سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۸

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

انتقاد از قبیله ای عشیره ای شدن سینما/ قوچانی: باید فساد مالی، باندی و رانتی را در سینما از بین ببریم

انتظارات سینماگران از دور جدید عملکرد رئیس سازمان سینمایی/۹

منصور لشکری قوچانی در نشست خبری فیلم سینمایی «قاتل اهلی»

سینماپرس: منصور لشگری قوچانی تهیه کننده سینما در رابطه با انتظارات خود از سازمان سینمایی گفت: متأسفانه سینمای ما به صورت قبلیه ای، عشیره ای و گروهی اداره می شود و هر قبیله برای خودشان زندگی می کنند و به کلیت و اصل سینما بی توجه هستند و از این رو بودن یا نبودن مدیران به هیچ عنوان برای آن ها اهمیتی ندارد و هر مدیری هم که رأس کار بیاید این گروه ها آنچه که خودشان بخواهند را انجام می دهند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «قاتل اهلی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه تاکنون در سینمای ایران مدیری پیدا نشده که یک بار برای همیشه بساط این گروه ها و قبلیه ها را به هم بریزد و دست آن ها را از سینمای کشور که متعلق به همه مردم و آحاد سینماگران است کوتاه کند؛ ما امروزه نیاز به مدیری قدرتمند، دغدغه مند، مدبر و دلسوز داریم که وارد میدان شده و بساط این گروه ها که سینما را تنها از آن خود می دانند به هم بریزد.

وی ادامه داد: عدالت، مساوات و برابری باید در سینمای کشور ما جاری شود. همه سینماگران و همه افرادی که برای سینما و هنر این مرز و بوم دل می سوزانند و سال ها برای آن تلاش کرده اند باید بتوانند همچنان به کارشان ادامه دهند و تمامی این ها نیاز به درایت جدی مدیران سینمای کشور دارد.

این تهیه کننده در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه  تنها راه نجات و احیای سینمای ایران صنعتی شدن آن است اظهار داشت: بازرگانی سینما باید احیاء شود. بزرگترین مشکل سینمای کشور ما امروزه این است که اقتصاد آن در چرخش نیست؛ ما باید با صنعتی کردن سینما کاری کنیم که همه نیروهای قدیمی و نیروهای جوان، علاقمند و خلاق بتوانند در سینما مشغول به کار شوند و موجبات رشد و اعتلای این هنر-صنعت را فراهم کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خط ویژه» خاطرنشان کرد: خانواده سینمای کشور امروز برای تأمین معیشت خود نیاز به اقتصادی پویا و در حال چرخش دارد؛ ما نیازمند آن هستیم که فساد مالی، باندی و رانتی را در سینمای کشور از بین ببریم. قطعاً تنها با این اتفاق است که همه سینماگران می توانند مانند سال های نه چندان دور در خوشی و در کنار یکدیگر زیست کنند.

این سینماگر تأکید کرد: از سوی دیگر آنچه بسیار حائز اهمیت است اینکه مدیران سینمایی و سینماگران با لجبازی به راه خطا و اشتباهاتی که پیش از این در آن طی مسیر کردند ادامه ندهند و سعی بر آن داشته باشند تا به جای آنکه خرابی های بیشتری در سینمای کشور به وجود آورند نظرات و دغدغه های دلسوزان و سینه سوختگان سینما را با دقت گوش کنند و تمام توش و توان شان را به کار گیرند تا ما دیگر شاهد تکرار اشتباهات گذشته از جمله به کارگیری مدیران نالایق در سینمای کشور نباشیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «عصر یخبندان» در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم با روی کار آمدن مدیرانی دغدغه مند و همت و اتحاد میان تمامی سینماگران بتوانیم بزودی شاهد رشد و پویایی سینمای کشور در تمامی زمینه ها باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.