دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

هوشنگ توکلی در گفتگو با سینماپرس:

گروه «هنر و تجربه» ضد سینما، ضد اکران و ضد افکارعمومی شده است/ مدیران سینمایی نباید اجازه سهم خواهی و زیاده خواهی بدهند

سینماگران و گروه «هنر و تجربه»/۹

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: مسیر ابتدایی که برای گروه «هنر و تجربه» تعریف شده بود و خود ما پای کار آن ایستاده بودیم مسیری عقلایی و درست بود و می توانست به بهبود وضعیت این نوع سینما کمک شایانی نماید اما متأسفانه امروزه این گروه با انحراف از مسیر خود، ضد سینما، ضد اکران و ضد افکارعمومی عمل می کند.

کارگردان سریال تلویزیونی «مدرس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نکته ای که در ابتدا مایل هستم عنوان کنم این است که نه آقای علم الهدی و نه آقای اسعدیان هیچکدام صلاحیت آن را ندارند که بخواهند در رابطه با فیلم های «هنر و تجربه» اظهار نظر کنند و برای آن نسخه بپیچند؛ «هنر و تجربه» در اصل یک نظریه و یک فکر است و حداقل باید رئیس سازمان سینمایی رأساً نسبت به این حوزه ورود کند ومشکلات آن را حل کند.

وی ادامه داد: سال ها قبل ما به دلیل اینکه شاهد تولید فیلم هایی بودیم که هیچ گاه امکان اکران و نمایش عمومی پیدا نمی کردند و پشت در اکران مانده و برای سینمای کشور بحران ساز می شدند پیشنهاد دادیم برای اکران این آثار با عنوان «اکران فیلم های خاص» تدابیری اندیشه شود که در زمان مدیریت آقای شمقدری این اتفاق افتاد. ما برای این کار برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های اصولی انجام دادیم و بعد از روی کار آمدن آقای ایوبی با ایشان صحبت کردیم که این سیاست ها را ادامه بدهند تا این نوع فیلم ها به نتیجه و سرانجام برسند اما ایشان اصل طرح را از ما گرفتند اما مسیر آن را به شدت دچار تغییر کردند و همین باعث شد تا امروزه مشکلات گروهی که تأسیس کردند بالا بگیرد و ما شاهد گروهی به شدت ضد سینمایی به اسم هنر و تجربه باشیم.

توکلی اظهار داشت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که این روزها شاهد آن هستیم این است که مسئولان اداره این گروه سینمایی که پس از سال ها به پست و میز و اتاقی رسیده اند در پی زیاده خواهی و سهم خواهی برآمده اند و مایلند تا پست ها و مقام ها و شرایط شان را کلان تر کنند؛ من به آنها گوشزد می کنم که قرار نیست کسانی که پست و مقامی می گیرند در پی کلان کردن فضای شان باشند. شما باید به همان اندک سهم و اتاق کوچکی که در اختیارتان قرار داده اند قانع باشید و به جای سهم خواهی های بیشتر در پی آن باشید تا مشکلات سینمای تجربی را برطرف کنید.

این سینماگر خاطرنشان کرد: گروه سینمایی هنر و تجربه به واسطه عملکرد ضعیف رئیس سازمان سینمایی از بدو تأسیس اش تاکنون بیش از حد بزرگ شده و حتی مفاهیم و اکران سینمایی را به شدت به خطر انداخته است و همین باعث شده تا امروزه مسئولان این گروه مدعی سهم بیشتری از این سینما شوند.

توکلی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: این در حالی است که این گروه سینمایی باید در سطح کوچک خود باقی بماند و مدیران وقت سازمان سینمایی نباید بیش از این اجازه سهم خواهی و زیاده خواهی به مسئولان آن بدهند. ما فقط نیازمند وجود پاتوقی برای اکران و نمایش و ارزش گذاری فیلم های جوانانی هستیم که در سینمای تجربی مبادرت به ساخت فیلم می کنند و اگر کسی دغدغه گسترش سینمای تجربی را داشته باشد باید گامی جدی و اساسی برای برطرف شدن معضلات و مشکلات پیش روی این دسته از فیلمسازان بردارد نه اینکه به فکر زیاده خواهی و کاسب کاری در سینما باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.