سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

ابوالفضل جلیلی:

زمان شمقدری می‌گفتند فیلم بساز فقط اعتراض نکن، اما الان می‌گویند نساز!

ابوالفضل جلیلی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم سماء

سینماپرس: ابوالفضل جلیلی در گفتگویی عنوان کرد: وقتی نگاه می‌کنیم نتیجه انگار هیچ فرقی نکرده که هیچ! بلکه قبل راحت‌تر هم بوده است.

ابوالفضل جلیلی در گفتگویی که با آی سینما انجام داده است با اشاره به این‌که چندان مسائل سیاسی را دنبال نمی‌کند، این‌طور می‌گوید: «واقعیتش این است که من در دنیای خودم و به فکر فیلم‌سازی‌ام هستم و به این فکر می‌کنم که قرار است فیلم‌هایم نمایش داده نشوند. اصلا این کار برای من یک وظیفه شده است.»

این کارگردان در ادامه فضای فرهنگی دولت قبل و دولت حاضر را مقایسه می‌کند و می‌گوید: «در دولت قبل به من می‌گفتند بیا و فیلم بساز، فقط اعتراض نکن. اما الان به من می‌گویند نساز... البته به زبان نمی‌گویند اما در عمل همین اتفاق افتاده است. زمان آقایان شمقدری و احمدی‌نژاد، من فقط باید می‌خواستم تا بتوانم فیلم بسازم، که نخواستم. اما در دوره آقای ایوبی، من از همان اول می‌خواهم فیلم بسازم اما امکانش نیست!»

او در این‌باره بیتی از سعدی را می‌خواند: «تو به سیمای شخص می‌نگری/ ما در آثار صنع حیرانیم» و ادامه می‌دهد: «وقتی نگاه می‌کنیم نتیجه انگار هیچ فرقی نکرده که هیچ! بلکه قبل راحت‌تر هم بوده است.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.