شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

مطالبه از دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر/۲۴

سیدزاده: سلایق شخصی در جشنواره فجر و ممانعت از حضور بسیاری از آثار باعث شده تا فیلمسازان به سمت جشنواره های خارجی گرایش پیدا کنند

سید امیر سیدزاده

سینماپرس: سیدامیر سیدزاده تهیه کننده سینما همزمان با برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: سلایق شخصی در جشنواره فجر و ممانعت از حضور بسیاری از آثار باعث شده تا فیلمسازان به سمت جشنواره های خارجی گرایش پیدا کنند و ترجیح دهند آثارشان در جشنواره نمایش داده نشود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خانوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره فیلم فجر پیشینه ای ۳۶ ساله دارد و اگر ما از آن یک تفسیر عمومی داشته باشیم می توانیم بگوییم که این جشنواره یک عمر را پشت سر گذاشته است؛ هرچند این رویداد ۳۶ ساله فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته و تا حدودی در برخی از بخش های خود به استاندارد رسیده اما متأسفانه هنوز کامل نیست و به بلوغ نرسیده است.

سیدزاده خاطرنشان کرد: جشنواره ای که نتواند خواسته های قشر اندیشمند و هنرمند داخل کشور را با گسترده وسیعی از همه افکار و جناح ها و گروه ها تأمین کند قطعاً با مشکل روبرو می شود و اگر امروزه مشکلی در جشنواره فیلم فجر وجود دارد نشأت گرفته از این اتفاق است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «پاسیو» ادامه داد: طی همه سال های برگزاری جشنواره فیلم فجر ما شاهد آن بوده ایم که سلایق شخصی دبیران، دست اندرکاران اجرایی و... مانع از حضور بسیاری فیلم ها شده است و این در حالی است که ما اگر جشنواره های معتبر دنیا را رصد کنیم متوجه می شویم که یکی از دلایل موفقیت آن ها توجه به همه فیلمسازان با هر فکر و خط مشی بوده است.

این سینماگر تأکید کرد: بنده معتقدم جشنواره ای موفق است که در آن ضمن برآورده کردن همه خواسته های مردم، توجه جدی به نیازها و خواسته های اهالی سینما وجود داشته باشد. جشنواره نباید با عدم راهیابی فیلم های شاخص و خوب این پرسش را در ذهن افراد به وجود آورد که چرا برخی فیلم های خوب سال ها پشت در جشنواره می مانند؟؛ نکته قابل تأمل آنجا است که بسیاری از فیلم های پشت در مانده می تواند برای جامعه درس های خوب مانند «وحدت رویه» داشته باشد.

سیدزاده در پایان این گفتگو اظهار داشت: بنده تأکید می کنم که هنرمندان نباید بیش از این دلسرد شوند؛ اگر ما امروز می بینیم که بسیاری افراد فیلم های خود را به جشنواره نمی دهند و یا فیلم های شان را بیرون می کشند تنها به دلیل دلسرد شدن شان از جشنواره است و امیدوارم شخصی پیدا شود و مانع از دلسردی بیشتر سینماگران نسبت به سینمای کشور و جشنواره گردد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.