دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

اولین سال حکومت «ملک سلمان»؛ سال سیاه حقوق بشر

ملک سلمان

نسیم: سازمان عفو بین الملل ضمن ارائه گزارشی درباره حقوق بشر در عربستان، نخستین سال حکومت داری ملک سلمان پادشاه عربستان پس از مرگ ملک عبدالله را سال سیاه حقوق بشر علیه شهروندان عربستان توصیف کرد.

سازمان عفو بین الملل اخیرا با صدور بیانیه ای در پی اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان گزارشی مربوط به حقوق بشر در این کشور ارائه کرده است.

در بیانیه این نهاد حقوق بشری آمده است که حکومت آل سعود "بیرحمانه" و با هر استفاده از هر روشی همه معارضان و مخالفان خود را سرکوب می کند. از جمله اقدامات سرکوبگرانه عربستان بازداشت منتقدان حکومت و انجام "محاکمه های ظالمانه" در دادگاه های کیفری ویژه و مطرح کردن اتهامات جعلی تروریستی است.

عفو بین الملل با اشاره به افزایش اعدام در عربستان تأکید کرد که آخرین نمونه آن اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی و متهم کردن او به تروریسم است.

این نهاد بین المللی علاوه ارائه گزارش درباره تبعیض آل سعود علیه اقلیت شیعیان اعلام کرد که "ائتلاف عربی" علیه یمن که به سرکردگی عربستان هدایت می شود بارها قوانین جنگ علیه یمن را نقض کرده‌اند.

از آغاز تجاوزات و جنایات عربستان علیه یمن که وارد یازدهمین ماه خود شده است، بیش از ۸۰۰۰ نفر از مردم یمن کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.