جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۶

کاسبی در گفتگو با سینماپرس:

یک پالایش اساسی و همه جانبه در وزارت ارشاد نیاز است/ در سازمان سینمایی تعدادی افراد مشخصند که پست های شان با هم عوض می شود!

انتظارات سینماگران از وزیر ارشاد دولت دوازدهم/۶

محمد کاسبی

سینماپرس: محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: یکی از بزگترین مشکلات و آسیب هایی که ما در حوزه فرهنگی و هنری کشور شاهد هستیم به دلیل حضور افرادی است که پای ثابت زیرمجموعه های وزارت ارشاد بوده اند و همیشه به یک شکل کار کرده اند، امیدوارم وزیر ارشاد جدید هیچ یک از زیرمجموعه خود را از میان چهره های تکراری انتخاب نکند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «خوش غیرت» و «خوش رکاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تجربه تمامی این سال ها ثابت کرده که اصولاً وزرای ارشاد چندان در چگونگی امور فرهنگی و هنری کشور دخیل نیستند و این معاونت های زیرمجموعه آن ها و مشاوران شان هستند که سیاست گذاری ها را شکل می دهند و عموماً بر اساس سلایق شخصی و دیدگاه های خودشان امور فرهنگی و هنری کشور را به پیش می رانند از این رو ضروری است که شخص وزیر ارشاد معاونینی را انتخاب نماید که از همه نظر اصلح باشند.

وی ادامه داد: دیگر تکرار بس است؛ ما تا چه زمانی باید شاهد آن باشیم که همواره تعداد بسیار اندکی از افراد در پست ها و مقام های مختلف وزارت ارشاد و نهادهای تابعه آن جا به جا می شوند؟؛ سازمان سینمایی که متأسفانه بدتر از سایر معاونت ها و حوزه های تابعه وزارت ارشاد است و همواره تعدادی افراد مشخص در این سازمان حضور دارند که پست های شان با هم عوض می شود. ما امروزه نیازمند حضور نیروهای جوان و خلاق با اندیشه ها و تفکرات نو و به روز در سیستم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی هستیم.

کاسبی سپس با تأکید بر اینکه در کشور قحط الرجال نیامده است اظهار داشت: سیستمی که اینک جریان اداره امور فرهنگی و هنری کشور را در دست دارد برای این کار پیر شده و کارآیی چندانی برای توسعه، رشد و ارتقای امور فرهنگی نداشته و نمی تواند داشته باشد از این رو ضروری است که شخص وزیر ارشاد با توجه به این نکته مهم یک پالایش اساسی و همه جانبه در وزارت ارشاد انجام دهد.

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد برای فیلم سینمایی «پدر» خاطرنشان کرد: اگر تغییرات اساسی در چینش مدیران زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ بدهد ما می توانیم به این مطلب امیدوار باشیم که تغییراتی مثبت به نفع تمامی حوزه های فرهنگی و هنری صورت گیرد در غیر این صورت قطعاً شاهد تکرار مکررات و همان رویه های غلط پیشین در این وزارتخانه خواهیم بود.

وی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: سینمای ایران به عنوان یکی از ارکان و بخش های مهم سیستم فرهنگی و هنری کشور امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تغییرات اساسی و چشمگیر است؛ متأسفانه ما شاهد آن هستیم که نارضایتی سینماگران از وضعیت سینما به بالاترین حد خود در تمامی سال های پس از انقلاب رسیده و این اتفاق بسیار ناراحت کننده و نگران کننده است.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۵/۲۷ - ۱۶:۲۸
    2 0
    برنامه ای طبق معمول در وزارت ارشاد برای فرهنگ وهنر وسینما وجود ندارد ذهن دولتیان خالی از انتظارات است مقداری انشا نوشته شده که میدان خالی از عریضه نباشد نه دولت نه نمایندگان مجلس هیچ کدام ایده آل لازم خود را در عرصه فرهنگ پیدا نمی کنند که به نفع شان باشد ونظر شخصی آنها را تامین کند تعدادی مشخص هم در سینما یا خود مسئول می شوند یا نفرات خود را در جاهای که در اختیارشان هست قرار می دهند
    • ۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۱:۲۶
      2 0
      جانا سخن از زبان ما مي گويي

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.