این منتقد پیشکسوت سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اینکه مدیران سینمایی با انجام برخی کارها فکر می کنند قدم مثبتی در سینما برداشته اند فکری غلط است؛ مدیران، سینماگران و تمامی افرادی که برای سینما دغدغه دارند بایستی به فکر این باشند که مردم را به هر ترتیبی شده به سالن های سینما بکشانند چرا که ما امروزه معضل تماشاگر را در سینما داریم و باید به فکر چاره جویی جدی برای این قضیه مهم باشیم.
وی ادامه داد: اینکه برخی از فیلم های سینمایی در سال ۹۵ فروش نسبتاً قابل قبولی داشتند اتفاق خوشایندی است اما زمانی که به ریشه چرایی پرفروش شدن این فیلم ها نگاه می کنیم متوجه می شویم که یکی از علت های اصلی پرفروش شدن آثار سینمایی در ابتدای سال ۹۵ تبلیغات این فیلم از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بوده که بسیار موثر واقع شده و مردم را به سالن های سینما کشانده و در واقع مدیران سینمای کشور هیچ تدبیری برای تشویق مردم به حضور در سالن های سینما نداشته اند.
صلح جو سپس با بیان اینکه تمامی سیاست های سینمایی کشور به جای پرداختن به موارد غیر اضطراری باید در راستای تشویق مردم به حضور در سالن های سینما شود اظهار داشت: ما باید در پی آن باشیم که چگونه می توان در این ظرایط اقتصادی مردم را ترغیب به حضور در سالن های سینما کرد و نگذاشت که آن ها خرید سی دی و دی وی دی فیلم ها را به حضور در سالن های سینما ترجیح بدهند و دستیابی به این امر بسیار مهم نیازمند تحقیق و پژوهش های زیادی از سوی دست اندکاران و مدیران سازمان سینمایی کشور است و آن ها در ابتدا باید علت و چرایی دور شدن مردم از سالن های سینما را جویا شوند و در ادامه این راه با انجام تدابیری سعی در آن داشته باشند که مردم را به سالن های سینما بکشانند.
این منتقد سینما در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد از عملکرد برخی از همکاران خود در انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی گفت: اینکه برخی افراد با عناوینی مانند «نازل»، «سخیف» و... برخی از آثار سینمایی را نزد مخاطبان سینما زشت جلوه می دهند کار بسیار غلطی است که باید جلوی این امر گرفته شود؛ ما باید بدانیم و آگاه باشیم زمانی که مخاطبان از یک فیلم سینمایی استقبال خوبی می کنند قطعاً در آن فیلم نکته ای برای جذب مخاطب وجود دارد والا در این زمانه که اغلب مردم تحصیل کرده و بسیار آگاه هستند و رسانه ها و سرگرمی های زیادی را در اختیار دارند نمی توان به هر وسیله ای آن ها را به سالن های سینما کشاند و قطعاً توفیق یک فیلم در گیشه نشان از مخاطب شناسی فیلمساز دارد.
وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم مدیران سینمای کشور با تدبیر به این مسأله مهم توجه کنند و نگذارند که غفلت بیشتر در این زمینه باعث دور شدن هرچه بیشتر مردم ایران از سالن های سینمایی و نمایشی شود.
ارسال نظر