سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

خانه سینما؛ از توسعه ساختاری تا فقدان خدمات صنفی!/۱۴

رویگری: خانه سینما هیچ توجهی به وضعیت زندگی هنرمندان ندارد/ پول هایی که به این نهاد تزریق می شود باید در اختیار هنرمندان خانه نشین قرار گیرد

رضا رویگری در فیلم تلویزیونی « دونده » به کارگردانی اصغر هاشمی

سینماپرس: رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در پی اتفاقات اخیر خانه سینما مبنی بر اجبار صنوف در وزارت کار، فقدان خدمات صنفی و در نقطه مقابل توسعه ساختاری این نهاد گفت: متأسفانه خانه سینما هیچ توجهی به وضعیت زندگی هنرمندان ندارد، هر هنرمندی از این نهاد گلایه و انتقاد دارد راست می گوید، این خیلی بد است که مسئولان این نهاد میان هنرمندان هم تبعیض قائل می شوند، هیچ چیز در خانه سینما درست سرجای خود نیست و من شخصاً بابت این اتفاقات بسیار متأسفم.

بازیگر فیلم های سینمایی «اجاره نشین ها» و «بوتیک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده یکی از بازیگرانی بودم که از بدو تأسیس خانه سینما و تأسیس انجمن بازیگران اولین کارت این خانه را گرفتم، در آن زمان فکر می کردم این خانه حامی و پشت و پناه ما خواهد بود اما افسوس که گویا اشتباه فکر می کردم.

وی ادامه داد: متأسفانه مسئولان خانه سینما پیشکسوتان را به طور کل از یاد برده و فراموش کرده اند، آن ها نه به ما زنگی می زنند و نه به وضعیت بیکاری و زندگی ما توجهی دارند؛ سوأل بنده این است که وظیفه یک نهاد صنفی مگر چیزی به جز رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی اعضایش است؟ چرا مسئولان خانه سینما حتی برای جشنواره فجر یک بلیت در اختیار ما نمی گذارند؟ مگر ما هنرمند این مملکت نیستیم و سال های جوانی مان را برای رشد هنر این کشور صرف نکرده ایم؟

رویگری با بیان اینکه همه سینماگران در هر صنف و رشته در خانه سینما عضویت دارند و وظیفه مسئولان این خانه رسیدگی به مسائل هنرمندان است اظهار داشت: هنوز بعد از گذشت ماه ها از عید نوروز مسأله عیدی میلیاردی وزارت ارشاد شفاف سازی نشده، مسئولان خانه سینما معلوم نیست این پول ها را چه کرده اند؟ چرا باید به عده ای از اهالی سینما عیدی تعلق بگیرد و به عده ای دیگر نه؟ چرا کسی از آن ها حساب کشی نمی کند که این پول ها چه شده و در کجا مصرف شده است؟

بازیگر فیلم های سینمایی «دل شکسته» و «مسافر ری» تصریح کرد: پول هایی که به این نهاد تزریق می شود باید در اختیار هنرمندان بیکار و خانه نشین قرار بگیرد اما افسوس! مسأله آنجا است که وقتی هیأت مدیره این نهاد که خودشان از هنرمندان سینما هستند هوای دیگر همکاران شان را ندارند چه کسی باید هوای ما را داشته باشد؟ مسئولان خانه سینما باید به جای افزایش ساختمان های این نهاد که به هیچ وجه به درد هنرمندان نمی خورد اگر پول و بودجه ای در اختیار دارند به زندگی و معیشت اهالی خانه نشین و بیکار شده سینما برسند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.