سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

مطالبه از دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر/۵

امجدیان: نقد ناپذیری دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر آفت بسیار بزرگی است/ کاهش هزینه ها تنها یک بهانه پوچ برای کمرنگ کردن و خنثی سازی مهمترین رویداد سینمایی کشور!

کیوان امجدیان

سینماپرس: کیوان امجدیان منتقد سینما و کارشناس فرهنگی در آستانه برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: نقد ناپذیری دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر آفت بسیار بزرگی است؛ متأسفانه دست اندرکاران این رویداد حتی حاضر نیستند نقدهای افرادی که در صفحات شخصی شان مسائلی را در رابطه با جشنواره مطرح می کنند پذیرا باشند و جلوی آن ها گارد و موضع می گیرند و همه این ها باعث شده تا جشنواره بر اساس سلایق شخصی این افراد برگزار شده و پر از ایراد و اشکالات اساسی باشد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: چند وقت قبل بنده در صفحه شخصی خودم مطلبی را منتشر کردم در رابطه با اینکه چرا باید چند نفر آدم ثابت جشنواره فیلم فجر را به زمین بزنند؟ چرا این جشنواره را در حد یک جشنواره محلی برگزار می کنند و روی آن خاک مرده می پاشند و...؛ انتشار همین پست باعث شد تا انواع و اقسام تهمت ها و بدگویی ها و توهین ها به سمت من سرازیر شود؛ این اتفاق در حالی است که مسئولان مربوطه ملزم به پاسخگویی نسبت به این انتقادات جدی هستند.

امجدیان خاطرنشان کرد: این اتفاق بسیار ناراحت کننده است که مسئولان برگزارکننده مهمترین رویداد سینمایی کشور حتی تحمل پذیرفتن یک نقد ساده را هم ندارند و تنها می خواهند به هر وسیله ای که شده کار خودشان را مهم جلوه دهند.

این کارشناس فرهنگی در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد شدید نسبت به آنچه که بهانه دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر برای خنثی سازی و کمرنگ شدن این رویداد برشمرد اظهار داشت: کاهش هزینه ها تنها یک دلیل پوچ برای کمرنگ کردن و خنثی سازی مهمترین رویداد سینمایی کشور است؛ ما زمانی که این رویداد بسیار مهم را به بهانه کاهش هزینه ها کوچک و محدود کنیم و جشنواره فیلم فجر را در حد و اندازه جشنواره های محلی و روستایی برگزار کنیم به کلیت سینما خیانت کرده ایم.

وی تأکید کرد: جشنواره فیلم فجر تنها جشنواره مهمی است که سینمای ایران را ریل گذاری می کند اما متأسفانه به واسطه اندیشه ها و عملکردهای غلط دست اندرکارانش اینک به سمت افول و نزول جدی رفته؛ تأکید بنده به آقایان سیاست گذار و دست اندکار این است که اگر شما واقعاً مسأله تان کاهش هزینه ها است بیایید و بسیاری از جشنواره های پوچ و بی اهمیتی را که در طول سال در شهرهای مختلف کشور برگزار می شوند و هیچ دستاوردی برای سینما ندارند تعطیل کنید و سالی یک بار همین جشنواره فیلم فجر را درست برگزار کند نه اینکه این جشنواره را کوچک و خنثی کنید و به جشنواره هایی اهمیت دهید که هیچ گونه دستاوردی برای سینمای ما نداشته و نخواهند داشت.

امجدیان در خاتمه این گفتگو افزود: روال کنونی برگزاری جشنواره فیلم فجر به این صورت است که گروهی دور هم جمع شده اند و جشنواره را برگزار می کنند و در نهایت و بیلان و آماری ارائه می کنند و می گویند ما جشنواره خوبی برگزار کردیم و کسانی که می گویند این جشنواره خوب نبوده یا دروغ می گویند یا اینکه چون به آن ها هیچ منفعتی از سوی جشنواره نرسیده است سعی در تخریب این رویداد دارند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۰:۴۹
    0 0
    دیگه بسه شورشو دراوردید همش ناله

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.