سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

تحلیلی بر اظهارنظر فاطمه ذوالقدر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس؛

ایجاد عدالت در اکران یا میدان‌دادن به فیلم‌های مسئله‌دار؟!

فاطمه ذوالقدر

سینماپرس: اظهارنظر سیده فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص لزوم عدالت در اکران آثار سینمایی بدون توجه به خط و ربط سیاسی سازنده اثر بیش از هر چیز نشان‌دهنده‌ فقدان آگاهی، عدم شناخت و اطلاعات وی و دور بودن این نماینده از فضای فرهنگی و سینمایی کشور است.

به گزارش سینماپرس، روزنامه جوان نوشت: اظهارنظر سیده فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص لزوم عدالت در اکران آثار سینمایی بدون توجه به خط و ربط سیاسی سازنده اثر بیش از هر چیز نشان‌دهنده‌ فقدان آگاهی، عدم شناخت و اطلاعات وی و دور بودن این نماینده از فضای فرهنگی و سینمایی کشور است و جای نگرانی دارد که ایشان عضو هیئت‌رئیسه کمیسیونی است که قرار است در عرصه فرهنگ و سینما قانونگذاری نماید.  

این نماینده محترم اطلاع ندارد که سازندگان معدود فیلم‌هایی که در سال‌های اخیر و در سال جاری براساس سیاست‌های حوزه هنری در راستای تحکیم خانواده، تقویت مناسبات اخلاقی، گسترش و محکم‌سازی باورهای فرهنگی و اجتماعی و مبانی دینی مردم مشمول سبد حمایتی این نهاد قرار نگرفته‌اند یا به اصطلاح موج‌سازان و بولتن‌سازان اپوزیسیونی تحریم شده‌اند، عموماً فیلم‌هایی هستند که نه سیاسی‌اند و نه سازندگان‌شان سیاسی‌اند. اظهارنظر شتابزده و پیشداوری از سوی عضو خانه ملت چندان پسندیده نیست و ای کاش ایشان با همفکری و هم‌اندیشی سایر اعضای کمیسیون به تحلیل امور می‌پرداختند. بد نیست نگاهی کنیم به چند فیلمی که در سبد حمایتی حوزه هنری قرار نگرفته‌اند.  

فیلم «لانتوری» کاری از رضا درمیشیان؛ فیلمی که حتی از سوی تهیه‌کننده‌اش هم برای سنین زیر ۱۸ سال مجاز دانسته نشد و در پوستر آن این ویژگی درج گردید. «لانتوری» فیلمی است مشحون از «نمایش لخت و عریان خشونت» و «چالش با حکم قصاص» و «همدردی با بزهکاران هنجارشکن». با این حال حوزه هنری به دلیل اینکه عدم اکران سینماهایش بهانه‌ای دست سازندگان این فیلم ندهد تا در فضاهای مجازی سوءاستفاده کنند، اعلام کرد به خاطر پر بودن ظرفیت اکران سینماها و نداشتن سالن خالی نمایش این اثر را در اولویتش نمی‌بیند. لازم به یادآوری است که فیلم قبلی همین فیلمساز با عنوان من عصبانی نیستم، پس از ساخت و پروانه نمایش از سوی خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقیف شد.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.