تهیه کننده فیلم سینمایی «مروارید سیاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هیچ شکی در این نکته نیست که سینمای تجربی و سینمای بدنه لازم و ملزوم یکدیگر هستند و در تمامی کشورهای صاحب صنعت سینما این ۲ نوع سینما همیشه در کنار هم وجود دارد و دیده می شوند اما متأسفانه در کشور ما زیرساخت های لازم برای اینکه بتوانیم گروه های متنوع در ذیل سینما ایجاد کنیم و تعدادی از سالن های مطرح سینما را مثلاً برای نمایش فیلم های تجربی اختصاص بدهیم وجود ندارد.
وی ادامه داد: ایجاد وظایف فرهنگی جزو وظایف ذاتی دولت است که متأسفانه ما هیچ گاه شاهد توجه جدی دولت ها به این مقوله نبوده و نیستیم؛ در سینمای ایران امروزه مهترین معضل برای تهیه کنندگان و سرمایه گذاران نبود محلی برای ارائه و عرضه و اکران فیلم ها است و تا زمانی که این مشکلات به صورت ریشه ای و اساسی برطرف نشوند قطعاً این گونه مشکلات و مشکلات و معضلات مشابه به آن وجود خواهد داشت.
شفق در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: سینمای هر کشوری نشانگر توان فرهنگی و گنجینه معرفتی آن کشور است و با توجه به شرایط فیلمسازی که در سینمای ایران وجود دارد و همچنین با توجه به پیشینه تمدنی قوی مان که سال های متمادی شکل گرفته است ما باید به سینمای فاخر توجه کنیم.
تهیه کننده فیلم سینمایی «تقاطع» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: توجه به سینمای فاخر و تأثیرگذار باید از مشخصه ها و نکات بارز و کلیدی سینمای ایران باشد؛ بی توجهی به سینمای فاخر و توجه به فیلم های تجربه گرا و تشویق جوانان و فیلمسازان برای ساخت فیلم در این نوع سینما کار بسیار غلطی است که طی دوران مدیریت، رئیس سابق سازمان سینمایی شکل گرفت و امیدوارم که با تدبیر جدی مسئولان فعلی سازمان سینمایی دیگر هرگز شاهد چنین رویکردی در سینمای کشورمان نباشیم.
ارسال نظر