برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری برای فیلم سینمایی «درباره الی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: رئیس سازمان سینمایی و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان جوان گرایی در عرصه فرهنگ و هنر رسماً پیشکسوتان این عرصه را که باید از تجربیات آن ها برای تولید آثار هنری به خوبی استفاده شود خانه نشین کرده و اصلاً هیچ اهمیتی به این قشر نمی دهند این در حالی است که اگر پیشکسوتان در رشته ها و حرفه های مختلف در تولید آثار سینمایی نقش داشته باشند به کیفیت این تولیدات اضافه می شود و ما شاهد وفور فیلم های نازل و سطحی در سینماها نخواهیم بود.
وی ادامه داد: اما متأسفانه گویا تنها نکته ای که اصلاً برای مدیران سینمایی اهمیت ندارد بحث کیفی گرایی در آثار سینمایی است و به همین دلیل ما شاهد آن هستیم که وقتی فیلم های نازل و سخیف در گیشه با فروش خوب روبرو می شوند آن ها شادمانه فروش خوب سینما را مرهون مدیریت شان می دانند و در بوق و کرنا می کنند که سینمای ایران به فروش بالایی دست یافته است این در حالی است که این فیلم های پر فروش متأسفانه اغلب کیفیت بسیار پایینی دارند و سطح و لول سینمای ایران را به شدت تنزل داده اند.
زاهدی سپس با بیان اینکه مدیران به جای آنکه در فکر باشند تا زیرساخت های سینمای ایران را ترمیم کرده و جانی دوباره به تولید فیلم های با کیفیت در سینمای ایران ببخشند مرتب در پی یافتن اتفاقی برای آن هستند تا خود را مدیری موفق معرفی کنند اظهار داشت: وقتی در سینمای ایران فیلمی مانند «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی ساخته می شود مدیران سینمای کشور بلافاصله تولید این فیلم را دستاوردی برای سینمای ایران و مدیریت خود ارزیابی می کنند و به راحتی از خیل کمدی های نازل و چیپی که این روزها گیشه سینماها را به تسخیر خود درآورده می گذرند و گویا اصلاً آن فیلم های نازل را نمی بینند.
برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری برای فیلم سینمایی «پابرهنه در بهشت» ادامه داد: طی ۲-۳ سال گذشته روز به روز وضعیت زندگی سینماگران بدتر از گذشته شده است؛ بیکاری مفرط و خانه نشینی پیشکسوتان در کنار نبود امنیت شغلی و تولید فیلم های نازل و پشت در ماندن اکران فیلم های بی شمار از جمله اتفاقاتی است که ما سینماگران قدیمی شاهد آن هستیم و دلمان از این اتفاقات به شدت می سوزد و هیچ کاری هم نمی توانیم انجام دهیم.
این صدابردار پیشکسوت سینمای کشور ادامه داد: مدیران سینمایی برخلاف شعارهای متعددی که طی این سال ها داده اند و همواره خواسته اند به نوعی سر سینماگران را گرم کنند حتی در تأمین معیشت زندگی سینماگران نتوانسته اند گام مثبتی بردارند اما مرتباً از توجه به زندگی، وضعیت بیمه، مسکن، امنیت شغلی و... هنرمندان و سینماگران سخن می گویند و فکر می کنند که با شعار دادن می توان مشکلات و مصائبی که در زندگی هنرمندان وجود دارد را برطرف کرد.
برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری برای فیلم سینمایی «زیر بام های شهر» یادآور شد: چندی قبل مدیران سینمایی با انتشار نامه ای به صنوف خانه سینما اعلام کردند با ارگان های دولتی توافق کرده اند که برای تولید آثار سینمایی تا ۸۰ درصد از عوامل خانه سینما استفاده کنند این درحالی است که ارگان های دولتی در طول سال حتی ۵ فیلم هم نمی سازند و این مسأله نمی تواند درد بیش از ۵ هزار عضو خانه سینما را درمان کند.
صدابردار فیلم سینمایی «مزار شریف» در خاتمه این گفتگو تصریح کرد: متأسفانه وضعیت بسیار تأسف باری در سینمای ما به وجود آمده و تنها هنرمندان زمانی که بدرود حیات می گویند مورد توجه مسئولان واقع می شوند که البته آن هم برای آن است که مسئولان می خواهند خود را دوستدار هنرمندان نشان دهند به عنوان نمونه اصغر بیچاره عکاس فقید سینمای ایران هیچ گاه مورد توجه مسئولان سینمایی قرار نگرفته بود اما زمانی که فوت کرد همه یاد او افتادند و خواستند از نام وی برای خود اعتبار دست و پا کنند به همین علت من جداً به خانواده ام وصیت کرده ام که مدیران سینمایی پس از مرگم حق ندارند در مراسم من شرکت کنند و در رابطه با من چیزی بگویند تا بخواهند به واسطه عمری که من برای رشد و اعتلای سینمای کشورم صرف کرده ام خود را موجه جلوه دهند آن ها اگر راست می گویند تا زنده ام به داد من برسند.
ارسال نظر