شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

در گفتگویی عنوان شد

طعنه غلامرضا موسوی به مدیر «هنروتجربه»/ با حرفهای عوامانه می‌خواهند نقش منجی سینمای ایران را بازی کنند!

غلامرضا موسوی*

سینماپرس: عدم راهیابی آثاری فاقد پروانه نمایش سینمایی به داوری جشن خانه سینما باعث نوعی تقابل میان مدیران گروه دولتی هنروتجربه با مدیران برگزاری جشن خانه سینما شده است.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین علم الهدی رییس گروه دولتی هنروتجربه بی توجه به اینکه بخشی از آثار این گروه با پروانه ویدیویی ساخته شده و بدین لحاظ می توانند در جشنواره فیلمهای ویدیویی یاس داوری شوند به گلایه از بی توجهی جشن خانه سینما به این فیلمهای ویدیویی پرداخته است!

این گلایه با واکنش غلامرضا موسوی از تهیه کنندگان سینمای ایران که سابقه سالها فعالیت روزنامه نگاری هم داشته است مواجه شده است که در گفتگو با “اعتماد” با طعنه ای به مدیران هنروتجربه آنها را شبیه به کسانی دانسته است که می خواهند با حرفهای عوامانه نقش منجی سینما را بازی کنند!

باید تفاوتی میان سینماگران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای وجود داشته باشد

موسوی که یکی از اعضای شورای سیاستگذاری جشن خانه سینماست ارزیابی فیلم‌های دارای پروانه نمایش عمومی در جشن خانه سینما را یک سنت می‌داند و معتقد است این تصمیم مربوط به امسال نیست و اگر سال‌های گذشته این قانون رعایت نمی‌شده، اشتباه بوده است.


او با اشاره به اعتراض علم‌الهدی به این تصمیم گفت: «باید تفاوتی میان سینماگران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای وجود داشته باشد. سینماگرانی که می‌توانند پروانه نمایش عمومی بگیرند و آنهایی که پروانه نمایش آثارشان محدود است.»

اگر به فکر هنروتجربه هستند فیلمهای سرگروه دار را مجددا اکران نکنند
موسوی این اتفاق را مساله عجیبی نمی‌داند و تلاش می‌کند گروه هنر و تجربه و دبیر آن را متوجه نواقص موجود در این گروه سینمایی کند. مشکلاتی که این روزها به چشم برخی از سینماگران نیز آمده است و اکران همزمان برخی فیلم‌های روی پرده در سالن‌های محدود این گروه سینمایی چندان به مذاق‌شان خوش نیامده است: «آقای علم الهدی اگر به فکر فیلم‌های گروه هنر و تجربه هستند، لطف کنند فیلم‌هایی که به صورت گسترده در سینماها اکران می‌شوند، در این گروه اکران نکنند. با این کار به فیلم‌های هنر و تجربه ظلم می‌شود. مثلا همین حالا فیلم سینمایی «لانتوری» که هم تجربی و هم هنری و فیلم بسیار خوبی است، با وجود داشتن ٢٦ سالن برای اکران چرا باید در سالن‌های محدود گروه هنر و تجربه هم اکران شود؟»

بعضی آدم‌ها می‌خواهند نقش منجی را در سینمای ایران بازی کنند
موسوی در پایان به این مساله اشاره کرد که گروه هنر و تجربه یک گروه سینمایی کاملا تخصصی است که همه مسائل مربوط به آن باید به صورت تخصصی دنبال شود. او همچنین تاکید کرد: «بعضی آدم‌ها می‌خواهند نقش منجی را در سینمای ایران بازی کنند اما برخی حرف‌ها عوامانه است و گفتنش سبب راه افتادن بحث‌های عوامانه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.