شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

نگاهی به روز نهم جشنواره فیلم فجر؛

از انتقاد شدید اهالی رسانه نسبت به پاسخگو نبودن دست اندرکاران جشنواره تا حضور چند کودک سینمادوست در پردیس ملت!

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: روز نهم برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز همانند روزهای دیگر حاشیه های زیادی را به دنبال داشت، حاشیه هایی که گویا تمامی ندارند و همگی به دلیل بی برنامگی مسئولان جشنواره فیلم فجر و عمل نکردن آن ها به وعده ها و شعارهای شان رخ می دهد.

به گزارش سینماپرس حضور چند کودک در سینمای رسانه ها در نهمین روز برگزاری جشنواره باعث بهت، حیرت و تعجب شدید اهالی رسانه شد به ویژه اینکه برخی از این کودکان وابسته به افرادی شبه رسانه ای بودند که اصولا حضورشان در سینمای رسانه جای بحث بسیار دارد.

مسئولان فجر سی و هفتم که ماه ها قبل از برگزاری این رویداد سینمایی وعده داده بودند امسال با حساسیت بسیار کارت حضور در سینمای رسانه ها را صادر کنند اینک به وادادگی عجیبی رسیده اند به نحوی که جلوی در ورودی پردیس سینمایی ملت لیست های بلند بالایی در دست مسئولان حراست و تشریفات جشنواره قرار دارد که روی آن ها اسامی برخی مهمانان بی ربط به سینما و رسانه نوشته شده که معلوم نیست چه کسی تأییدیه حضور آن ها را صادر می کند و چرا باید در سینمای رسانه مانند کاروانسرا به روی هر شخصی باز باشد!

نکته قابل تأمل تر اینکه رفیق بازی و پارتی بازی در میان مسئولان جشنواره به حد اعلای خود رسیده به نحوی که بسیاری افراد قبل از اینکه در سالن ها به صورت عمومی باز شود به واسطه ارتباطی که با مسئولان برقرار کرده اند وارد سالن ها می شوند و چندین صندلی را در بهترین ردیف ها در اشغال خود در می آوردند تا دوستان شان که همزمان با آغاز نمایش فیلم در سالن حاضر می شوند جای خوب برای نشستن داشته باشند.

در کل باید به این نکته صحه گذاشت که کل وعده هایی که مسئولان برگزاری جشنواره قبل از آغاز این رویداد سینمایی داده بودند به طور کامل نقش بر آب شده و هیچ یک از آن ها هم نسبت به مشکلات، موانع، حواشی و معضلاتی که وجود دارد پاسخگو نیستند، در میان اهالی رسانه حاضر نمی شوند و هرآنچه که خودشان دوست دارند را انجام می دهند. از وعده شفاف سازی لیست کسانی که کارت سینمای رسانه ها را دریافت کردند گرفته تا بسیاری از معضلات دیگر همچنان بی پاسخ مانده و باعث انتقاد شدید اهالی رسانه شده است.

از سوی دیگر علمای دینی و مراجع عظام تقلید طی روزهای اخیر واکنش های تند و جدی نسبت به حواشی این رویداد سینمایی داشته اند. آیت الله نوری همدانی در این باره اظهار داشتند: باید توجه داشته باشیم این انقلاب، اسلامی بود و برای برقراری ارزش‌ها، نه اینکه به نام جشن انقلاب ضدارزش ترویج شود؛ آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی نیز در این زمینه تأکید کرده اند:  بدترین محرمات در جشنواره فجر صورت می گیرد و از سوی دیگر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی با انتقاد از برخی سلبریتی ها که جشنواره فیلم فجر را تبدیل به سالن شوی لباس و زیورآلات کرده اند اظهار داشت:  شماها که در این جشنواره رژه ثروت، تجمل و اشرافی‌گری می‌روید، مردم بیچاره الان گوشت در خانه‌هایشان پیدا نمی‌شود. مرغ از سفره‌ها پریده، زیر ۲ میلیون تومان یک بازنشسته حقوق می‌گیرد، با هزار گرفتاری، بدختی، مستاجری که دارد.

اما مسئولان ارشد سینمای کشور و جشنواره فیلم فجر هنوز هیچ پاسخ جدی نسبت به این انتقادات نداشته اند و این خواسته یکایک اهالی رسانه که دغدغه رشد و تعالی سینمای کشور را دارند است که پاسخ مسئولان بشنوند.

همچنین بر اساس شنیده ها قرار است از ۲۳ آزاده دوران دفاع مقدس که فیلم «۲۳ نفر» در رابطه با آن ها ساخته شده برای حضور در اختتامیه دعوت شود که این اتفاق از نظر برخی اهالی رسانه سوء استفاده از شخصیت و جایگاه این افراد است چرا که گویا مسئولان فجر می خواهند حواشی افتتاحیه خود را با این کار لاپوشانی کنند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.