دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

نگاهی به روز دهم جشنواره فیلم فجر؛

از ایجاد تنش توسط برخی رسانه ها تا افزایش شدید قیمت بلیت ها در بازارسیاه/ داوری ها با انتقاد برخی سینماگران و اهالی رسانه مواجه شد!

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: روز دهم برگزاری جشنواره فیلم فجر هم خالی از حاشیه نبود؛ پردیس سینمایی ملت به عنوان سینمای رسانه یکی از خلوت ترین روزهای خود را سپری کرد و این در حالی بود که بسیاری از سینماهای مردمی با ازدحام بسیار علاقمندان سینما روبرو شده بودند و فروشندگان بلیت در بازارسیاه هم قیمت های خود را به شدت افزایش داده و قیمت هایی گزاف به علاقمندان سینما پیشنهاد می دادند، فروش کارت های اختتامیه هم با قیمت هایی گزاف در برخی سایت ها و فضای مجازی بسیار قابل تأمل بود.

به گزارش سینماپرس سانس های اول و دوم سینمای رسانه ها که به فیلم های «آشفته گی» به کارگردانی فریدون جیرانی و «حمال طلا» به کارگردانی تورج اصلانی اختصاص داشت بسیار خلوت بود به نحوی که اکثر صندلی های ۴ سالن سینما خالی بودند. این اتفاق که با انتقاد از سوی برخی سینماگران روبرو شده بود به دلیل تعطیلی ۲ روزه در جشنواره فیلم فجر بود و آن ها معتقد بودند مسئولان جشنواره می بایست به مناسبت ایام فاطمیه جشنواره را ۲ روز زودتر برگزار می کردند تا در روزهای پایانی جشنواره مجبور به تعطیلی ۲ روزه نشوند!

اما در سانس سوم که فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان روی پرده رفت سینمای رسانه ها شلوغ تر شد؛ شاید دلیل این اتفاق هم حضور پرشمار افراد بی ربط به سینما و رسانه بود که معلوم نبود چطور و از چه طریقی توانستند به این سینما راه پیدا کنند ضمن آنکه حضور برخی افراد که کارت سینمای چارسو را در اختیار داشتند در پردیس ملت باعث بهت و تعجب بسیاری از اهالی رسانه شده بود.

دو تن از دست اندرکاران یک کانال تلگرامی هم که معلوم نیست چرا با حمایت دست اندرکاران جشنواره کارت سینمای رسانه ها را دریافت کرده بودند در سانس سوم جشنواره و در یکی از سالن ها به دلیل در اختیار گرفتن صندلی های متعدد برای دوستان و آشنایان شان با سایر خبرنگاران و منتقدان رسمی و قانونی به صورت لفظی درگیر شدند.

همچنان اهالی رسانه های رسمی و قانونی کشور از خود سوأل می کنند که چرا مسئولان جشنواره و سازمان سینمایی علیرغم وعده های شان به رسانه نماهای غیرقانونی کارت ورود به پردیس سینمایی ملت را داده اند اما پاسخی نمی شوند چرا که مسئولان خود را به نشنیدن زده اند!

اما بنا به گزارش های رسیده به سینماپرس فروشندگان بلیت در بازارسیاه در روزهای نهایی جشنواره تمام تلاش خود را به کار بردند تا بیشتر بتوانند به پول های بادآورده برسند؛ بر اساس شنیده ها برای برخی فیلم ها حتی قیمت یک تک بلیت به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان نیز رسیده است!

اما از همه این اتفاقات که بگذریم نمی توان از فروش کارت های مراسم اختتامیه با قیمت های نجومی در برخی سایت های فروش کالا و فضای مجازی گذشت! این اتفاق در حالی است که مسئولان جشنواره با خست و ناخن خشکی هرچه تمام تر به اهالی رسانه که یکی از اصلی ترین صاحبان جشنواره هستند کارت مراسم اختتامیه را توزیع می کردند! معلوم نیست این کارت ها در دست چه کسانی است!

یکی از اهالی رسانه که مایل نبود نامش فاش شود در این باره به سینماپرس گفت: «وقتی سال گذشته شاهد بودیم که یکی از دست اندرکاران جشنواره با چندین نفر از اعضای خانواده اش به مراسم اختتامیه آمده بود دیگر مشخص است که کارت های اختتامیه دست چه کسانی است! ما برای جشنواره زحمت می کشیم آن وقت خانواده های آن ها باید بیایند و در مراسم اختتامیه حضور داشته باشند! بنده اگر پایش بیفتد عکسی که از این فرد همراه با خانواده اش دارم را رسانه ای خواهم کرد!»؛ لازم به ذکر است سینماپرس مستقلا نمی تواند چنین مواردی را تأیید یا تکذیب کند!

در نهایت اینکه داوری های این دوره از جشنواره با انتقاد برخی سینماگران و اهالی رسانه مواجه شد به نحوی که حتی منتقد ثابت برنامه سینمایی «هفت» به شدت به داوران تاخت؛ بسیاری از اهالی رسانه هم از عدم کاندیداتوری بسیاری از هنرمندان از جمله رضا اخلاقی راد بازیگر فیلم سینمایی «خون خدا» به شدت متعجب بودند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.