یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

گلچین در گفتگو با سینماپرس:

تقسیم عادلانه امکانات سینمایی باید مهمترین هدف مسئولان فرهنگی دولت دوازدهم باشد/ ای کاش تأمین امنیت شغلی سینماگران به سرانجام برسد!

انتظارات سینماگران از وزارت ارشاد دولت دوازدهم/۲

مرجانه گلچین

سینماپرس: مرجانه گلچین بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور همزمان با معرفی سیدعباس صالحی به عنوان وزیر ارشاد دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی گفت: تقسیم عادلانه امکانات سینمایی باید مهمترین هدف مسئولان فرهنگی دولت دوازدهم باشد و از آنجا که ما در کشوری اسلامی زندگی می کنیم عدالت محور بودن در تمامی ارکان، حوزه ها و امور نکته کلیدی است که باید آن را مشاهده کنیم.

بازیگر فیلم سینمایی «شاباش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه طی سال های اخیر ما شاهد آن هستیم که همواره تعداد محدودی از سینماگران اعم از بازیگران، کارگردانان و... در پروژه های سینمایی حضور دارند و همه بودجه ها، امکانات و... تنها در اختیار آن ها قرار می گیرد این در حالی است که تعداد اهالی سینمای ایران بسیار فراتر و گسترده تر از آن چیزی است که در تولیدات سینمای کشور حضور دائمی و همیشگی دارند و متأسفانه به دلیل بی قانونی ها و بی تدبیری های مسئولان از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای بخش عمده ای از سینماگران در حرفه ها و رشته های گوناگون هیچ گاه استفاده درستی نمی شود.

وی ادامه داد: بیکاری سینماگران یکی از دردهای مهم و بزرگی است که متأسفانه علیرغم وعده های مکرر توسط اغلب مدیران سینمایی هیچ گاه به صورت جدی به آن رسیدگی نشده است و امیدوارم که حداقل در دولت دوازدهم بتوانیم شاهد رفع این معضل بسیار مهم باشیم؛ من آرزو می کنم که  ای کاش تأمین امنیت شغلی سینماگران به سرانجام برسد تا دیگر دغدغه نان و تأمین معیشت اولیه در زندگی هنرمندان و سینماگران وجود نداشته باشد و آن ها بتوانند با تمامی وجودشان برای عرصه فرهنگ و هنر این مرز و بوم مایه بگذارند.

گلچین سپس با تأکید بر اینکه متأسفانه ما همواره در سینمای کشورمان شاهد بدتر شدن اوضاع و شرایط کار و زندگی هنرمندان بوده و هستیم اظهار داشت: همیشه و در هر دوره ای که روسای محترم جمهور عوض می شوند و با رفتن آن ها نفرات جدیدی روی کار می آیند ما انتظارات مان را مطرح می کنیم و از آن ها درخواست آن را داریم که به دغدغه های مان توجه کنند اما هرگز شاهد بهبود اوضاع و شرایط نبوده و نیستیم.

بازیگر سریال تلویزیونی «نفس گرم» خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی کشور موظف هستند تا به فکر بیکاری، بی پولی، و افراد بیمار و بی سرپناهی باشند که سال های سال برای رشد و توسعه و ارتقا و اعتلای هنر این مرز و بوم تلاش کرده و می کنند؛ این مسائل باید مورد توجه مدیران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد و امیدوارم که ما بتوانیم شاهد اتفاقات بسیار خوب و مثبتی در دولت دوازدهم باشیم.

این هنرمند در خاتمه این گفتگو افزود: همچنین امیدوارم مسئولان کمی به شهرستان ها هم توجه داشته باشند و امکانات فیلم و فیلمسازی و سینما را تنها متعلق به شهر و استان تهران ندانند؛ ما باید فرهنگ و هنر را به بهترین شکل و شیوه ممکن در یکایک شهرها و شهرستان های کشور رشد و توسعه دهیم تا از این طریق نیز عدالت فرهنگی را در جامعه جاری کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.