شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

ابتذال در سینمای ایران/۲

معصومی: میزان تخریب گری فیلم های مبتذل در جامعه بسیار بالا است/ امروزه در سینمای ایران فقط فروش فیلم مهم شده نه سطح فرهنگی آن!

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد از وضعیت کنونی فیلم ها و ترویج ابتذال در سینمای کشور گفت: میزان تخریب گری فیلم های مبتذل در جامعه بسیار بالا است؛ متأسفانه کودکان و نوجوانان ما که آینده سازان کشور هستند وقتی به سینما می روند تنها ابتذال می بینند و بس و تأثیرات منفی این اتفاق در سال های آتی در سطح عمومی جامعه مشاهده خواهد شد.

بازیگر فیلم های سینمایی «مسافر ری» و «جهیزیه ای برای رباب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه از زمانی که حضور بخش خصوصی در سینمای ایران پررنگ تر از گذشته شد ما شاهد تولید انبوه آثار مبتذل در سینمای ایران بودیم؛ بخش خصوصی فیلم را تنها برای فروش می سازد و به هیچ عنوان ارزش های فرهنگی و هنری یک اثر برایش مهم نیست در واقع می توانیم بر اینکه نکته صحه بگذاریم که امروزه در سینمای ایران فقط فروش فیلم مهم شده است نه سطح فرهنگی آن!

وی خاطرنشان کرد: مدیران فرهنگی هم که تنها در پی آن هستند تا بیلان های کاری شان را پر و پیمان نشان دهند؛ در واقع کمیت این روزها ارجح تر از کیفیت شده و به همین علت هم است که اصولاً مقابله ای اساسی با مبتذل سازان در سینما صورت نمی گیرد.

معصومی تصریح کرد: درست است که قانون در سینما وجود دارد، خطوط قرمز مشخص است و همه می دانند که در کشور فیلم ها به چه صورت باید تولید شوند اما خیلی از افراد راه های متعددی دارند تا قانون را دور بزنند! در واقع خود قانون گذاران راه های فرار بسیاری برای دور زدن قانون باز کرده اند و بسیاری از افراد هم با زیرکی قانون را دور زده و فیلم های مبتذلی در سینما تولید کرده و سود سرشاری را به جیب می زنند.

بازیگر فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» تأکید کرد: تا زمانی که دغدغه و اهتمام جدی در میان مسئولان فرهنگی و سینمایی و همینطور یکایک هنرمندان متعهد مبنی بر تلاش برای رشد و ارتقای کیفی آثار تولید شده در سینمای کشور به وجود نیاید ما نمی توانیم انتظار بهبود اوضاع و شرایط را داشته باشیم و قطعاً اگر وضعیت به همین منوال پیش برود ما شاهد گسترده تر شدن معضلات در سینما خواهیم بود.

این سینماگر برجسته در خاتمه این گفتگو افزود: این وظیفه مدیران سینمایی است که جلوی حاکم شدن سرمایه سالاری در سینما را بگیرند و اجازه ندهند که صاحبان سرمایه برای سینما خط مشی تبیین و تعیین کنند! سینما باید تنها از یک قانون تبعیت کند و اگر در این میان بی قانونی صورت می گیرد تنها به دلیل اهمال کاری مدیران سینمایی و بی دغدغگی آن ها در رابطه با مسأله بسیار مهم رشد ابتذال در سینمای کشور است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.