شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

«هزارپا» مانند بسیاری از فیلم های هم رده‌ی خود، به دام ابتذال افتاده است؛

"مثبت هجده" و دیگر هیچ

فیلم سینمایی هزارپا

سینماپرس: «هزارپا»‌ نهایت هنر و خلاقیتش این است که با یک سری شوخی کلامی و اکثراً جنسی، زورش را بزند تا تماشاگر را بخنداند که البته در این کار هم تاحدودی موفق شده است!

به گزارش سینماپرس، فیلم‌های کمدی سینمای ایران در سالهای اخیر یک روند سراشیبی را تجربه می‌کنند. «هزارپا»‌ هم مانند بسیاری از آثار کمدی در چند سال اخیر، یکی از فیلم هایی است که گیشه را در تصرف خود درآورده اما سینمای ایران را روزبه‌روز در خلق آثار کمدی نازل‌تر می‌کند!


فیلم «هزارپا»‌ با بازی رضا عطاران و جواد عزتی ماجرای جالب یک دزد است که سر از رازی درمی آورد. رازی از یک دختر که بازیگر نقش آن سارا بهرامی ست. این دزد با دانستن این راز شروع به سوء استفاده از موقعیت کرده و ماجراهای جالبی رقم می خورد. کارگردان «هزارپا»‌ ابوالحسن داودی است، پیرمردی تحصلیکرده، دانش آموخته جامعه شناسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران.

باید بپذیریم که در کش و قوس تحولات اقتصادی جامعه، این روزها چاره‌ای نداریم جز اینکه فیلم‌های کمدی ضعیفی را برای دیدن انتخاب کنیم تا شاید برای ساعتی لبخند بر لبانمان بنشیند. در طول این سال‌ها چند فیلم کمدی را می‌شناسید که به قیمت خنداندن مخاطبش تن به لودگی و هرزگی نداده باشد؟ هزارپا هم از این قاعده مستثنی نیست. «هزارپا»‌ نهایت هنر و خلاقیتش این است که با یک سری شوخی کلامی و اکثراً جنسی، زورش را بزند تا تماشاگر را بخنداند که البته در این کار هم تاحدودی موفق شده است!

«هزارپا» مانند بسیاری از فیلمهای هم رده‌ی خود، به دام ابتذال افتاده است. بعنوان مثال صحنه زشتی که با شوخی های جنسی بیش از حد، سارا بهرامی می‌خواهد یک فندک از جیب رضا عطاران بیرون بیاورد، یا شوخی‌های زننده ای که با هیکل و چاقی یکی از شخصیت‌های مؤنث فیلم می‌شود و در واقع تنها دلیل حضور این کاراکتر در فیلم اینست که هرکه از کنارش رد می‌شود تیکه‌ای به اندامش بیندازد. این ابتذال گریبان بخش‌های بسیاری از فیلم را گرفته و باعث شده حتی داستان نسبتا جالب فیلم به حاشیه برود و تنها الفاظ و حرکات "مثبت هجده" بازیگران در ذهن مخاطب باقی بماند.

«هزارپا» قصه دارد و فیلم از آغاز تا پایان از ریتم نمی‌افتد ولی خلق صحنه های زشت و زننده و دور از شأن خانواده ایرانی، از کارگردانی چون ابوالحسن داودی برای کسانی که با آثار او آشنایی دارند بعید بنظر می رسید. گرچه این روزها با توجه به مشکلات اقتصادی، برای بسیاری از کارگردانان، پول و موفقیت گیشه حرف اول را می‌زند و داودی هم به جرگه کمدی سازان سخیف این روزهای سینمای ایران تبدیل شده است!

* جوان آنلاین

نظرات

  • ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۷:۱۸
    0 0
    فاجعه...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.