سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

در یک یادداشت انتقادی مطرح شد:

نه پدیده جدیدی، نه فیلم مهمی، نه کاهش ابتذال، نه تعیین تکلیف پول‌های کثیف و فساد؛ آقای داروغه زاده اسم اداره تحت ریاست شما نظارت است؟!

ابراهیم داروغه زاده در اعلام نامزدهای بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: رضا شکراله منتقد و فعال سینمایی در یادداشتی خطاب به معاون نظارت و ارزشیابی سینما از وضعیت اسفبار امروز سینما در حوزه نظارت و ارزشیابی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سینماپرس در این یادداشت آمده است:

آقای داروغه زاده...
از مدیریت شما بر اداره نظارت و دبیری جشنواره فجر دوسالی می‌گذرد... با شروع دولت جدید (هر چند دلیلش را نمی‌دانیم) تصمیم بر آن شد که شما سکان اداره نظارت را در دست بگیرید... با توجه به تولیدات فراوان سینمایی از آن زمان تا حال نه پدیده جدیدی به عنوان کارگردان... نه فیلم مهم و موثری در سینمای ایران ظهور کرده... نه از ابتذال موجود کم شده... نه تکلیف پول‌های کثیف و فساد روشن شده... در صورتی که اسم اداره تحت ریاست شما نظارت است... هزینه تولیدات سینمایی سر به فلک گذاشته... تهیه کنندگان حرفه ای و کاربلد خانه نشین شده اند... و فساد مالی تمام سینمای ایران و شبکه خانگی را در بر گرفته... مدیر اداره ویدیویی شما... همان که به پاسِ فریادهای انتخابیش... هم مدیریت می‌کند و هم کارگردانی تئاتر لاکچری... شما هم که در جدیدترین اظهار نظر خود از سرازیر شدن این پول‌های کثیف به سینما استقبال کردید...
اقای داروغه زاده...
وقتی فردی که هیچ پیشینه فرهنگی یا تولید فرهنگی ندارد... در ساخت و خرید ۸ فیلم سینمایی مشارکت می‌کند... معنیش این است که فیلم و سینما از جامه هنر بیرون آمده و تبدیل به یک کالای صنعتی شده... پس این محصول صنعتی باید دارای استانداردهای کمی و کیفی باشد... باید بر آن نظارت و حمایت کرد... متاسفانه شورای پروانه ساخت شما که با وجود مدیر ۱۲ شغله خانه سینما و میرِ نفروش و مشکوکِ کارگردان‌ها خودش یک پا در بوجود آمدن ابتذال... فساد و پول‌های کثیف شریک است... پس شما بعنوان اداره نظارت بر تولیدات سینمایی کارتان چیست...؟ سرِ اصلی این فساد در شورای پروانه ساختِ شماست!؟
آقای داروغه زاده...
شما پزشک هستید... معنی پاکی... تمییزی و استرلیزه بودن را بهتر از هر کسی می دانید... چقدر فهم شما از این معانی در خنثی کردن این ابتذال و فساد و ولنگاری فرهنگی موجود در سینمای امروز ایران تاثیر داشته...؟ آیا برای شما ورود این افراد مشکوک... با پول مشکوک در تولیدات این روزهای سینمای ایران اصلا مهم هست...؟ آیا از ریز تولیدات سینما... از بودجه های هزینه شده برای این تولیدات خبر دارید...؟ از نیروهای جوان فیلمسازِ پشت خط مانده خبر دارید...؟
کافیست نگاهی بیندازیم به فیلم‌های نگاه نو... تمامی فیلم‌های انتخاب شده در این بخش فقط و فقط به خاطر نام و تجربه تهیه کنندگانشان انتخاب شدند... دریغ از یک فیلم مستقل... از یک جوان... از یک قریحه کمیاب... از کسی یا فیلمی که کشف شما باشد... حاصل مدیریت شما باشد... اصلا آن نگاه تیزبین مدیریتی که شامل یک استراتژی فرهنگی که همه موارد ایرانی و اسلامی را شامل بشود در شما هست...؟
در آخرین اظهارات خود از برنامه شوکران مثال زدید... چقدر از وسعت دید مدیر شبکه چهار... شجاعت تهیه کننده آن... و سواد و احاطه تخصصی سردبیر آن برنامه در شما و اداره تحت ریاستتان هست...؟
آقای داروغه زاده...
هوای سینمای ایران آلوده است... برای ساخت یک فیلم مرارت و سختی زیاد صرف می‌شود... درست مثل اینکه در پایان یکی از کوه نوردیهای شما... و پس از رسیدن به مقصد... به جای استنشاق از هوای پاکیزه... با بوی متعفن و بد مواجه شوید... حال و روز امروز سینمای ایران همین است...
طولانی شد... و امیدی نیست... هر چند که قرار هم نبود باشد...
بی‌صبرانه منتظر بازگشت شما به مطب... بیمارستان... یا آسایشگاه(تلویزیون) هستیم...
«رضا شکراله»

نظرات

  • محمدسعید نعمتی ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۷:۲۳
    0 0
    این جناب مطلقا حمیت فرهنگی و هنری ندارد و شخصیتی شل و وارفته دارد و تدبیر را با تساهل در امر هنر اشتباه گرفته و ره به بیراهه می رود. خدا از امثال ایشان نگذرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.