سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

سینماگران می گویند: خانه سینما؛ نهاد صنفی یا سیاسی؟!

انتقاد به بی خاصیت بودن خانه سینما و دنباله روی منافع شخصی/ تأمین امنیت شغلی، بیمه بیکاری و امثالهم چه شد؟/ چرا خانه سینما نهادی سیاسی شده است؟!

فاضلی-زاهدی-محسنی نسب-فرح مرزی-فلاح پور-اسدزاده-بزرگمهر-روزبهانی-والی زاده-فتاحی-آذین-سیفی-آدمیت-خسروی

سینماپرس: بسیاری از سینماگران که سال ها است در انتظار تحقق خواسته های اولیه خود از خانه سینما هستند همچنان در یأس و ناامیدی به سر برده و از مدیران خانه سینما که عنوان صنفی را با خود به یدک می کشد خواهان تأمین حقوق اولیه شان و پرهیز از باند بازی های سیاسی و جناحی هستند؛ سینماگران امروز بیش از هر زمان دیگری نسبت به عملکرد غیرصنفی خانه سینما معترض هستند و تأکید دارند خانه سینما از اهداف اصلی خود به شدت منحرف شده است.

به گزارش سینماپرس خانه سینما به عنوان تنها نهاد صنفی سینماگران کشور از بدو تأسیس اش به جای آنکه محلی برای تأمین خواسته ها و نیازهای سینماگران ایرانی باشد متأسفانه همواره به دلیل دیدگاه های سیاسی و جناحی و حضور مدیرانی که چندان دغدغه ای برای تأمین معیشت و نیازهای اهالی سینما نداشتند این چنین نبوده و مسیر این نهاد صنفی به انحراف کشیده شده است.

خانه سینما که هیچ توجهی به وضعیت بسیار بد معیشتی اهالی سینما ندارد و بیکاری آن ها برایش خالی از هرگونه اهمیتی است حتی سال به سال در تأمین نیازهای اصلی اهالی سینمای کشور بیشتر خساست به خرج می دهد. از سوی دیگر هزینه کردهای زائد برای برگزاری مراسم هایی شوگونه که از نظر اکثریت اهالی سینمای کشور خالی از هرگونه ارزشی است صدای اعتراض بسیاری از سینماگران را درآورد. سینماگران خسته و دردکشیده که سال ها است وعده های فریبنده ای همچون تخصیص بیمه بیکاری و تأمین امنیت شغلی را از زبان مسئولان خانه سینما می شنوند امروز بیش از هر زمان دیگری نگران آینده و سرنوشت خودشان و حیات انجمن های شان هستند چرا که بخش عمده ای از صنوف خانه سینما هنوز نتوانسته اند به صورت قانونی ثبت شوند و بخشی هم در یک بی تدبیری عجیب و به دور از شأن هنری هنرمندان به عنوان صنف کارگری ثبت شدند! موضوعی که در دولت دهم با ثبت صنوف فرهنگی در حال انجام بود و تنها برای ایجاد یک تقابل سیاسی در دولت یازدهم ابتر ماند!

اما مسئولان خانه سینما بی خیال از سیل مشکلات و دردهای اهالی سینمای کشور تنها در پی کسب منافع سیاسی، باندی و جناحی شان هستند و این نهاد را محلی برای دادن بیانیه های سیاسی و اجتماعی کرده اند تا شاید از این رهگذر بتوانند بیشتر در جشنواره های غربی حضور پیدا کرده و خودنمایی کنند! موضوعی که در جریان فتنه سال ۸۸ بیش از پیش خود نمایی کرد  و اخیرا نیز در جریان تحریم خودجوش افطاری رئیس جمهور توسط برخی هنرمندان با بازی سیاسی خانه سینما برای کشاندن سینماگران به این مراسم دوباره بروز کرد.

در همین راستا بود که مسئولان این خانه چندی پیش با حمایت از یک مجرم امنیتی که چند سال قبل کارش تبلیغ علیه نظام بود بیش از هر زمان دیگری سیاسی کاری خود را به همگان ثابت کردند! اتفاقی که صدای اعتراض بسیاری از اهالی سینمای کشور را درآورد؛ برخی از این رسانه ها در این باره نوشتند «این تشکل صنفی که با انتقادات زیادی از سوی بخش‌های مستحق و کمتر برخوردار سینما مواجه است، به جای تلاش برای رسیدگی به این هنرمندان و به جای ترویج قانون‌مداری و تمکین به آن در حوزه هنر و سینما نگران سفر خارجی یک فیلمساز متخلف شده که اساسا ساخت فیلمش نقض حکم قانون است.»

*******************************************

در همین راستا ۱۵ تن از سینماگران برجسته کشور از صنف ها و رشته های مختلف اعم از: کانون کارگردانان سینمای ایران، انجمن نویسندگان و منتقدان سینمای ایران، انجمن صدای سینمای ایران، انجمن چهره پردازان، انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه، انجمن بازیگران، کانون آهنگسازان سینمای ایران، انجمن جلوه های ویژه، انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم سینمای ایران، انجمن فیلم کوتاه و... با ما گفتگو کردند و اعتراضات و گلایه های صریح شان را نسبت به عملکرد غیرصنفی خانه سینما و نقش منفعل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این نهاد در راستای احقاق حقوق سینماگران ابراز داشتند.

ماحصل گفتگوهای خانم ها: کتایون امیرابراهیمی و سودابه خسروی و آقایان: محسن فاضلی، حسن زاهدی، محسن محسنی نسب، نوید فرح مرزی، اسماعیل فلاح پور، داریوش اسدزاده، مهدی بزرگمهر، محسن روزبهانی، منوچهر والی زاده، نجف فتاحی، جبار آذین، حجت الله سیفی و فرهنگ آدمیت برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی سینماپرس در ذیل گردآوری شده است.

فاضلی: خانه سینما هنوز تعریف درستی ندارد/ مبحث مهم تأمین امنیت شغلی و بیمه بیکاری به کجا رسید؟

محسن فاضلی عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در رابطه با عملکرد غیرصنفی خانه سینما و نقش منفعل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این نهاد در راستای احقاق حقوق سینماگران گفت: خانه سینما هیچ تعریف و شرح وظایف درستی ندارد و اصلا معلوم نیست کسانی که به عنوان هیأت مدیره در این نهاد فعالیت می کنند مشغول انجام چه کاری هستند! هر نهاد صنفی باید مدافع حقوق اصناف زیرمجموعه خود باشد اما متأسفانه ما هیچ گاه چنین اتفاقی را در خانه سینما شاهد نبوده و نیستیم! بر اساس اساسنامه ای که خانه سینما دارد باید دغدغه هیأت مدیره آن دفاع از حقوق اصناف باشد اما متأسفانه ما در هیچ یک از دوره های مدیریتی شاهد چنین اتفاقی نبوده ایم و دغدغه هیچ یک از مدیران خانه سینما تاکنون حمایت از سینماگران نبوده است.

زاهدی: خانه سینما باید برای اهالی سینما «امنیت شغلی» فراهم کند/ هر بار با رسانه ها در رابطه با مطالبات مان مصاحبه می کنیم علیه مان می شورند!

حسن زاهدی صدابردار پیشکسوت سینمای ایران نیز در این باره اظهار داشت: خانه سینما باید برای یکایک اهالی سینمای کشور «امنیت شغلی» فراهم کند، ما امروزه بزرگترین و مهمترین نیازمان تأمین امنیت شغلی است و بس اما متأسفانه علیرغم وعده های مکرر مسئولان هیچ یک از اهالی سینمای کشور امنیت شغلی ندارند و نسبت به آینده حرفه و جایگاه و شغل شان بسیار بیمناک هستند. بنده و امثال بنده که کارهای مان را در سینما کرده ایم اما نگرانی من برای نسل جوان سینمای ایران است؛ اسفا که مدت ها است شاهد آن هستیم هنرمندان ما در رشته های گوناگون به ته خط می رسند و به آن ها توجهی نمی شود؛ به عنوان مثال در همین اواخر زنده یاد ناصر چشم آذر را از دست دادیم که حتی مسئولان سازمان صدا و سیما مانع از ورودش به تلویزیون شده بودند اما بعد از مرگش همه از جمله مسئولان تلویزیون درگذشتش را تسلیت گفتند.

محسنی نسب: خانه سینما از مسیر خود منحرف شده است/ مسئولانِ این نهاد کار صنفی و تأمین معیشت سینماگران را با پز روشنفکری و فعالیت های سیاسی اشتباه گرفته اند!

محسن محسنی نسب عضو کانون کارگردانان در رابطه با عملکرد غیرصنفی خانه سینما و نقش منفعل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این نهاد در راستای احقاق حقوق سینماگران گفت: بنده به عنوان یکی از اعضای قدیمی کانون کارگردانان سینما همه تلاش خود را به کار بستم تا این نهاد صنفی به درد یکایک اهالی سینما بخورد اما متأسفانه هرچه ما تلاش کردیم به دلایل متعدد نتیجه معکوس دیدیم به نحوی که خانه سینما و کانون کارگردانان از مسیر خود به شدت منحرف شده اند و به بیراهه ای می روند که در نهایت معلوم نیست به کجا ختم خواهد شد! هر نهاد صنفی وظیفه دارد از اعضای زیرمجموعه خود حمایت های مادی و معنوی داشته باشد. همه دغدغه های ما این بود که خانه سینما هم مانند سایر صنوف دیگر مثلا مثل صنوف «کله پزان» بتواند منافع اعضای خود را حفظ کند و برای آن ها تسهیلات مادی و معنوی در نظر بگیرد اما متأسفانه چنین اتفاقی هیچ گاه نیفتاد به نحوی که امروزه اگر مثلا اعضای این نهاد بیمه پایه یا تکمیلی شده اند نیز بخش اعظمی از پول آن را خودشان از جیب خودشان می دهند در صورتی که این نهاد باید همه آن را تقبل کند.

انتقاد شدید نسبت به تشریفاتی بودن «خانه سینما»/ فرح مرزی: خانه سینما به یک پاتوق برای برگزاری دورهمی های دوستانه تنزل پیدا کرده است!

نوید فرح مرزی عضو ۲ انجمن «چهره پردازان» و «طراحان فنی و مجریان صحنه» خانه سینما در رابطه با عملکرد غیرصنفی خانه سینما و نقش منفعل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این نهاد در راستای احقاق حقوق سینماگران گفت: متأسفانه خانه سینما به یک پاتوق برای برگزاری دورهمی های دوستانه میان اعضای صنوف زیرمجموعه خود تنزل پیدا کرده است و بدل به نهادی فرمالیته و تشریفاتی بوده که صرفاً تنها عنوان یک نهاد صنفی را با خود به یدک می کشد. متأسفانه ما امروز شاهد آن هستیم که سینماگران واقعی و کاربلد و متبحر بیکار در خانه های شان نشسته اند و اغلب کسانی در سینمای کشور فعالیت می کنند که کمترین دانش و سواد و مهارت و تجربه سینمایی ندارند! این اتفاقات کام همه سینماگران واقعی را تلخ کرده و متأسفانه هیچ تدبیری هم برای برون رفت از این شرایط اسفناک از سوی مسئولان اندیشه نمی شود.

امیرابراهیمی: خانه سینما به هیچ دردی نمی خورد/ گعده ای به اسم هنرمند و سینماگر دور هم جمع شده اند و همه منافع سینما را در اختیار گرفته اند

کتایون امیرابراهیمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز با انتقاد شدید نسبت به خانه سینما گفت: خانه سینما که عنوان صنفی را با خود یدک می کشد تا کنون چه کاری برای اهالی سینمای ایران کرده؟ کجا به فکر سینماگران و دغدغه ها و مشکلات و بیماری ها و بیکاری های شان بوده؟ بنده صریحاً می گویم خانه سینما به هیچ دردی نمی خورد، نخورده و نخواهد خورد! پیشکسوتان سینما در صنف ها و رشته های مختلف که مدت ها است اصلاً از نظر مسئولان خانه سینما مرده اند!؛ آقایان که خودشان بر این باور هستند کار صنفی می کنند حتی در طول سال به صورت حضوری، تلفنی و یا حتی با ارسال یک نامه یا پیامک حالی از هنرمندان نمی پرسند، ما به طور کل نادیده گرفته شدیم، خانه نشین شدیم و گویا اصلاً قابل نیستیم تا در محافل و جشن ها و جشنواره های آقایان حضور پیدا کنیم!

فلاح پور: خانه سینما کارکرد صنفی ندارد و بدل به نهادی برای موضع گیری های سیاسی و اجتماعی شده است/ نسبت به مشکلات معیشتی سینماگران توجهی صورت نمی گیرد

 اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با عملکرد غیرصنفی خانه سینما و نقش منفعل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این نهاد در راستای احقاق حقوق سینماگران گفت: خانه سینما هیچ کارکرد صنفی ندارد و بدل به نهادی برای موضع گیری های سیاسی و اجتماعی شده است این اتفاق در حالی صورت می گیرد که یک نهاد صنفی تنها باید به فکر تأمین نیازهای اولیه اعضای زیرمجموعه خود باشد و تحت هر شرایطی از حقوق مادی و معنوی آن ها حمایت کند. ناتوانی افرادی که به عنوان مدیر و مسئول این نهاد صنفی فعالیت می کنند و یا ناآگاهی آن ها از عملکرد یک نهاد صنفی باعث شده تا ما هیچ نشانی از کارکردهای یک سندیکا در خانه سینما شاهد نباشیم؛ موضع گیری های بی دلیل هیأت مدیره این نهاد برای اتفاقات سیاسی خانه سینما را بیشتر طرفدار یک جناح و جریان سیاسی کرده و متأسفانه به تنها چیزی که مسئولان آن توجه ندارند معیشت و مشکلات اهالی سینما است!

خسروی: خانه سینما باید جلوی عملکرد مافیای تولید، پخش و اکران را بگیرد/ بسیاری از اهالی راستین سینما در وضعیت بحرانی معیشتی به سر می برند

سودابه خسروی چهره پرداز سینما در رابطه با عملکرد غیرصنفی خانه سینما و نقش منفعل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این نهاد در راستای احقاق حقوق سینماگران گفت: اگر خانه سینما یک سندیکا و نهاد صنفی است و داعیه آن را دارد که قرار است برای اهالی سینمای کشور کار درست و اساسی انجام دهد و از حقوق آن ها حراست کند بایستی جلوی عملکرد مافیای تولید، پخش و اکران را بگیرد. اهالی سینمای کشور این روزها از مسائل و مشکلات بسیار زیادی رنج می برند؛ بیشترین مسأله ما مافیای تولید و اکران و پخش کننده ها است. این روزها پخش کننده ها و سینمادارها هستند که همه اختیار سینمای کشور را در دست گرفته اند و برای سینما تصمیم گیری می کنند. آن ها هستند که سمت و سوی سینمای ایران به طرف آثار سخیف و نازل مثلاً کمدی کشانده اند و از بازیگران و افرادی برای تولید آن فیلم ها استفاده می کنند که هیچ شناختی از فیلم و سینما ندارند.

اسدزاده: خانه سینما باید کمیته ای برای رسیدگی به وضعیت بحرانی زندگی پیشکسوتان تشکیل دهد/ به مشکلات مادی و معنوی اهالی سینما توجه کنید

داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در این راستا اظهار داشت: خانه سینما باید کمیته ای برای رسیدگی به وضعیت بحرانی زندگی پیشکسوتان تشکیل دهد تا شاید بخشی از دغدغه های زندگی آن ها که ناشی از خانه نشینی، بیکاری و بی پولی است برطرف گردد. من همیشه آرزویم این بوده که مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه سینما که عنوان تنها نهاد صنفی سینماگران را دارد برای کسانی که یک بخش عمده ای از عمرشان را در راستای ارتقای فرهنگ و هنر و سینمای این کشور صرف کرده اند و سال های متمادی در سینما فعالیت های چشمگیر داشته اند کاری اساسی انجام دهند و نگذارند تا هیچ یک از پیشکسوتان سینما در مضیقه به سر ببرند چرا که متأسفانه این روزها ما شاهد آن هستیم که بسیاری از اهالی سینما و به ویژه پیشکسوتان سینما در رشته ها و صنوف گوناگون در تنگنای شدید مالی به سر می برند.

بزرگمهر: بزرگترین مشکل امروز اهالی سینما عدم ثبت قانونی خانه سینما است/ ما به جز وزارت ارشاد متولی دیگری برای ثبت قانونی خانه سینما نمی شناسیم

مهدی بزرگمهر عضو شورای مرکزی کانون آهنگسازان سینمای ایران در رابطه با عملکرد غیرصنفی خانه سینما و نقش منفعل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این نهاد در راستای احقاق حقوق سینماگران گفت: خانه سینما جایگاه قانونی ندارد و بزرگترین مشکل امروز اهالی سینما عدم ثبت قانونی خانه سینما است و تا زمانی که این نهاد صنفی به صورت قانونی در ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نشود ما نمی توانیم مانند سایر صنوف غیر هنری دیگر تسهیلات لازم برای اعضای مان بگیریم و من نمی دانم مسئولان وزارت ارشاد و خانه سینما چرا دست روی دست گذاشته اند و در این رابطه هیچ تدبیری اندیشه نمی کنند؟ نکته حائز اهمیت در رابطه با مسأله خانه سینما آنجا است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ یک از انجمن ها و کانون های زیرمجموعه خانه سینما را به رسمیت نمی شناسد و به همین علت ما از نظر قانونی با موانع زیادی در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم و هیچ کاری برای اعضای مان نمی توانیم انجام دهیم.

روزبهانی: گمان نمی کنم هیچ یک از مدیران خانه سینما به فکر حل کردن مشکلات عدیده سینماگران باشند/ بیکاری فزاینده و نبود امنیت شغلی بزرگترین بحران امروز اهالی سینما است

محسن روزبهانی طراح پیشکسوت جلوه های ویژه و برنده ۹ سیمرغ بلورین از جشنواره فجر در رابطه با عملکرد غیرصنفی خانه سینما و نقش منفعل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این نهاد در راستای احقاق حقوق سینماگران گفت: گمان نمی کنم هیچ یک از مدیران خانه سینما به فکر حل کردن مشکلات عدیده سینماگران باشند چرا که ما فقط مرتباً از آن ها وعده و شعار می شنویم اما به هیچ یک از آن وعده ها عمل نمی شود، مسئولان مرتباً جلسه برگزار می کنند اما هیچ خروجی مثبتی که نفع همه سینماگران در آن وجود داشته باشد از جلسات شان بیرون نمی آید! نه فقط اعضای هیأت مدیره فعلی خانه سینما که متأسفانه هیأت مدیره های پیشین این نهاد هم هیچ اقدام درست و عملی و مفیدی برای اهالی سینمای کشور انجام نداده اند و همین باعث شده تا سینماگران جزو سرخورده ترین اقشار جامعه محسوب شوند.

والی زاده: خانه سینما باید با رویکرد صنفی نیازهای ابتدایی سینماگران را تامین کند/ امروزه بخش اعظمی از اهالی سینما در بیکاری مطلق به سر می برند

منوچهر والی زاده دوبلور پیشکسوت سینمای کشور و عضو انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم سینمای ایران نیز با انتقاد از عملکرد مسئولان خانه سینما گفت: زندگی اغلب اهالی سینمای کشور وضعیت بحرانی دارد و بزرگترین مشکل اهالی سینما نبود امنیت شغلی، نبود بیمه بیکاری و نبود بیمه های تکمیلی و پایه به صورت رایگان است. این وظیفه مسئولان خانه سینما است که به فریاد سینماگران برسند؛ امروزه بخش اعظمی از اهالی سینمای کشور در بیکاری مطلق به سر می برند، معیشت و زندگی آن ها با دشواری های زیادی روبرو شده اما به دلیل نبود بیمه بیکاری و نبود امینت شغلی هیچ راه چاره ای ندارند و ذره ذره در حال از بین رفتن هستند.

فتاحی: مسئولان خانه سینما تنها به فکر منافع شخصی شان هستند/ برگزاری جشن های ظاهری وقتی دل های اهالی سینما پر از درد و رنج است به چه درد می خورد؟!

نجف فتاحی رئیس سابق انجمن جلوه های ویژه سینمایی ایران در رابطه با عملکرد غیرصنفی خانه سینما و نقش منفعل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این نهاد در راستای احقاق حقوق سینماگران گفت:  مسئولان خانه سینما تنها به فکر منافع شخصی شان هستند و به همین دلیل است که هیچ کار صنفی و سندیکایی برای اعضای صنوف زیرمجموعه شان انجام نمی دهند و خانه سینما را بدل به محلی برای تحقق اهداف و منافع شخصی و جناحی شان کرده اند! بنده ۳۵ سال است که به صورت مستمر در سینما فعالیت دارم اما در حال حاضر که مدت ها است بیکار هستم آرزوی آن را داشتم که یک بار مسئولان خانه سینما از من سوأل کنند تو چطور زندگی ات را می گذرانی؟ متأسفانه گرفتاری ها، دردها، رنج ها، بیکاری و مشکلات اهالی سینما اصلاً برای مدیران و مسئولان خانه سینما دارای اهمیت نیست.

آذین: خانه سینما یک تشکیلات سیاسی است/ تبدیل شدن یک نهاد مثلاً صنفی به محلی برای تسویه حساب ها و کسب منافع مافیای سینما!

جبار آذین منتقد و مدرس سینما در رابطه با عملکرد غیرصنفی خانه سینما و نقش منفعل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این نهاد در راستای احقاق حقوق سینماگران گفت: تأسیس یا تشکیل خانه سینما نشأت گرفته از نیازها و شرایط فرهنگی و اجتماعی سینمای کشور نبوده است بلکه این تشکل بر اساس نگاه و سلیقه سیاسی مسئولان شکل گرفته و در واقع یک تشکیلات سیاسی و فرمایشی است. از همین زاویه تمام صنوفی هم که در زیرمجموعه آن به مرور شکل گرفته اند با همین نگاه سیاسی به وجود آمدند لذا بیش از توجه به سینما و مسائل فرهنگ و هنر و احتیاج روزافزون سینماگران در توجه به امور سینما به مسائل سیاسی در آن عنایت شد از همین رو تشکلی که می باید دارای ساختار فرهنگی و سینمایی باشد مزین به ساختار سیاسی شد و به جای پرداختن به امور صنفی اهالی سینما به جا و نا به جا در حرکت های سیاسی سهیم شد و گاه تا بدان جا پیش رفت که به تخریب روزافزون اوضاع صنفی و معیشتی سینماگران و سینمادوستان انجامید.

سیفی: خانه سینما محلی شده است برای بریز و بپاش و تشریفات شو گونه/ وقتی به بیمه، معیشت، بیماری و بیکاری اهالی سینما توجهی نشود چطور نام صنف را یدک می کشند؟!

جت الله سیفی کارگردان سینما در رابطه با عملکرد غیرصنفی خانه سینما و نقش منفعل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این نهاد در راستای احقاق حقوق سینماگران گفت:  خانه سینما محلی است برای بریز و بپاش از بودجه بیت المال و تشریفات شو گونه به نفع مدیران و دست اندرکارانش!؛ آن ها گعده ای دور خود جمع کرده اند و مرتب یا با هم به مسافرت های داخلی و خارجی می روند یا با سفرای کشورهای خارجی جلسه می گذارند یا جشن و سرور و دورهمی برپا می کنند که در نهایت از این اتفاقات هیچ عایدی مثبتی برای اهالی راستین سینمای کشور حاصل نمی شود و همه منافع به گروه خاصی که جزو هیأت مدیره و یا از نزدیکان شان هستند تعلق می گیرد. خانه سینما تنها اسم «خانه» را با خود به یدک می کشد اما متأسفانه مسئولان این خانه رفتار پدرگونه ای با فرزندان خانه که همان اهالی سینما هستند ندارند و هرگز به مشکلات و معضلات و مصائب آن ها توجه نمی کنند و تنها در پی دستیابی به اهداف خودشان هستند.

آدمیت: مهمترین معضل خانه سینما طبقاتی شدن صنوف آن است/ همچنان در انتظار وعده های مسئولان برای تخصیص بیمه بیکاری و تأمین امنیت شغلی هستیم

فرهنگ آدمیت عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و مستندساز نیز در این رابطه اظهار داشت:  مهمترین معضل خانه سینما طبقاتی شدن صنوف آن است به نحوی که مثلاً انجمن صدابرداران اعتبارش از نظر مسئولان خانه سینما کمتر از شورای عالی تهیه کنندگان است و متأسفانه ۲ مسأله «شهرت» و «سرمایه داری» باعث می شود رفتار مدیران خانه سینما با اهالی سینما در تضاد و تناقض باشد. اگر خانه سینما خود را یک نهاد دمکراتیک می داند باید برابری میان اصناف ایجاد کند و هرگز نباید میان اعضای صنوف و انجمن ها تفاوت قائل شود. متأسفانه ما همواره شاهد آن هستیم که افرادی که بعضاً شهرت بیشتری دارند نفوذ بیشتری در حوزه های مختلف تصمیم گیری می کنند و این اتفاقی بسیار ناراحت کننده است.

اخبار مرتبط

نظرات

  • محمدهادی ۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۱۳:۰۲
    1 0
    تا حال فکر کرد ه اید با وجود این همه نفقص در مدیران سینمایی وخانه سینما هیچ اتفاقی نمی افتد وکسی را یارای سوال از این مدیران نیست با خود اندیشه اید که وزیر ارشاد هیچ عملکردمثبتی در این حوزه نداشته وندارد ووزارت ارشاد کاملا در حالت انغعال است وافراد پیر وباز نشسته در سطوح مدیریتی سینما جولان می دهند خودتونا خسته نکنید این اوضاع واحوال سالیان بعد هم ادامه دارد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.