سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

هنرمندان تئاتر و سینما مطرح کردند:

مرکز تئاتر «خاوران»؛ اقدام شایسته شهرداری تهران در توزیع عادلانه فضاهای فرهنگی در پایتخت

حاجیان-ارجمند-الماسی-آقاخانی

سینماپرس: هنرمندان تئاتر و سینمای کشورمان با تاکید بر اینکه اقدام شهرداری تهران در احداث مرکز تئاتر حرفه ای خاوران در منطقه جنوب تهران گامی موثر در راستای توزیع عادلانه امکانات به شمار می آید، گفتند: امیدواریم این مرکز منجر به ایجاد امید در میان اهالی هنر شود.

به گزارش سینماپرس، داریوش ارجمند در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران در مباحث سخت افزاری فرهنگی از جمله ساخت سالنهای تئاتر و پردیسهای هنری خوش درخشیده است، گفت: در حقیقت مدیریت شهری تهران کاری را که باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دهد به تنهایی و یک تنه انجام داده است.

شهرداری تهران در ساخت فضاهای فرهنگی خوش درخشیده است

وی ادامه داد: امیدواریم در بخش نرم افزاری نیز به مانند سخت افزار ورود جدی داشته باشد و بتواند هنرمندان و افراد فرهیخته هنری را جذب مرکز تئاتر حرفه ای خاوران کرده و منطقه جنوب شهر را نیز از این چهره ها در راستای تولیدات هنری بهره مند کند.

این بازیگر سرشناس سینمای ایران با اشاره به اینکه باید اهمیت هنر تئاتر نیز برای شهروندان در مدارس و مراکز هنری تبیین شود، گفت: شهرداری تهران با اطلاع رسانی و آموزش می توانند منجر به افزایش علاقه مندان به هنر تئاتر شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیتهای هنری نیازمند صرف هزینه های زیادی است، گفت: راه اندازی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران در منطقه جنوب شهر نشان می دهد که مدیریت شهری به شهروندان مناطق محروم توجه داشته و در پی توزیع امکانات و فضاهای فرهنگی به صورت عادلانه در سطح پایتخت است.

 

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران منجر به ایجاد امید در اهالی هنر و تئاتر می شود

آزیتا حاجیان،بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون نیز در ادامه گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید در مرکز تئاتر حرفه ای خاوران ارتباط و نگاه نویی بین تماشاگر و بازیگر اتفاق بیفتد، گفت: در کنار ایجاد فضاها و مکانهای جدید فرهنگی باید  نگاه های نویی نیز برای مدیریت این مجموعه های هنری شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه هنر تئاتر به دلیل جذابیتهای زیادی که دارد  در اکثر کشورهای جهان  بسیار مورد بهره برداری قرار گرفه است،افزود: محتوا نقش بسیار تعیین کننده ای  در این هنر ایفا می کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان به نقش تاثیرگذار و ماندگار تئاتر در اذهان اقشار مختلف جامعه  اشاره کرد و گفت: بنابراین ایجاد فضاها و اماکن هنری برای ایجاد تغییر و تحول فرهنگی رو به رشد، شرط لازم است نه کافی، به همین دلیل داشتن تفکر نوین شرط اصلی و مهم به شمار می آید.

 

وی با اشاره به اینکه باید از هنر نمایش به عنوان یک ابزار بسیار کارآمد در آموزش  بهره گرفته شود، افزود:از راه اندازی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران در منطقه 15 تهران خوشحالیم و امیدواریم این مجموعه فرهنگی و هنری منجر به ایجاد امید در اهالی تئاتر و هنر شود.

حاجیان با اشاره به اینکه امیدواریم در کنار راه اندازی چنین مراکز هنری مسایل و مشکلات بروکراتیک نیز از پیش پای هنرمندان برداشته شود، گفت:

وی با تاکید بر رابطه زنده تئاتر با تماشاگر، گفت: تاثیرات تئاتر در مخاطبان عمیق تر و جدی تر از فیلم و سینماست ، بنابراین تولید تئاترهای فاخر در کشور می تواند در زمینه های مختلف از جمله آموزش بسیار موثر باشد، چرا که تاثیر تئاتر در تماشاگر ماندگار و در شرایط مختلف زندگی رهنمون اوست.

راه اندازی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران با هدف توجه به ارزش ها به نفع فرهنگ ملی است

جهانگیر الماسی ، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در مرکز تئاتر حرفه ای خاوران باید خوبیها و زیبایی ها در قالب هنر نمایش به اجرا در آید،گفت: به جای اقدام صورت گرفته طی 37 سال گذشته مبنی بر معرفی و  نمایش زشتی ها با هدف دور کردن بدی ها از سطح جامعه، باید برای زدودن پلیدی و هرگونه زشتی، تئاتر و نمایش، مبلغ زیبایی ها و ارزشهای بالنده دینی و اسلامی در جامعه باشد.

وی با بیان این مطلب که تئاتر و نمایش بهترین ابزار هنری برای سوق دادن مردم به نیکویی و خوب بودن است، افزود: از طریق این هنر می توان خوبی را در جامعه گسترش داد.

مدرس تئاتر و زیبایی شناسی در دانشگاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تهاجم و شبیخون فرهنگی معاندان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی، گفت: متاسفانه علی رغم تاکیدات رهبر انقلاب و تلاش دشمنان مبنی بر جنگ نرم با نظام ما، در عرصه فرهنگی غفلت صورت گرفته است.

وی با بیان این مطلب که مرکز تئاتر حرفه ای خاوران می تواند مکان فرهنگی در توجه به ارزشها و ارتقای سطح فرهنگی جامعه باشد، گفت: امیدواریم در این مجموعه فرهنگی هنری آثار فاخری به نمایش در آید که از هرگونه شعارگرایی دور بوده و آیینه زندگی اجتماعی با امکان نقد سازنده

 در راستای زنده کردن ارزشها و بالندگی های فراموش شده ، باشد.

الماسی راه اندازی مرکز تئاتر خاوران در  منطقه 15 تهران را منجر به توزیع عادلانه مراکز هنری در سطح شهر تهران دانست و گفت:چنین فضای فرهنگی می تواند با داشتن اهداف بلند و بالنده بهترین فضا برای مقابله با برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه هنر تئاتر می تواند بهترین مبلغ برای  ارزشها  و فرهنگ ملی و دینی باشد، گفت:راه اندازی مرکز تئاتر خاوران با این هدف، از جمله کارهای حساب شده شهرداری تهران به شمارمی آید که به نفع فرهنگ ملی بوده و بسیاری از مسایل و مشکلات را در زمینه فرهنگ مرتفع می کند.

 

مرکز تئائر خاوران باید منجر به دگردیسی فرهنگی شود

ایوب آقا خانی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی و اموربین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز ئتاتر خاوران در منطقه جنوب پایتخت اتفاق خوب و مبارکی  است، گفت: این مجموعه فضای قابل اعتنایی را برای دوستداران و علاقه مندان تئاتر فراهم می کند.

وی با بیان این مطلب در گام بعدی توجه و مدیریت فرهنگی این مرکز هنری بسیار حایز اهمیت است، بیان داشت:باید مدیران و مسئولان مرکز تئاتر خاوران با برنامه ریزیهای دقیق،دگردیسی فرهنگی، رشد و جهش قابل قبولی را در منطقه جنوب شهر فرهم کنند.

این کارگردان و بازیگر تئاتر با تاکید بر اینکه باید این مرکز فرهنگی به شکل رو به جلو مدیریت شود، افزود: چنین مدیریتی منجر تغییر و تحول مثبت در منطقه جنوب شهر شده و بسیاری از هنرمندان و پیشکسوتان هنر تئاتر و سینما را به خود جذب می کند.

به گفته ایوب آقاخانی پس از فراهم شدن امکانات سخت افزایی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران،گامهای بلندتر دیگری باید در راستای کاربری آن برداشته شود، چرا که سالنها و تجهیزات فنی نیازمند کاربری مناسب و درست با مدیریت شایسته است.

وی با تاکید براینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران باید مجموعه ای مجهز با کاربری عالی در خدمت ایجاد تغییر و رشد باشد، افزود: هنر تئاتر هنر نفس به نفس با جامعه مخاطبان است، به همین دلیل تاثیرگذاری آن به مراتب بسیار بالاتر از سینما، نقاشی و سایر هنرهاست.

این نمایشنامه نویش با بیان اینکه تئاتر بیان مشکلات مردم ومسائل اجتماعی، سیاسی وفرهنگی یک جامعه به زبان هنر نمایش است، گفت: تئاتر امکان نفوذ در لایه های مختلف جامعه را دارد.

وی با اشاره به اینکه تئاتر یکی  از ابزارهای خاص تاثیر گذار در سطح جامعه محسوب می شود، افزود: در قامت و قاموس کلی تئاتر توان تبدیل شدن به ابزار جدی و کارآمد فرهنگی را داراست.

آقاخانی تصریح کرد: هنر تئاتر از سایر هنرهای باواسطه از جمله سیما، رادیو و تلویزیون در راستا و میزان تاثیرگذاری میان هنرمندان و مخاطبان بسیار حایز اهمیت است.

عملیات احداث مرکز تئاتر حرفه ای خاوران مطابق با استانداردهای جهانی در زمینی به مساحت 27 هزار و 960مترمربع و با زیربنای 18 هزار و 182 مترمربع به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

این مجموعه فرهنگی و هنری بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران است که  به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در جنوب شرقی تهران و در نزدیکی فرهنگسرای خاوران ساخته شده است.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران قابلیت برگزاری جشنواره های بین المللی و اجرای چندین نمایش به طور همزمان را دارد و همچنین دارای سالن نمایش سینما و آمفی تئاتراست و اجرای کنسرت های بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالنهای تمرین، اتاق گریم، برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی و مکانهایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه های فروش محصولات فرهنگی از دیگر شاخصه های این مرکز به شمار می آید.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.