانی www.honarsalamat.com مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.