جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

قاسمی جامی در گفتگو با سینماپرس:

موج فیلم های تقلیدی از فرهادی آسیب جدی امروز سینما/ سازمان سینمایی نسبت به تولید فیلم های ارزشی و استراتژیک توجه کند

انتظارات سینماگران از دور جدید عملکرد رئیس سازمان سینمایی/۷

حسین قاسمی جامی

سینماپرس: حسین قاسمی جامی کارگردان سینما و تلویزیون در ارتباط با دور جدید فعالیت سازمان سینمایی گفت: متأسفانه طی سال های اخیر سینمای ایران فضای ارزشی را از یاد برده و این اتفاق به دلیل اهمال کاری های شدید مدیران وقت سازمان سینمایی بوده است از این رو انتظار می رود که موج فیلم های تقلیدی از فرهادی متوقف شود تا شاید شاهد تولید آثاری مبتنی بر کرامات انسانی، اسلام و اخلاق در کشورمان باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «پی ۲۲» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه مدیران سینمای کشور به دلیل سهل انگاری های شدیدشان باعث شدند تا تصویری که در آثار سینمایی از جامعه امروز کشور به جهانیان مخابره می شود جامعه ای از هم گسیخته و به لجن کشیده شده باشد این در حالی است که ارزش های والای اسلامی، انسانی و ایرانی همچنان در کشور ما زنده است اما هیچ اثری از آن ها در فیلم های سینمایی که اتفاقاً با حمایت ویژه مسئولان سینمای کشور هم روبرو می شوند نمی بینیم.

وی ادامه داد: ما نیازمند آن هستیم که هویت ملی و انقلابی و تفکرات مذهبی، دینی و ارزشی مان را در قالب آثار فرهنگی و هنری به مردم جهان معرفی کنیم نه اینکه در سینمای مان بر اساس اهداف آن ها گام برداریم و رئیس جدید سازمان سینمایی باید اهتمام ویژه و جدی برای تولید فیلم های ارزشی و استراتژیک داشته باشند. ما باید در سینما به صورت آفندی عمل کنیم و در انتظار آن نباشیم که در ابتدا دشمنان اسلام و ایران اسلامی در عرصه فرهنگ آثاری بر ضد ما تولید کنند و سپس ما به فکر عملکردی پدافندی در مقابل آن ها باشیم.

این سینماگر خاطرنشان کرد: آنچه که ما به عنوان سینمای ارزشی می شناسیم همچنان در سینمای کشور ما محجور است و مدیران سینمایی به آن توجهی ندارند؛ فیلمسازان دغدغه مند به آرمان های نظام و انقلاب اسلامی اغلب خانه نشین شده و در بیکاری به سر می برند و حتی تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با تولید آثار فرهنگی و هنری در رابطه با دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و... نیز به طور مطلق از گوش و چشم مدیران سینمایی مان دور مانده است.

قاسمی جامی تأکید کرد: علاوه بر این ها سینمای ما از مشکلات متعدد دیگری نیز رنج می برد؛ قطعاً هر مدیری که قرار باشد به عنوان رئیس سازمان سینمایی بر رأس کار بیاید شناخت کافی نسبت به مشکلات سینما و اهالی سینمای کشور دارد و نمی تواند به دلایل مختلف شانه از زیر بار خالی کند. مشکلات سینمای کشور امروزه به بالاترین حد و میزان خود در تمامی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی رسیده و هر مسئولی که از بودجه بیت المال ارتزاق می کند بایستی تدبیری جدی برای برطرف کردن این مشکلات داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «آزادی سرخ» سپس با بیان اینکه زد و بند در پخش و اکران فیلم ها طی سال های اخیر به بالاترین حد خود رسیده است اظهار داشت: ما شاهد آن هستیم که بسیاری از فیلم های سینمایی سال ها پس از ساخته شدن شان نمی توانند حتی اکرانی محدود را تجربه کنند و مافیایی که با مدیران سینمایی زد و بند دارد اجازه اکران آن ها را نمی دهد و مدیران سینمایی هم هرگز به فکر عمر، وقت و سرمایه ای که صرف ساخت این نوع فیلم ها شده نیستند و همین امر باعث شده تا بسیاری از فعالان سینمایی یا بالاجبار بیکار و خانه نشین شوند و یا ترجیح دهند که دیگر هرگز حضور و فعالیتی در این سینما نداشته باشند.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: همچنین امیدوارم مسئولان جدید سینمای کشور اینطور بی دغدغه از کنار مشکلات متعدد زندگی هنرمندان و به خصوص بحث بیکاری و خانه نشینی و عدم تأمین مایحتاج اولیه زندگی شان عبور نکنند و تدبیری اساسی و جدی برای رفع مشکلات مسکن، بیمه و بیکاری آن ها داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.